/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Vittigheder / Spørgsmål
10  Tilde38 720
Racisme på Kandu????
Fra : Better_Performance
Vist : 555 gange
1 point
Dato : 10-02-04 23:20

Jeg er normalt en glad bruger af kandu, men jeg synes måske der er blevet mindre rummelighed herinde

http://www.kandu.dk/dk/spg/32599
http://www.kandu.dk/dk/tip/6571

Er det det vi skal bruge mediet til???? racisme er sgu ikke sjovt, og jeg synes det er temmelig arrogant at udbrede den slags vittigheder her af alle steder, hvor vi netop ved at alle kan have brug for hjælp fra alle.... er je gden eneste med den holdning af Maria_dk skal finde et andet sted at advokere for sine holdninger??

Accepteret svar
Fra : Tooncompany

Modtaget 11 point
Dato : 10-02-04 23:25

Selvfølgelig har vi brug for hjælp fra alle der har lyst til at hjælpe herinde.

Men vi skal heller ikke blive for selvhøjtidelige.....
- og jeg mener man skal have lov til at grine af andre og naturligvis også kunne grine af sig selv. Der finder jo også vittigheder om Århusianere, blondiner m.v. det er vel lige så diskriminerende.

De eneste mennesker jeg har problemer med er dem uden humor.... det er livet ganske simpelt for kort til!

Smil en virus der smitter

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 10-02-04 23:26

Better_Performance
Jeg er HELT ENIG, dette seriøse forum bør ikke acceptere denne form for indlæg ! Findes der ikke en "overdommer" på Kandu, som kan smide sådanne indlæg af h..... til ?
/PG

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-04 23:27

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 10-02-04 23:27

Nej, du er ikke den eneste med den holdning

Maria_dk vi kalder dig ikke for alt muligt og måske har du humor, men den høre ikke rigtigt til i dette forum.....altså ikke din humor, men dine racistiske vittigheder

// Toupie

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 10-02-04 23:28

Hvad med at oprette en NYT forum der hedder: Durikke

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 10-02-04 23:29

Toon ---->

Jeg er normalt ikke selvhøjtidelig, og har ikke noget imod humor, men når der fra samme bruger kommer to indlæg med udelukkende racistisk indhold, så er det sgu ikke sjovt mere

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 10-02-04 23:30

BjarneD
Den lille skægede mand .. betyder det at du søger en adresse på en barber ?
/PG

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-04 23:31

Det var en hentydning til en viss persons dobbeltmoral, intet andet, måske kan du få point PG

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-02-04 23:32

(hør) Mvh sune

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 10-02-04 23:34

Bjarne -->>

Jeg tillader mig at antage at det er mig du mener er dobbeltmoralsk, og vil da gerne vide hvad du baserer det på.

Hvis det mod forventnig er en anden du mener beder jeg dig undskylde

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 10-02-04 23:35

----> Better P

Jeg er jo nok enig med dig, men syntes måske at der sker en overreaktion her. Når man ser hvad der dumper ind af vittigheder via mail, SMS m.v. handler det jo om at gøre grin med andre. Måske er der bare komme 2 lidt uheldige mail ind som er blevet lagt her ud, de næste mange indlæg er måske OK, hvem ved.

Men helt enig racistisk indhold hører ikke til her.

Ikke til meget hjælp men en god debat

/TC

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-04 23:35

.........det var en anden, helt sikkert en anden.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 10-02-04 23:37

Toon -->>

Jeg er stort set enig med dig, og jeg mener der en vigtig forskel på dette medie, og så de ting man modtager i sin private mailbox.

Emails med diverse ikke arbejdsrelateret indhold formodes at være sendt til en person man kender, og som man derfor kender reaktionen hos, på dette medie lægges disse indlæg til offentligt skue, og kan derfor støde mennesker omend utilsigtet, og jeg er da også sikker på at Maria_DK virkelig synes det er morsomme vittigheder.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 10-02-04 23:38

BjarneD
Point .. nej tak. Hver dag får jeg 20 (bare ved at logge ind), og jeg véd næsten ikke hvad jeg skal bruge dem til. Giv et råd, hvis de kan veksles til kontanter, indsættes på en pensionskonto eller lignende.
/PG

Kommentar
Fra : john.bennyson

Dato : 10-02-04 23:38

Hej til alle som abonnerer på vittigheder, hvis man ikke kan lide og læse alle typer vittigheder bør man vis ikke bruge sin mus på at klikke ind på denne side.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-02-04 23:43

Jae jeg syns også racisme er noget værre noget men den med Koranen var nu sjov

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 10-02-04 23:44

---> Better P

Den tager jeg til mig..... selvfølgelig er der stor forskel på en direkte adresseret mail og blot at ligge den offentligt ud.

