/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / DOS / Spørgsmål
10  Dark_Magi.. 230
Telnet
Fra : pcboy
Vist : 606 gange
74 point
Dato : 09-02-04 11:02

Hej jeg har hørt lidt om at man kan telnete til sin email sever og så læse sine emails fra telnet. Er det rigtigt og kan jeg gøre det til både outlook hotmail.com ofir.dk og så videre??? og hvordan gør jeg????

Hilsen Pcboy

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 09-02-04 15:25

Jeg tror ikke at det er rigtigt. Har ikke kunne finder noget materiale omkring det nogle steder.

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 09-02-04 15:26

selfølgelig kan du det ...
hotmail er "let" da du kan conecte til den via POP3 og SMTP
du skriver dine mails med SMTP ... det kan du læse om her:
http://www.faqs.org/rfcs/rfc821.html

og POP3 er til at læse dem
http://www.faqs.org/rfcs/rfc1939.html

...
ofir.dk er lidt svære da det kun er en web baseret email(har ikke fundet ud af hvordan det er bygget op), så til det skal du skrive til serveren som en HTML
header og text for at få det som du vil ... kan lade sig gøre men kræver en del mere.

der skal læses en del hvis du vil forstå prencipperne bag ... men hvis du bare vil kunne det så er exemplerne nok

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : pcboy

Dato : 10-02-04 13:04

Hej Phylock kan du ikke fortælle hvordan jeg gør så skal jeg ikke læse teksten.

Kommentar
Fra : Hended

Dato : 10-02-04 16:22

ja tak...

Telnet er det der dosprogram ikk?

Jeg har prøvet at skrive (i cmd i XP):

telnet
derefter kommer der et program frem...

Hvad skal man så?

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 10-02-04 17:43

ok jeg har fundet et et lille eksempel ....
SMTP:
http://www.faqs.org/qa/rfcc-341.html
POP3
http://www.freesoft.org/CIE/RFC/1725/9.htm

men lige en ting ... hvis du vil bruge dette til noget så skal du være forberedt på at du kommer til at læse en masse
og at du nok skal finde dig en bedre telnet client end windows igen ... den har sine småproblemer ...
for det meste bruger jeg putty
http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/download.html

når håber det var nok info til at du kan komme vidre

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : pcboy

Dato : 11-02-04 08:19

Ok men hvordan connecter jeg med hotmail???? Jeg går ind i ms-dos og skriver telnet og hvad gør jeg så???

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 11-02-04 20:57

hmmm lige en ting til at starte med ... det er ikke resultatet du lære noget af, det er metoden hvorpå du finder det

når men her er hvad jeg har kunne finde ud af

220 mc9-f2.hotmail.com Microsoft ESMTP MAIL Service, Version: 5.0.2195.6824 ready at Wed, 11 Feb 2004 11:52:03 -0800
-> helo mail.hotmail.com
250 mc9-f2.hotmail.com Hello ["Din IP"]
-> MAIL FROM: *@hotmail.com
250 noone@hotmail.com....Sender OK
-> RCPT TO: *@hotmail.com
250 noone@hotmail.com
-> DATA
354 Please start mail input.
-> Blah blah blah...
-> .
250 Mail queued for delivery.

sådan der læg mærke til 2 ting
du behøver ikke pruge password for at sende en mail ... men hvis den du sender til har bare lidt forstand på det kan du stadig spores ... så misbrug det ikke
og nummer 2 er at jeg ikke har kunne finde hotmails emailserver til udgående mails det virker kun til hotmail adresser ...

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : pcboy

Dato : 12-02-04 09:18

Det der ved jeg jo godt hvordan man gør det er hvordan du logger ind og læser dine mail!!

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 16-02-04 21:35

hmmm har du ikke læst de links jeg har givet dig ???

C: USER mrose
S: +OK mrose is a real hoopy frood
C: PASS secret
S: +OK mrose's maildrop has 2 messages (320 octets)
C: STAT
S: +OK 2 320
C: LIST
S: +OK 2 messages (320 octets)
S: 1 120
S: 2 200
S: .
C: RETR 1
S: +OK 120 octets
S: <the POP3 server sends message 1>
S: .
C: DELE 1
S: +OK message 1 deleted
C: RETR 2
S: +OK 200 octets
S: <the POP3 server sends message 2>
S: .
C: DELE 2
S: +OK message 2 deleted
C: QUIT
S: +OK dewey POP3 server signing off (maildrop empty)

jeg har ikke kunne finde hotmails pop3 server ... men skriver hvis jeg gør

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 05-03-04 11:54

Hej Pcboy...

For at telnette til din email ska du skrive:

Eksempler: (10.0.0.1 = din mailserver)

telnet 10.0.0.1 110 (for indgående post)
telnet 10.0.0.1 25 (for udgående post)

Mvh. Cooper