/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Hjælp til Beregning af Boligstøtte
Fra : hyggehejsa
Vist : 3159 gange
100 point
Dato : 05-02-04 15:51

Hej

Er der nogen som kan hjælpe mig til Beregning af Boligstøtte.
Hvordan regner man ud af sin Personlig indkomst og hvordan Beregner man især Fradrag i personlig indkomst.
Jeg har ingen Kapital indkomst, samt formue. Så der skal stå 0
Prøv at kigge her og kom med et eksempel på hvordan man beregner boligstøtten.
http://boligstoette.kmd.dk/netborger/formular.asp

Mvh Hygge

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-02-04 16:09

Uden at have checket tror jeg du kan finde det på www.tax.dk alternativt plejer de kommunale sider hvor du er bosat at have beregningerne liggende på deres hjemmeside.

Kommentar
Fra : twitt

Dato : 05-02-04 16:14

Hej

Så vidt jeg kan se, så er der da gode vejledninger på den side du henviser til. Man skal bare klikke på overskriften.

mvh
Twitt

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-02-04 16:25

Skatteberegning er ihverttilfælde helt fin og nem på tax.dk

Kommentar
Fra : hyggehejsa

Dato : 05-02-04 17:06

Hvad er Fradrag i personlig indkomst

Kommentar
Fra : twitt

Dato : 05-02-04 17:12

Det er dine egne indbetalinger til f.eks. pensionsordninger.

mvh
Twitt

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-02-04 18:11
Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 05-02-04 18:56

Personlig indkomst = Bruttoløn ÷ ATP ÷ Arbejdsmarkedsbidrag ÷ Særligt Pensionsbidrag

Fradrag i personlig indkomst = indbetalinger til pension, man selv har tegnet, f.eks. kapitalpension. Hvis du indbetaler 200 kr. på kapitalpension om måneden, har du et fradrag på 2400 kr. i personlig indkomst om året.

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 05-02-04 21:32

www.familieadvokaten.dk

under beregninger/boligstøtte

den er meget lettere (hurtigere) at bruge end netborger - men husk, at for hver beregning kommer der to resultater - et for pensionister og et for andre - kig på det rigtige resultat for dig.

Der er masser hjælp til de forskellige tal, der skal indtastes, f.eks. personlig indkomst (som links).

Hilsen Busken

Kommentar
Fra : F.Kyllesbech

Dato : 05-02-04 22:16

Hej alle..
Boligselskabersnes Landsforening har deres beregning på deres hjemmeside. Fradrag har intet med boligsikring at gøre..
Boliogsikring er et tilskud fordi lønnen derfor går kommunen ind og støtter (man er fattig i alles øjne) ...
Boligsikring kan ikke udbetales med tilbage virkende kraft.
Ændringer i indkomst skal straks meddeles (ellers får du en senere "meget dyr regning" næste år i Marts)
Folk der får boligsikring kan have krav på tilskud til varmeudgifter hvis de bor til leje..Man skal selv hendte skema på kommunen ... så skulle den være hjemme... (kommunen kommer ikke og fortælller det til dig)...

Flemming

Kommentar
Fra : F.Kyllesbech

Dato : 05-02-04 22:17

PS.. Boligselskabernes Landsforening har www.BL.dk.. og det er den rigtige da det er lejers fagforening...

hilsen
Flemming

Accepteret svar
Fra : Agent2002

Modtaget 100 point
Dato : 08-02-04 10:12

Det fik du ikke meget ud af????

Godkendelse af svar
Fra : hyggehejsa

Dato : 08-02-04 10:14

Tak for svaret Agent2002.

Kommentar
Fra : marzieh

Dato : 23-06-04 21:43

min fradrag er blivet til 3854, istedet for 7208 kr. kan i fortælle mig hvor meget jeg få om månden, når min lønindkomst er efter am-bidrag er 225752?