Og uden at være racist syntes jeg da også at nogle af vittigheder er sjove....

- og så lige et opkast - til dem der peger. peg direkte, sig tingene direkte til den eller de personer der henvises til (det er jo ikke noglen stor gætte konkurrence vi deltager i her) ellers bliver de blot misforstået.

/TC

Kommentar
Fra : Maria_DK

Dato : 10-02-04 23:53

Jeg er skam ikke racist. Men havde jeg skrevet nogle vitser om blondiner, århusianere, københavnere eller politikere, havde INGEN sagt noget. Men her kan man ikke skrive en joke om nogen fra et andet fokeslag uden at blive kaldt racist. Jeg gider ikke være så politisk korrekt, men vil have lov at synes det er sjovt. Det er da heller ikke alt på disse sider jeg synes er lige sjovt. Indvandrene selv, er nok også rimelig trætte af, at de skal være et fortiet emne, man knap nok kan nævne eller lave en smule grin med uden at blive kaldt alt muligt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-04 00:07

Better Performance m.fl.: Er der ikke et eller andet man kunne tænke over når man ser en overskrift om RACISME under temaet VITTIGHEDER?
Ja jeg spørger bare!
Mvh.
Bjarne

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 11-02-04 00:10

Maria_DK
En joke er da altid helt ok .. men kan du så ikke komme med nogle NYE. "Sådan bliver man dansker" er jo flere år gammel !
/PG

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 11-02-04 00:13

Bjarne.. der er da sikkert masser man kunne tænke over, men hvad tænker du helt konkret på??

Denne tråd blev startet under vittigheder fordi det var under den overskrift de to indlæg jeg refererrer til er placeret

Kommentar
Fra : dragoneyes

Dato : 11-02-04 00:13

JEG ER SELV ARABER JEG SYNES DET ER LIGE I OVER KANTEN AT VI OGSÅ SKAL HAVE BLANDET KORANEN IND I VIGTIGHEDER

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 11-02-04 00:21

Nemlig Bjarne D-Det er ekstremister som Better Performance der er skyld i at vittigheder af den type overhovedet bliver skabt.Disse Halal-hippier har i et årti holdt danskerne i et jerngreb med anklager om racisme,hvis nogen skulle tillade sig at komme med et enkelt negativt indlæg.
Mvh Valentin

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-04 00:23

Better_P....Du baggatelliserer racisme ved at kalde den slags vittigheder for racisme. Den slags vittigheder stammer jo bare fra at der er nogen der træder på den danske folkesjæl. For ikke så mange år siden var det svenskerne og århusianerne der fik så hatten passede. Jeg har set rigitge racister i aktion og det er ikke pænt det der sker og jeg har selv oplevet at blive kaldt racist fordi jeg måtte træffe en afgørelse, som intet havde med personen at gøre, men alene omstændighederne.
Du, jeg og alle andre (også dragoneyes) har lov til at have en mening og har også lov til at give udtryk for den, men man kunne jo moderere sig selv ved at nøjes med at foreslå Maria at hun kunne dæmpe sig.
Læg mærke til hvor få der giver udtryk for en mening i denne tråd.
og hermed indlader jeg sagen...................

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 11-02-04 00:28

Maria !
Dæmp dig !!

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 11-02-04 00:28

Tag dog lige at slappe af - det har da intet med racisme at gøre, hvad så med Århusianer-historier, mongoler, aber, elefanter "to tosser", Blondine vittigheder osv osv .... det er da kun fordi nogen VIL skabe et problem, tag dog og lad den slags være hvad det er - ren og skær, helt uskyldig humor.

Lighten Up, folks !!

Karina
Hov så lige Maria og andre skriver nogenlunde det samme - men lader nu mit indlæg stå anyway....

En overdommer *GGG nope Guild - den der totalt harmløse joke bryder INGEN regler herinde.... du har vel læst "Reglerne for brug af Kandu" ikk`??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-02-04 00:28

Det der Maria DK giver sgu mig associationer til Dansk Folkeparti!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-04 00:29

>>replik<<
Reset>> Du forstår åbenbart min pointe, men giver den en tak mere end klogt er. Tryk avler modtryk og det fremmer ikke noget fornuftigt.
(baggatel=bagatel)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-04 00:35

Stemmer du på DF Tedd? Det er der utroligt mange der gør (undertegnede undtaget).

Bjarne

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 11-02-04 00:36

Du har selvfølgelig ret BjarneD, men man blir`squ så arrig når man end ikke må fortælle vittigheder.Jeg mener det har danskerne altid gjort.Så har det "gået ud over " århusianerne, så svenskerne, så jøderne, så de handicappede osv. osv.Men indvandrer
så er der straks en helvedes ballade.Ikke sandt.
Mvh Valentin

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-02-04 00:38

Hvad tror du BjarneD?

