/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
MIDLERTIDIG OPLÆGGELSE af ur fra Singapo~
Fra : NielsPT
Vist : 1577 gange
500 point
Dato : 05-02-04 14:52

Hejsa Alle..

For nogen tid siden købte jeg et ur over eBay.com - et flot seikour. Jeg købte det af en "trusted seller" , så dér skulle der ikke være nogen problemer!!

Jeg vinder auktionen, og betaler manden ca. $150 og han sender derefter uret.. Knap 2 uger efter at han sendte uret, modtager jeg et brev fra PostDanmark. En såkaldt: MIDLERTIDIG OPLÆGGELSE af min pakke fra Singapore.

Der står, udover mange uforståelige oplysninger, bl.a. at jeg skal tilbagesende dem en 'svarkonvolut' vedlagt i brevet, med oplysninger om hvad jeg har købt + en ordrebekræftelse. Denne svarkonvolut er der bare ikke, men jeg får oplyst af en medarbejder på PostDanmark, at jeg skal sende det til det Internationale Postcenter i Kastrup og mærkes 'toldafdelingen'

Dette gør jeg så, og håber alt er i orden. Jeg sendte brevet til dem i mandags. (Man har max 14 dage til at sende disse oplysninger tilbage, ellers vil de sende pakken retur til Singapore.)

Nu går jeg bare og håber at jeg har gjort det rigtige. Jeg vil meget gerne ringe ind og høre om de har modtaget mit brev, så de IKKE sender uret retur. Men hvis jeg ringer til PostDanmark siger de, at jeg skal ringe til Told & Skat, og hvis jeg ringer til Told & Skat, siger de, at jeg skal have fat i PostDanmark...?? Jeg kan ikke finde det rigtige sted at spørge, er ellers blevet 'sendt videre' i systemet 117 gange..!?

Jeg skal på skiferie på fredag, så vil meget gerne blive forsikret om, at de IKKE sender mit ur retur, og at de evt. har modtaget mit brev... Men hvor skal jeg ringe hen? Og hvad skal jeg gøre? ..Skal jeg virkelig bare vente og se?

Håber på nogle forslag. Told & Skat/PostDanmark er virkelig en JUNGLE at finde rundt i..
Spørg endelig hvis I har nogle spørgsmål!!

Mange venlige hilsner
NielsPT

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-02-04 15:58

Hejsa
hos toldvæsnet kan du kun få oplyst om det er blvet frigivet eller ej.

Toldekspedition Københavns Lufthavn (Internationalt postcenter)
Kystvej 16
2770 Kastrup
Tlf. 7237 1000
Fax: 32 52 59 75
Åbningstider:
Mandag-fredag 7.00 - 17.00
lørdag 7.00 - 13.00

Det er ikke nødvendigvis postdanmark som leverer dit ur men et andet firma.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-02-04 16:13

Prøv og gå ind og kigge her. Der er en med samme problem.

http://www.newsgate.dk/dk/dk.penge/msg01656.html

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 05-02-04 17:31

dk > jeg har før prøvet det nummer du gav mig.. - uden held

refi > Synes nu ikke rigtigt hans problem ligner mit..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-02-04 17:59

Tja uanset hvad er det Told & Skat der bestemmer over din forsendelse.
De har PLIGT til at undersøge alt der kommer fra andre lande (at det ikke sker i praksis er en anden sag)
Måske skulle du bare håbe på de sender det retur. Har du tænkt på moms og afgifter?
Ved du hvordan pakken er blevet sendt?
Er det fra privat til privat eller er det fra et firma.

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 05-02-04 18:02

har tænkt på moms og afgifter. - det er jeg mere eller mindre helt indstillet på..
Pakken blev sendt fra en privat...

Mvh Niels

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 500 point
Dato : 05-02-04 20:31

går ud fra du har forsøgt at ringe hertil også.....

Internationalt Postcenter
Kystvejen 26
2770 Kastrup
Tlf: 6446 1797
Fax:

http://www.danmarks.net/details.php?accno=141394

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 05-02-04 21:02

jep..

Men tak for det da..

Niels

Kommentar
Fra : victoriaemilie

Dato : 02-03-04 23:01

Hejsa...har også prøvet at få varer fra USA midlertidigt henlagt. Jeg ringede bare til det Internationale Postkontor som du har fået nummeret på og forklarede hvordan tingene hang sammen. Jeg kom hurtigt til at tale med med vedkommende som arbejde med min "sag" og der var overhovedet ingen problemer. Du skriver det var uden held du ringede til Det Internationale Postkontor, hvad sagde de der...

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 03-03-04 15:53

de sagde at jeg skulle snakke med Told og Skat. Og hos Told og Skat sagde de, at jeg skulle snakke med PostDanmark..

Mvh Niels

Kommentar
Fra : victoriaemilie

Dato : 03-03-04 16:01

Hvis jeg har fostået det rigtigt, så vil du bare gerne vide om de har modtaget dit brev med faktura så du ikke risikerer at de sender uret retur. Det kan man altså godt snakke med dem om på det Internationale Postkontor. Bare sig du fik at vide at der max ville gå 5 dg. inden du fik dit ur efter du havde sendt brevet retur, og at du har ikke mogtaget dit ur endnu - så kan du sagtens snakke med en, det kom jeg i hvertfald til, uden problemer - så prøv igen...pøj, pøj med det

Godkendelse af svar
Fra : NielsPT

Dato : 08-04-04 15:38

Tak for svaret dk. Laaaaaang om længe fik jeg uret..

Told & Skat samt Postdanmarks behandling af problemet var under al kritik!

Men tak for forsøger dk!

Mvh Niels