/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
deling af harddisk
Fra : mlvj
Vist : 385 gange
50 point
Dato : 11-02-04 16:28

Hej jeg vil gerne have delt min 40 gb disk op hvordan gøres det lettest jeg kører xp ??

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 11-02-04 16:34

Følgende oprationer fjerner alt info fra harddisken:
Kør "Fdisk" og partitiner den som ønske. Formatter derefter harddidken....
Du skal have en diskette med programmet "Fdisk.exe" og "format.exe" til formålet..
(Men mon du gør det

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-02-04 16:40

Er XP installeret?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-04 16:42

Hvis du ønsker, at gøre det uden at reinstallere skal du have fat i et program der kan partitionere på eksisterende partition. De fleste anbefaler Partition Magic.
Hvis du skulle følge bvh's anvisning var det bedre at lave diskopdeling ved hjælp af XP installations cd'en.

Kommentar
Fra : otello45

Dato : 11-02-04 16:52

Du kan også bruge programmet PartitionMagic 8.0 http://www.symantec.com/partitionmagic/index.html
Med programmet er du fri for at slette/formatere din harddisk. Du installere bare programmet, hvorefter du opretter en ny partion på f.eks 10MB.
Og med programmet er der næsten ingen grænser for, hvor mange partion på f.eks 10MB.... du kan lave?

Otello

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 60 point
Dato : 11-02-04 16:54

Denne diskette som er lavet af en Kandu-bruger - Technet.
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent den og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og ha' en tom diskette klar.
Boot på disketten og du har et partitioneringsværktøj kørende.
Gør dit C-drev mindre og opret en ekstra partition.
Emesen.

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 11-02-04 16:55

Ok, XP havde jeg ikke set..

Kommentar
Fra : mlvj

Dato : 11-02-04 17:41

til emesen sletter det harddisken ???

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-02-04 17:46

Nej - ikke hvis du er forsigtig, og tænker dig om.

Godkendelse af svar
Fra : mlvj

Dato : 15-02-04 19:09

Tak for svaret emesen.