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 11-02-04 00:40

Fnollerpige
"den der totalt harmløse joke bryder INGEN regler herinde.... du har vel læst "Reglerne for brug af Kandu" ikk`??"

Jow, jeg har læst reglerne .. men der er stadig "Almene" gældende regler, der skal overholdes: "Jydske Lov", som dannede en del af grundlaget for "Grundloven", som er ældgammel men stadig let tilgængelig og meget aktuel i denne sammenhæng.

Men disse love har du vel læst .. ikk ?
/PG

Kommentar
Fra : LeonD

Dato : 11-02-04 00:44

Hmm... nu har jeg fulgt denne tråd siden den blev startet for over 1 time siden, men efter Bjarne D's seneste indlæg kan jeg sq ikke holde min kæft længere...

Grunden til at jeg ikke tidligere har postet min mening her er, at man på baggrund af en meningsytring kan blive peget på som racist... og til de der peger: Hver gang du peger på en anden, skal du huske at der er 3 fingre der peger tilbage på dig selv! Hvem er racisten???

Jeg er på INGEN måde racist, er pæredansk og har nære venner, der er muslimer. Herudover er min fars samlever gennem mange år fra Iran, og jeg har derfor fået en iransk pap-lillebror... og jeg holder pisse meget af ham!

Både sammen med mine muslimske venner og sammen med min "lillebror" fyger vitserne om ørerne til tider, og det være sig de såkaldt racistiske, som de diskriminerende (overfor blondiner, århusianer, dværge, handicappede etc.) og ALDRIG har der været et ondt ord... Ofte er det sådan, at majoriteten af de såkaldt racistiske vittigheder kommer fra mine venner med anden etnisk baggrund (var det POLITISK NOK??)
En anden ting jeg har iagttaget er, at de ofte twister de "racistiske" vitser og vender dem mod danskerne og til egen fordel... det er sq da ironisk og hyle skægt!

For at vende tilbage til de handicappede som jeg nævnte et par linier oppe... hvad så med dem??? Folk kan også blive pisse forargede over, at man joker med handicappede... men da jeg for ½ år siden arbejdede med lys og lyd, var jeg ude til en standup-marathon for fysisk og psykisk handicappede. Efter de første to stand-uppere havde været på, gik konfrencieren på scenen (han sad selv i kørestol) og spurgte venligt de 2 første på scenen, hvorfor der overhovedet ikke havde været EN ENESTE joke om handicappede... INGEN af dem kunne svare!!! De var så pisse trætte af, at blive taget hensyn til, de ville sq også kunne grine af dem selv!
Heldigvis var de resterende 3 komikere i besiddelse af at kunne improvisere, eller også havde de skrevet materialet hjemmefra, for de handicappede var ved at falde fra hinanden af grin, da det pludselig var dem det drejede sig om.

Vi har ytringsfrihed i Danmark, og hvis Maria fortæller racistiske vittigheder, så er det sq hendes egen sag, og jeg er pisse ligeglad med, hvor hun står i debatten. Men hun har en pointe... havde hun postet 50.000 vittigheder om blondiner... var der IKKE EEN af jer, der havde løftet en finger.

Og ovenpå denne meningstilkendegivelse, bliver jeg helt i tvivl om, hvorvidt det var politisk korrekt at skrive HANDICAPPET, eller om jeg skulle have skevet personer med nedsat førlighed!

Leon

Kommentar
Fra : LeonD

Dato : 11-02-04 00:47

Ok, efter jeg gik i gang med denne smøre, er det nogle indlæg siden BjarneD postede sit indlæg (jeg referede til indlægget om, hvorfor så få gav sin mening til kende) .

Men det betyder intet for min meningstilkendegivelse

Leon

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-04 00:48

Jeg håber da at jeg tændte dig positivt LeonD!

Bjarne

Kommentar
Fra : bodeen

Dato : 11-02-04 00:50

Det er sq for griner det her.. Helt ærlig, en joke er en joke.. Jeg er selv fisker, og hvor mange gange er man ikke blevet trådt over tæerne for at være det.. Min familie er fra Århus, og min kæreste er blondine.. Jeg har 3 problemer at høre på i min hverdag.. Tror du ikke også at "ny danskere" kan klare en lille joke? Jeg er ked af at sige det, men havde de ikke været her, havde der nok ikke været arbejdsløshed i så store mængder som der er nu, plus at Danmark nok ville være et land uden skatter.. Tænk lidt over det, har faktisk gået rimelig meget i dybden på uni, mht. dette..

PS. Jeg er ikke selv racist, har da et par venner som er "ny danskere"..

