/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
TELE2 adsl...Cisco 677
Fra : Kris
Vist : 493 gange
120 point
Dato : 06-02-04 18:22

Er det muligt at bruge en Cisco 677 router til TELE2ADSL? Hvordan skal det sættes sammen? Er der nogen der har prøvet dette?
På forhånd tak

Kris

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 06-02-04 19:03

Lige et tillægsspørgsmål.....er der modem i routeren nu siden cybercity kan sætte den direkte til væggen!?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-02-04 19:53

Hej Kris
Den problemstilling har været fremme før på Kandu:dk se dette link
http://www.kandu.dk/dk/spg/29224
Jeg er ikke sikker på der er endelig løsning, men kig på det.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 06-02-04 20:16

Ja, har godt set det, men håbede på at der var andre der siden hen havde prøvet/oplevet det

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-02-04 20:57

I går var der følgende spørgsmål http://www.kandu.dk/dk/spg/32200 og jeg er sikker på at F.Kyllesbech kan hjælpe dig, han har i mange år arbejdet med net, men jeg ved ikke lige hvordan du får fat i ham, evt. gør ligesom i dette spørgsmål og efterlys ham.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 07-02-04 09:55

oki, jeg prøver lige at efterlyse ham

Kommentar
Fra : mibo5

Dato : 08-02-04 11:51

Hej Kris
Du kunne prøve her
F.Kyllesbech@raadgivning.dk

Michael

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 08-02-04 16:17

ok, det prøver jeg lige tak for det.

Accepteret svar
Fra : vonetwas

Modtaget 120 point
Dato : 23-03-04 22:22

Halløj Kris.

Hvis du opretter et Adsl abonnement hos tele2 så modtager du formodentlig et adsl modem. Se bort fra min besvarelse hvis ikke !

Det pågældende modem kobler du på som beskrevet i de modtagede dokumenter.

Efterfølgende sætter du din cisco router på "local" nettet fra adsl modemet.

Herefter skal du konfigurere din router til at modtage en dhcp client addresse fra tele2 via adsl modemment. Det er ganske enkelt, og bør være sat op som standard. Så du kan starte med blot at sætte den på. Og din pc(er) kobles derefter på routeren. De skal alle være sat til dhcp.

Virker det ikke kan du "resette" routeren. Normalt ved at stikker en lille stift ind et sted på routeren eller lign (se manualen). Prøv så igen.

Hvis det ikke virker og du i øvrigt ønsker at gennemfører yderligere ændringer så er du nød til at kigge i brugermanualen til din router. (evt. downloade den).

Endeligt skal du være opmærksom på at hvis du inden du skifter routeren ud, har taget din pc af adsl modemmet, så er det mugligt du ikke har "releaset" din dhcp lease. Det må du vente på eller kigge i en af forumments øvrige tråder. Det står hvordan du kan komme uden om dette.<

Det en temmelig almindelig router (tidligere en del af mange tiscali pakker) så du kan også prøve yderligere hjælp herinde. Hvis altså et reset hjælper.

Med venlig hilsen
Michael

Godkendelse af svar
Fra : Kris

Dato : 31-01-07 17:40

Tak for svaret vonetwas.