/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
"firma" og tysk prøveplade
Fra : Rikkechristiansen
Vist : 756 gange
70 point
Dato : 07-02-04 20:52

hejsa alle sammen

jeg har lige et par spg. jeg håber i kan hjælpe med......

jeg skal bruge en tysk nummerplade til mc... hvordan pokker får jeg fat i sådan en og hvad kræver det lige det danske politi kan ikke svareos på det.... men kan se rundt om på siden at der er flere der har hentet mc hos vores naboer , men der er bare ikke ret mange der skriver noget om hvordan man får fat i en..... jeg ved godt man skal kører på dk prøveplade fra den dk grænse af , men jeg skal jo stadigvæk have en tysk prøveplade og jeg skal selv fremskaffe den , så gode råd om at få sælger til det kan jeg desværre ikke bruge til så meget.

noget helt andet er at der er en del der igennem tiden herinde skriver man kan oprette sit eget "firma" med henblik på at få fast prøveplade - ja ja nu vedjeg godt jeg få smøren om at det må man ikke det er jo snyd men nu var det jo ikke det jeg spurgte om vel *griner* jeg ville bare gerne hører om der er nogen der har erfaringer eller viden på dette område.Kunne se at der var et kort indlæg om emnet tilbage i 2001 men ellers er der ikke så meget at finde om det. hvad kræver det??!?!
lad os sige rent teoretisk (og det er teoretisk) at kæresten og mig laver et "firma" der havde til formål at impotere 1 stk udenlandsk mc årligt hvad skal vi så lige opfylde før det kan lade sig gøre? og hvor skal vi henvende os , jeg er udemærket klar over reglerne med fast prøveplade altså hvad vi ikke/og gerne må...... men jeg håbede at der var nogen der kunne sætte os lidt mere ind i det med at starte et "firma" jeg ved godt det giver smæk hvis naboen får ondt i røven , men hvad han ikke ved har han ikke ondt af - og hey bor laaaaaaaangt ude på landet - get the point...

nåh men håber der er nogen der kan og vil hjælpe lidt her

knus¨

Rikke

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 07-02-04 21:01

Den der med at forhandleren ikke kan skaffe prøvepladen, den er jeg med på, men han kan vel fortælle jer hvordan i får fat i den?

Og hvorfor mener du, at det er snyd at have en fast prøveplade??

Hvis man opretter et firma og registrerer det lovligt og korrekt, så har du jo samme retigheder hvad enten du importerer 1 eller 1000 MC'er

Der er som sådan ikke noget der skal være opfyldt, andet end at du opretter et firma og bliver importør registreret, de nødvendige papirer og forklaringer kan du finde og downloade fra www.toldskat.dk

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-02-04 21:12

Undgå den tyske prøveplade.
Transporter mc-en på trailer til grænsen.

Kommentar
Fra : Rikkechristiansen

Dato : 07-02-04 21:20

hejsa

tak for svarene... ja jeg ville gerne undgå den tysk prøveplade men ellers har jeg ingen mulighed for at få den hjem , det er desunden en privat tysker der sælger den...

jeg har været på T&S hjemmeside men de kan da ikke finde ud af at skrive på dansk så os almidelige danskere kan forstå det , så det var derfor jeg håbede der var nogen der kunne forklare hvad det indebærer lidt bedre end de gør

Rikke

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-02-04 21:55

Det lyder noget indviklet, måden du vil få den motorcykel hjem på.
Få dog en vogmand til transporten. Det koster ikke en formue.

Kommentar
Fra : Rikkechristiansen

Dato : 07-02-04 22:18

hej teil....

nej jeg synes nu ikke det er så indviklet , jeg har ikke noget imod kørerturen og så langt er det jo heller ikke skal bare finde ud af hvor pokker jeg finder en skide prøveplade henne som vel og mærke er en tysk prøveplade

Rikke

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-02-04 23:44

Den private tysker du køber MC'eren af kan vel være behjælpelig med at ordne en tysk prøveplade !!
Jeg ved godt at du ikke lige beder om det råd, men han/hun ved da hvordan det gøres eller har større chance for at finde ud af det end her på Kandu !!

//bentjuul

Kommentar
Fra : Rikkechristiansen

Dato : 07-02-04 23:54

hejsa

nej det var ikke lige det råd jeg skulle bruge , jeg er ikke den store haj til tysk og det kan vel ikke være så svært at finde en prøveplade

Rikke

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-02-04 01:37

Hej igen Rikke
Jeg ved ikke om du har set nedenstående, eller prøv at kig.

http://www.kandu.dk/dk/news/335255/groupid/20211
http://www.kandu.dk/dk/news/44918/groupid/20211 her står lidt mere og der er et tlf.nr til en der er vant til at hente MC dernede, han kan måske hjælpe dig.
http://www.kandu.dk/dk/news/308266/groupid/20211 og lidt mere.
God tur
//bentjuul

Kommentar
Fra : Rikkechristiansen

Dato : 08-02-04 01:57

hejsa
takker endnu engang for svaret , du skulle vel tilfældigvis ikke vide hvad et Farzeugbrief er?

Rikke

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-02-04 02:15

Desværre har jeg ikke en ordbog ved hånden men på Google fandt jeg dette, måske kan du blive klogere af det, jeg blev ikke umiddelbart.
http://web.citroen.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=5381&ARCHIVE=

//bentjuul og nu går jeg

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-02-04 02:17

Glemte lige at du skal se i det 6 indlæg på den side jeg lige har sendt

//bentjuul

Kommentar
Fra : Rikkechristiansen

Dato : 08-02-04 13:13

hejsa igen

øhhhhh tak for linket , er det russisk det der eller hva?!!?

det blev jeg absolut ikke klogere af

men igen mange tak

Rikke

Kommentar
Fra : rosenkilde

Dato : 08-02-04 18:46

Hej Rikke et farzeugbrief er registeringsatest den er hvid og foldet sammen 3 gangen det er meget vigtigt at du får den med og mere vigtigt er at du får en grøn seddel med som er bevis på cyklen er afmeldt i Tyskland hvis du ikke har den kan du ikke få den på plader i Danmark.

Henrik

Kommentar
Fra : Rikkechristiansen

Dato : 08-02-04 20:50

OK, men kan jeg stadigvæk få en tysk prøveplade uden for jeg skulle jo gerne have plade med ned , når turen går nedefter den

Kommentar
Fra : RichardStrand

Dato : 19-04-04 22:05

Hvorfor gøre det så besværligt. Det er kun i Danmark reglen gælder om at du ikke må føre et udenlandsk registreret køretøj (for at undgå alle snyderne) I Tyskland må de gerne føre et køretøj på tyske plader som du ikke selv ejer eller er registret for. Du køber dit køretøj af sælgeren (privat sælger - ikke forhandler, for så gælder der andre regler som jeg gerne forklarer hvis du vil høre mere om det) kører hjem - sender nummerpladen(rne) til sælger som går hen til det tyske motorkontor med plader og registreringsattest (som er grøn og hedder Fahrzeugbrief på tysk) Her får han et stempel om at bilen er afmeldt og sender så denne registreringsattest til køberen. Det er naturligvis forbundet med en vis risioko at køre køretøjet hjem fra grænsen på tyske nummerplader, men man kan jo købe papirs prøveplader i DK inden afrejsen og montere disse ved grænseovergangen. Så er alt fuldt lovligt.

vh

Richard