/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Angora kanin
Fra : tweet
Vist : 3757 gange
50 point
Dato : 13-02-04 21:28

Hej til alle
Er der nogen der kan fortælle mig hvor gammel en angora kanin kan blive?
og om en sort biliver ældre end en albino?

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 13-02-04 22:51

Hej.
En angora er det samme som en alm. dværgkanin, den eneste forskel er at den har en særdeles stor og ulden pels.
En dværgkanin bliver i gennemsnit 5-7 år, men kan dog blive op til 10 år, ligesom andre kaniner.
Farven skulle ikke gøre den store forskel på alderen

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : tweet

Dato : 14-02-04 09:04

Mordex
Tusinde tak,
Tweet

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 14-02-04 13:52

Det var da så lidt

Ha´ en god weekend

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 20-02-04 14:13

Gennemsnits levealderen for Dværgkaniner er 7-8 år.

Karin

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-03-04 22:48

Hvorfor mener i angorakaner er dværgkaniner? For en del år siden var jeg selv angoraavler i lidt større stil (ca 100 produktionsdyr)Dengang var der kaninslagterier rundt om i landet.de modtog angorakaniner til slagtning. Men ikke dværgkaniner, de var for små. Angorakaniner vejer 2½ - 3 Kg. Dværgkaniner vejer vel omkring 1 Kg. Levealderen er omkring 7-8 år som Karin siger, jeg har kun kendt hvide angora, de farvede eksisterede ikke dengang, mon de farvede er dværgkaniner?
Mvh. Valde.

Kommentar
Fra : tweet

Dato : 10-03-04 18:52

Hej Valde
tak for svaret.
Det kan da godt være at de grå er DVÆRG kaniner!!! Men så er det nogle store nogle, den jeg kenner er mega stor
Annette

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-03-04 21:18

Hej tweet!

Jeg har kontrolleret min hukommelse med hensyn til vægten på angorakaniner, i en lille bog der er skrevet af E. Wanning, den hedder vore kaniner, der er nævnt angorakaniner på 3,860 kg. Ulden kan sagtens være mere end 6 cm. langt så vil dyret jo se meget stort ud, så nogen dværgkaniner er det ikke, levealderen kan jeg ikke komme nærmere, end det Karin siger. næsten alle store kaninracer findes efterhånden også i en dværgudgave, der er gået sport i at avle dværgkaniner, efterhånden som kaniner ikke mere anvendes som nyttedyr.
Mvh. Valde.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 06-01-05 21:45

Ingen tilfredsstillende svar?