/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
isset
Fra : gmusen
Vist : 626 gange
50 point
Dato : 11-02-04 17:49

Hej, måske et mystisk spørgsmål, men jeg kan godt lide at vide, hvad de ting jeg bruger betyder...

Så hvad betyder isset? Hvad står det for?

F.eks. når jeg skriver:

if (isset ($_POST[Submit])){
mysql_query("INSERT INTO gb (navn, email, besked, url, dato) VALUES ('$_POST[navn]','$_POST[email]','$_POST[besked]','$_POST[url]','$dato')") or die(mysql_error());
header("Location:index.php");
}

Ja så ved jeg jo godt hvad selve funktionen er - men bare ikke det ord.....

isset

Accepteret svar
Fra : CiberAmigo

Modtaget 60 point
Dato : 11-02-04 18:55

Hej gmusen.

Du kan læse om det i PHP-manualen: http://www.php.net/manual/en/

Her er hvad der står i manualen:

isset
(PHP 3, PHP 4 )

isset -- Determine whether a variable is set
Description
bool isset ( mixed var [, mixed var [, ...]])

Returns TRUE if var exists; FALSE otherwise.

If a variable has been unset with unset(), it will no longer be set. isset() will return FALSE if testing a variable that has been set to NULL. Also note that a NULL byte ("\0") is not equivalent to the PHP NULL constant.

Warning: isset() only works with variables as passing anything else will result in a parse error. For checking if constants are set use the defined() function.

Note: Because this is a language construct and not a function, it cannot be called using variable functions

See also empty(), unset(), defined(), the type comparison tables, array_key_exists(), and the error control @ operator.

du kan også downloade manualen, den bedste er kompileret html version (hvis du er Windowsbruger):

http://www.php.net/download-docs.php

Med venlig hilsen

CiberAmigo

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 11-02-04 19:34

Bare drop funktionen isset bare skriv:

if ($_POST[Submit])
{
mysql_query("INSERT INTO gb (navn, email, besked, url, dato) VALUES ('$_POST[navn]','$_POST[email]','$_POST[besked]','$_POST[url]','$dato')") or die(mysql_error());
header("Location:index.php");
}

Bare gammelt PHP sprog

Kommentar
Fra : gmusen

Dato : 11-02-04 22:08

Tak CiberAmigo - smid et svar, så får du points... c",)

I know Interkriller - bare nødvendigt at anvende indtil min host får ændret register_globals til on...

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 12-02-04 02:50

hej gmusen

Hvad står det for?
Man bruger det til at fastslå om en variabel er sat, hvor isset så returnere true eller false (boolesk).

mvh CiberAmigo

Kommentar
Fra : gmusen

Dato : 12-02-04 12:22

Takker CiberAmigo c",)

Men jeg har svært ved at give dig points, når du kommenterer i stedet for at vælge svar...

Du har svaret mere end rigeligt og jeg er helt med *s*

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 12-02-04 14:24

hej gmusen

Det var taget fra dit første spørgsmål, i tråden, og skulle egentlig have været skrevet sådan.
>>Så hvad betyder isset? Hvad står det for?

Du må undskylde hvis jeg har stødt dig. Og du kan bare lukke spørgsmået uden at give point, det gør ikke noget for mig, bare du har fået svar.

mvh CiberAmigo

Kommentar
Fra : gmusen

Dato : 12-02-04 19:53

Jamen du har sandelig ikke stødt mig - jeg har bare været ivrig efter at give dig point, fordi du jo har svaret på mit spørgsmål....

Godkendelse af svar
Fra : gmusen

Dato : 13-02-04 01:37

Tak for svaret CiberAmigo.