/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Kørt Fast
Fra : jensen1512
Vist : 239 gange
200 point
Dato : 09-02-04 23:00

Jeg sidder her med en fujitsu/siemens,når man tænder for den står den og lyser i dvd-drevet samtidig med at den lyser i harddisken der er sort skærm ,det vil sige computeren står og fryser fast kan ikke komme vidre.Er der nogle der har et forslag hvad det kan være der er galt.

M.V.H
Jan Jensen

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 09-02-04 23:10

hvordan lukkede den ned sidste gang den fungerede???

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 09-02-04 23:39

Hejsa
Har du måske indstalleret nyt hardware. Prøv at slukke computeren/kontakten og tag alle stik ud, så harddisken er den eneste endhed som er tilsluttet. Være sikker på at alle Plug and Play kort sætter rigtigt. (ram, grafikkort, m.m.)
Det lyder som en hardware konflikt og vi må prøve os frem.... Så prøv overstående og vend tilbage senere...

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 09-02-04 23:42

Sagde din computer evt. nogle bip-lyde da du startede den op? Kører den overhoved BIOS, eller starter den med sort skærm? Har du sat nyt hardware i / installeret software eller foretaget andre store forandringer for nyligt? ... har du tjekket at alle ledninger sidder som de skal? .... Det kan muligvis være at du har brændt nogle computer-komponenter af, så pas hellere på, og sluk med det samme hvis den begynder at ryge eller deslige :/

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 09-02-04 23:44

NB: At den skulle være brændt af er "worst case scenario" og lidt usandsynligt.... men alligevel

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 10-02-04 09:14

installeret noget nyt hardware inden fejlen opstod?

Står der noget på skærmen? en eventuel fejlmeddelse?

Udover de spørgsmål som de andre også har stillet, så vil jeg anbefale dig at bruge udelukkelses metoden. afmonter alle udnødvendige dele.. og prøv igen
mvh Brommi