/ Forside/ Teknologi / Administrative / Concorde / Spørgsmål
10  terkildsen 110
c5, fakturalayouts, aktionsliste
Fra : rodbro1
Vist : 4462 gange
80 point
Dato : 13-02-04 00:26

Til halvdelen af mine debitorer anvender jeg c5s hjemmeservice-faktura. Jeg søger nu en anden type faktura til mine øvrige debitorer. Jeg kan tilsyneladende tildele dem en ud af fire forskellige(standarts) ved at liste den valgte i aktionslisten for den pågældende debitor, og jeg kan tilpasse disse standarts som jeg lyster.

MEN!! hvordan kan jeg lægge de udmærkede c5 fakturaer ind på mine debitorers aktionsliste eller, hvordan kan jeg gøre mine egne hentede eller designerede fakturaer tilgængelige for aktionslisterne?
mvh Rodbro1

Accepteret svar
Fra : Leo.pedersen

Modtaget 90 point
Dato : 13-02-04 00:32

Hej Rodbro

Jeg har tidligere fået nedenstående vejledning, den er nogle steder i stikordform og omhandler både ændring af fakturalayout og tildeling af de enkelte fakturalayouter til de enkelte debitorer.

Hvis der skal ændres i et fakturalayout og der f.eks. skal være 2 forskellige fakturalayouter i samme regnskab.

Importer et fakturalayout på almindelig vis i C5 (se vejledning i manualen)
Vælg f.eks. Rap0011 - importer layout

Åben programmet C5w32c i C5 med stifinder (C5 skal være lukket først, hvis du ikke har flerbruger udgaven).

NAVIGER MED:
Brug enter for at vælge et menupunkt
Brug F3 eller ESC for at komme et niveau tilbage.

Vælg: Matrix: ”tilpasning – generelt” og tast enter
”Udviklingsmenu” tast enter
Vælg: Matrix: ”Ret – REP”
Vælg den faktura som skal ændres, f.eks. $c5 faktura eller $c5 faktura_a og tryk enter
Hvis man på forhånd ved at det skal være en helt ny udgave, så gem straks under nyt navn

Brug pilen for at flytte til et felt som skal ændres og tryk F6 oven på feltet
Hvis det er ”format” som skal ændres, så vælges dette.
Ændret f.eks. feltets bredde til 40 og tryk F3
Hvis det er teksten som skal ændres, så vælges ikke ”format” men ”Feltudtryk”
overskriv f.eks. feltnavnet med ’ANDET FIRMANAVN’, det er vigtigt med de små tegn før og efter teksten.

Slette linie: Tryk på alt+l for at markere en linie brug delete til at slette linien.
Indsætte linie: Stil dig et par tegn efter et felt og tryk enter for en ny linie.
F1 for hjælp
Når der skal gemmes trykkes F10 for lille menu – vælg ”rapport” – og ”gem som” hvis der skal være to forskellige versioner, som navn kan f.eks. bruges C5faktura_a

Herefter lukkes dette værktøj (brug F3 flere gange).

I C5;
Ændring debitor
I ”generelt” - ”kartotek” og vælg ”aktioner” – vælg C5faktura – tryk F2 for tom linie
Skriv C5faktura_a 2 gange og tryk F3
I debitor tilpasning – aktionslister – standard –
I kartotek vælges debitoren og aktionsliste – Alt + H – vælg OrdFaktura – i aktion tryk alt + H – vælg C5faktura_a – sæt flueben i O – tryk F3

Godkendelse af svar
Fra : rodbro1

Dato : 13-02-04 02:44

Tak for svaret Leo.pedersen.
Det var præcis hvad jeg søgte!!