/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Kaninlopper
Fra : Briz
Vist : 6703 gange
100 point
Dato : 09-02-04 16:30

Hej vi har en kanin på et år som desværre har fået lopper. Vi er egentligt ikke engang sikre på om det er kaninlopper han har fået, for han har ikke været i nærheden af andre kaniner. Muligvis stammer lopperne fra noget hø vi har fået på en bondegård men vi ved det ikke. Mit spørgsmål er, hvilke midler kan jeg anvende til behandling af lopper på min kanin, og hvilke midler og metoder bør jeg anvende i resten af lejligheden til at rense ud for æg.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-02-04 17:13

Jeg mener man kan bruge det samme som man bruger til katte og kan købe på apoteket Mvh Sune

Accepteret svar
Fra : grausen

Modtaget 100 point
Dato : 09-02-04 19:33

Hejsa
Jeg ville helt klart spørge en dyrlæge om råd, så ikke der bliver brugt noget der skader kaninen.

Godkendelse af svar
Fra : Briz

Dato : 27-02-04 09:38

Tak for svaret grausen.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 27-02-04 09:44

det var da så lidt... takker for point

Kommentar
Fra : Signe10

Dato : 07-11-04 12:52

Nedenstående er taget fra
http://www.bonnie-dyrecenter.dk/default.asp?objectid=58E8319A8EFD417786512E0E3E05DA63

Spørgsmål:
Hej. Hvis en kanin har fået lopper hvad kan man så behandle den med? Min datter har en alm kanin men den klør sig og jeg har opdaget en loppe i dens pels.

Svar: 041004
Hej Lisa, Jeg beklager det har taget lidt tid med dit svar, men jeg havde brug for at indhente ekspertviden om loppebehandling på kaniner. Jeg har haft kontakt til Bayer, som fortæller at man kan bruge Advantage loppemiddel på kaniner. Der skal bruges 2-3 dråber/kilo kanin. Virkningen holder ca. 1 måned, og det skal påføres som på hund eller kat, se brugsanvisning i pakken, eller på hunde- eller kattesiden i artiklen om lopper. Du skal samtidig med behandling med Advantage sørge for at gøre buret rigtig godt rent, så der ikke gemmer sig lopper eller loppeæg her. Hilsen Ulla

Kommentar
Fra : LaaBaaby

Dato : 23-02-06 10:08

Man kan købe noget medicin til kaniner, der fjerne lopperne .
Gå i en dyrforetning ;)

Held og Lykke