"forbandende jyllænderererer"

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-04 00:52

Her er et jyde

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 11-02-04 00:52

Better_Performance
Jeg glæder mit til at se, hvem du vil beære med "1" point. Hvis du mener 2 indslag er OK, kan du måske tildele ½ til begge.
/PG

Kommentar
Fra : LeonD

Dato : 11-02-04 00:52

LÆS DETTE INDLÆG FRA ET HUMORISTISK SYNSPUNKT... DET ER KUN ET EKSEMPEL PÅ, HVOR LET ET ENKELT SKREVET ORD, KAN SÆTTE HELT ANDRE ASSOCIATIONER I GANG!!!

> Bjarne

Når du nu skriver: " tændte " hvordan skal jeg så forstå den??

Prøver du på at fortælle mig, at jeg er HOMOSEXUEL?

Med venlig hilsen
Leon (Som ikke tænder på fyre... men måske lidt på BjarneD's humor)

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 11-02-04 00:53

Guild.....

Jo sådan er jeg opdraget, ikke at Jydske Lov var godnat læsning. Men teksterne er mig bekendt.

Men det er vist ikke det der er pointen, vel !!!

Så tilbage til emnet, du mener man er racist fordi man lirer jokes af.... det er din mening.
Noget siger mig det er det rene polemik, at kaste sig ud i en diskussion med din type, så vær rar at stoppe her. Erfaringen siger mig, at mennesker som du kværulerer og kværulerer .... indtil vi andre falder udmattet om, og det gider jeg simpelthen ikke.

Ytringsfrihed --- that's the keyword, en ting du kan læse mere om i Grundloven
iflg. Grundloven er Maria så ansvarlig overfor domstolene, hvis hun udtrykker meninger eller tanker på skrift eller i tale, så meld hende dog hvis du føler dig så stødt.

*GGG hooold da maule .... en møgtråd at begive sig ind i.

Karina

Kommentar
Fra : bodeen

Dato : 11-02-04 01:02

Jamen de vælter jo ind, hvad fanden skal vi stille op.... http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=238130

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-04 01:02

->> I min ordbog er tænde og fyre op synonyme til en vis grad så der er nok ingen fare

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 11-02-04 01:04

Fnollerpige

Nu forstår jeg meget bedre, hvad du har skrevet i den "Profil"
"Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal skrive her så vil bare skrive mit yndlingsordsprog :

>>>Imorgen er aflyst på grund
af manglende interesse<<<
/PG

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-04 01:08

Jeg stemmer på dig Fnollerpige.....
Nå nej jeg var bare lige ved at tro det var en valgkamp (med en gevinst på 1 point ). Ja når man nu dissekerer en profil for at grave snavs op.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 11-02-04 01:13

BjarneD
Enig Fnollerpige skal have hele puljen !

"grave snavs op" ? .. nej, nej det er Fnollerpigens EGNE ORD i direkte citat. Hvis det er snavs, så må du lige ..
/PG

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-04 01:14

Du er for nem PG!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-02-04 01:16

Gid enhver debat i samfundet gled lige så stille ud som her på Kandu

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-04 01:18

Æret være dens minde, Amen!

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 11-02-04 01:19

*LOL*
Flot Guild af en ny at være, havde du forestillet dig der skullle stå noget relevant i min profil da.... formoder at denne feature, mere er der fordi det nu engang kan lade sig gøre, men det varmer mit hjerte at se du får så megen glæde deraf.

Hvad står der i din profil - gider ikke kigge, men kom nu ikke og sig "ingenting" for det ville da være FOR nærliggende ikk`....

NÅ men nu lukker jeg ned, skal se film (interessant ikk - måske det skulle stå i min profil )

Kigger ind til denne enormt lærerige tråd imorgen, for sjældent har jeg set så meget - skrevet om så lidt, Guild ...

Godnat

Karina

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 11-02-04 01:24

Karina
Bourne notte
/PG

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-04 01:29

Det var forhåbentlig en tastefejl

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 11-02-04 01:39

Bueno! = spansk
Bourne skulle have været italiensk, Sorry der er en taste fejl !

/PG

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-04 02:01

Felice notte

Buono giorno

Godkendelse af svar
Fra : Better_Performance

Dato : 11-02-04 07:31

Efter lange overvejelser og en søvnløs nat har jeg besluttet at tildele mit point til det første indlæg, og jeg er ked af at skuffe alle jer andre, jeg ved i har kæmpet for pointet.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 11-02-04 07:44

rigtige gode jokes Maria
Hvem fanden har ret til at sige Maria skal dæmpe sig???
Vor Herre bevares for en gang ævl

Frida...

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 11-02-04 10:58

Dem der har noget imod disse jokes. Er da helt til grin..