/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Snyder Tele2 ?
Fra : enirt
Vist : 614 gange
20 point
Dato : 04-02-04 20:15

Er der andre i dette forum der er blevet lastet for Tele2 forglemmelser, og heller ikke synes at Tele2 kan laste kunderne for Deres egne "lære-penge".

Jeg har modtaget regning på ydelser Tele2 har glemt at fakturere i maj, da jeg har betalt mine fakturarer siden jeg blev kunde, mener jeg ikke Tele2 kan begynde nu at fakturere for noget de og deres dårlige faktureringssystem har glemt, hvis det havde været en afregning uden abonnement, kunne sælger ikke komme rende flere måneder efter fordi de havde glemt noget på regningen.
I deres seneste brev skriver de at de har opdaget at de har glemt at fakturerer så alle de kunder der er blevet berørt af denne forglemmelse vil blive bagudfaktureret som de kalder det. Er der andre i dette forum der er bekendt med denne forglemmelse.- og ikke umiddelbart glædeligt betaler.

Med venlig hilsen
Trine

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-02-04 20:26

For din egen retmessige sikkerhed, skal du altid have gemt dine kviteringer op til 5 år tilbage, således at du kan godtgøre den skyld/uskyld.
Tele2 har været nævnt mange steder som et ikke helt seriøst selskab sammen med flere andre discount selskaber.
Find dine gamle regninger frem og check om det nu er et rimligt krav de stiller, hvis ikke, så afvis dem med en begrundelse, og send gerne brevet anbefalet.

Accepteret svar
Fra : kennybear

Modtaget 30 point
Dato : 04-02-04 21:01

Nu ligger landet sådan at du rent faktisk har skrevet under på en kontrakt hvor Tele2 forbeholder sig ret til bl.a. dette ud af flere ting sikkert, jeg synes du skulle tjekke det der "står med småt" på din kontrakt, altså simpelthen nærlæse hver enkelt lille ting der står. Personligt arbejder jeg for et andet teleselskab hvor vi har ret til at gøre det du er ude for, men, skal det lige siges, vi vælger altid at "slå halv skade" med kunden, dvs. vi bagudfakturer kun for 3 måneder og kunden får så eftergivet resten hvis der er mere end 3 måneders "restgæld" det skal også lige siges at jeg arbejder i erhvervs afd. og derfor kun har med erhvervskunder at gøre, men jeg ved at der tit er en blødere praksis på min arbejdsplads overfor privatkunder. Selvom du mener at du ikke skal betale for Tele2's forglemmelser så er det rent faktisk i deres fulde ret at opkræve dig da du har fået et produkt for de penge, som du så pga. en systemfejl eller lign. "har glemt at betale" men jeg vil råde dig til at gennemgå din kontrakt på alle leder og kanter inden du evt. kontakter Tele2. Dette er skrevet udfra mine egne erfaringer og har INTET med nogle teleselskabers holdninger at gøre på nogen måde <- personlig disclaimer håber du kan bruge noget af det jeg har skrevet til et eller andet, og helst i din favør

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 04-02-04 21:10

for 3-4 år siden var der en sag hvor teledk havde fået nogen kunder væk i deres faktura system. De kunder havde haft kabel tv i op til 12 år uden at betale. Tele dk sendte regninger ud med tilbagevirkende kraft, men forbrugerombudsmanden gik ind og rådede folk til ikke at betale. Hans begrundelse var at det var teledk´s egen fejl..
Men det er jo selvfølgelig et helt andet emne..

Junior

Godkendelse af svar
Fra : enirt

Dato : 04-02-04 22:33

Tak for svaret kennybear.

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 04-02-04 22:45

Som udgangspunkt har kreditor 5 år til at rette sit krav til debitor. Hvis du virkelig har fået de ydelser, som Tele2 først nu kræver betaling for, så er du forpligtet til at betale. Vi kan dog hurtigt blive enige om, at det er kanon dårlig service, at man - når man fakturerer løbende - ikke husker alle beløb, og det kan da også være, at en domstol vil give dig ret ud fra helt konkret bedømmelse, men det er jo nok ikke være og prøve

Fsv. angår teledk-sagen som junior omtaler, tror jeg nok at forbrugerombudsmandens holdning bundede i, at der var stor usikkerhed om aftaleforholdet. Da jeg købte min lejlighed glemte TDC at frakoble kabeltv'et. 18 måneder senere ville de gerne have penge, men jeg nægtede og betale, da jeg jo ikke kunne gøre for at de havde glemt at lukke den tidligere ejers forbindelse. Den åd de.

Mvh
Jensen

Kommentar
Fra : Nikolaj_Zethner

Dato : 05-02-04 07:54

Jeg synes du skulle tage at skifte telefonselskab. Det gjorde jeg da jeg var udsat for det samme hos Telia. At miste kunder er nok den eneste måde telefonselskaberne kan lære at forbedre dels deres kundeservice, dels deres fakturering.

Nikolaj

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 05-02-04 17:20

Ingen årsag enirt håber det hjalp dig lidt.