/ Forside/ Teknologi / Administrative / Concorde / Spørgsmål
10  terkildsen 110
c5,debitorkartotek,told og skat
Fra : rodbro1
Vist : 449 gange
28 point
Dato : 13-02-04 16:43

Skal jeg beholde mine debitorer i mit debitorkartotek i c5 i de obligatoriske fem år, eller kan jeg blot slette dem når de ikke er aktive længere?!
mvh. rodbro

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 13-02-04 16:52

Nej det behøves du ikke, men du skal gemme dine REGNSKABER.
/PG

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 13-02-04 17:20

Hvad vil du opnå ved at slette dem?

Kommentar
Fra : rodbro1

Dato : 13-02-04 17:48

ikke andet end at opnå en følelse af orden og overskuelighed. Min kundekreds gennem en sæsson er ikke større end, at jeg kan overskue den, af en eller anden grund finder jeg det irriterende at se på en liste af døde og forlængst forladte kunder. Jeg kan selvfølgelig gruppere dem og sortere dem hver gang jeg skal søge på en kunde så jeg slipper for at se på de uaktuelle, men alligevel.......

Accepteret svar
Fra : Guild

Modtaget 28 point
Dato : 13-02-04 18:02

Slet du roligt alle disse ikke aktive kunder. Eksempelvis tilretter du vel også jævnligt din "lagerliste" for udgåede / udsolgte varer. Debitorer er en analog hertil.
/PG

Godkendelse af svar
Fra : rodbro1

Dato : 13-02-04 18:20

Tak for svaret Guild.
ok. det gør jeg så. Jeg vil selvfølgelig kunne finde dem på fakturaer og back ups, hvis jeg får behov. tak for dit hurtige svar
mvh rodbro

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 13-02-04 18:32

Rodbro
Som jeg skrev tidligere. Husk at gemme REGNSKABERNE med diverse bilag.
Ikke aktive kunder (idag) er en del af tidligere regnskaber. Når du sletter disse, vil de jo ikke have nogen indvirkning på dit nuværende regnskab.
Skulle en "slettet" kunde vende tilbage .. ja så opretter du bare på ny.
Go' week-end !
/PG