/ Forside/ Karriere / Job / Fjernarbejdsplads / Spørgsmål
10  soeren 0
Til salina "førtidspension Gand Canaria"
Fra : ans
Vist : 1451 gange
1 point
Dato : 04-02-04 09:47

salina
Du skal selv oprette spørgsmålet. Brugerne på kandu kan ikke vide, at du har stillet et spørgsmål i et spørgsmål, som er lukket for et ½ år siden http://www.kandu.dk/dk/spg/19920
mvh ans

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 04-02-04 09:50

Ans

Måske du også skal skrive det i den tråd, hun har stillet spørgsmålet i ......bare for en safty

Hav en god dag

// Toupie

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-02-04 10:01

Hej Toupie

Det kunne jeg godt gøre, men salina får ikke mail fra kandu om at der er kommentar, da det er en anden, der oprindeligt stillede spørgsmålet.

mvh ans

ps: fik du lavet dit toilet, det med "svømmeren" eller "flyderen"

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 04-02-04 10:08

Ans

Du har ret, men jeg tænke, at hun ville tjekke tråden for svar

Der kom en VVSmand og lavede det på 5 min det var godtnok hårdt for min stolthed men nu virker det da

// Toupie

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-02-04 10:23

Toupie
Nu har jeg skrevet i den tråd, som jeg henviser til. Måske bliver den læst. Vi får se. Det må bare være irriterende for den bruger, som oprindeligt stillede spørgsmålet. Derfor tøvede jeg lidt.
salina er ny almindelig bruger fra d.d.
Hvis hun ikke svarer, så får du point.
Du manglede vand i dit toilet, på samme dag havde jeg for meget på badeværelset. Hånden i kloakken og problemet blev løst. og jeg havde ikke besøg af gas- og vandmesteren.

mvh ans

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 04-02-04 10:31

For meget og for lidt, er lige slemt

Jeg vil tage mig sammen så jeg kan komme på arbejde hav nu en rigtig herlig dag
.........og lav nu ingen ulykker

// Toupie

Accepteret svar
Fra : salina

Modtaget 1 point
Dato : 04-02-04 19:19

oki Ans takker........ ved ikke lige hvordan det her virker, men har prøvet at oprette det som spørgsmål igen *SS*

Tak
Salina

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-02-04 20:28

Salina

Jeg kender ikke reglerne godt nok. Jeg vil mene at du skal blive boende i Danmark indtil din ansøgning om førtidspension er afsluttet. I det øjeblik du flytter permanent til Spanien kan du ikke søge pension i Danmark. En god ide ville være at tale med social- og sundhedsforvaltningen i den kommune, som du bor i på nuværende tidspunkt.
Hvis du ikke har søgt førtidspension på nuværende tidspunkt, hvad vil du så leve af i Spanien? du får ikke dine sygedagpenge med.
Så tal lige med din sagsbehandler i kommunen før du gør noget.

mvh ans

Kommentar
Fra : salina

Dato : 04-02-04 20:43

Ans

Tak for svaret - Ja du har nok ret, desværre, kan næsten ikke vente med at komme afsted.....Men får udbetalt min erstatning for arbejdsskade, så den kan jeg leve af intil videre. Håber bare, at jeg kan være i varmen mens sagen kører....Har jo betalt skat i 25 år i DK, så pensionen vil jeg gerne nyde godt af... Smiler

Hilsen salina

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-02-04 21:09

> salina

Du får udbetalt en arbejdsskadeserstatning. Den kan du så leve af i en hvis tid. Dine sygedagpenge kan du ikke få udbetalt i det øjeblik, du bosætter dig i et andet land.
Du skal søge om førtidspension, når du har fået den tilkendt, så kan du flytte.
Hvad vil du leve af når erstatningen er brugt op????? hvis du ikke har din pension.
Du skriver at du har betalt skat i Danmark i 25 år, det berettiger dig jo ikke til at tage dagpenge med til et andet land.
En ledig, det kan så være arbejdsledig eller sygemeldt, må ikke forlade landet, så længe, der udbetales dagpenge.
Tal med kommunen før du gør noget.

mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-02-04 21:40

Du kan også læse lidt her om førtidspension
http://www.flere-penge.dk/Foertidspension%20ansøgning%20om.htm

Kommentar
Fra : salina

Dato : 04-02-04 22:47

til Ans

Min mening var ikke at snyde det danske system..........pt. får jeg kontanthjælp, som er blevet nedsat med kr. 1386,- pr. måned pga loft. Fint nok for dem som ikke gider arbejde, men jeg KAN ikke arbejde og fatter ikke at man bare kan fjerne såå mange penge fra en syg borger der er enlig forsørger med 3 børn. Jeg er for længst faldet for reglen om udbetaling af syge dagpenge og har modtaget kontanthjælp i 9 år. Jeg har det væsentligt bedre i varmen, derfor ville jeg undersøge om jeg SKULLE være i danmark, mens min sag kører og hvis ikke ville jeg leve af min erstatning intil pensionen gik i orden, uden at modtage nogen form for hjælp eller støtte fra DK..... smiler

Salina

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-02-04 23:47

> salina
Jeg har ikke mistænkt dig for at snyde. Du skriver at du på 9. år er på kontanthjælp. Den ydelse kan du ikke tage med når du flytter til et andet land. Nu kender jeg jo ikke størrelsen på den erstatning, som du har/får udbetalt. På et tidspunkt er pengene opbrugt. Hvis du ikke over for Spanien kan bevise at du vil have en fremtidig indtægt vil de afvise dig. Derfor skal du søge pension og få det afklaret før du flytter. Pensionen har du ret til fortsat at modtage i et andet land, men ikke KONTANTHJÆLP FRA DANMARK.
Kan du få en bolig på Grand Canaria? Er dine børn indforstået med at skulle flytte? Har du talt med kommunen om dine ønsker? Jeg tænker på spørgsmålet om at søge pension. Din kontanthjælp er blevet nedsat p.g.a. loft? Er det fordi du har fået udbetalt erstatning eller?
Jeg er på ingen måde negativ, men vil prøve at hjælpe med at besvare dit spørgsmål.
mvh ans

Kommentar
Fra : salina

Dato : 04-02-04 23:55

Til Ans

nej nej ved jeg godt.... Det med loft er et regeringsindgreb fra 13/8-03 med virkning fra 1/1-04... Man må kun modtage kontanthjælp i max 5 mdr., så fjerner de en dal af det man får.......egentlig godt for at få flere i arbejde, men urretfærdigt når man er syg. og nej kontanthjælpen ville ophører, i samme sekund jeg forlod landet. De regler der er i Spanien kender jeg ud og ind og har permanent opholdstilladelse dernede...boede der sidste vinter sammen med en kæreste der arbejdede..... Så jeg kender det hele dernede.... men tak for oplysningerne smiler.......Og mine unger kan næsten ikke vente med at komme afsted igen, de savner de venner de fik sidste år.Men der er kun en vej så, at få gang i pensionen, er i øvrigt indstillet at både egen læge og specilalæge, så det skulle ikke være noget problem........Håber bare det kan gå lidt stærkt så jeg kan komme ned og blive mere frisk........Hilsen Salina

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 23-05-04 22:01

Tak for svaret salina.