/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21475
EA_HS 19179
refi 16217
Cortina01 14584
pallenoc 13678
transor 13118
3773 12917
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ford Escort 1.3-1987.
Fra : bassenborg
Vist : 580 gange
100 point
Dato : 03-02-04 22:48

Jeg har en Ford Escort 1.3, fra 1987.
Den kører meget ujævnt i motoren.
Sommetider kører den fint nok, og andre gange er det som om, den ikke får benzin nok.
Det resulterer i at den hopper afsted.
Nogle gange kan jeg køre en time uden problemer, og så lige pludselig, begynder den på det pis igen.
Den gør det, lige meget om den er kold eller varm.
Den gør det også om det, regner, sner eller solen skinner.
Jeg har hørt at det kan være en revne i indsugningsmanifolden, der er problemet.
Kan der være noget om det?

 
 
Kommentar
Fra : geu


Dato : 03-02-04 22:52

Det kan det jo, men så ville det jo være der hele tiden... Jeg vil nok starte med og få renset min kaburator og kontrolert om den får nok at leve af.
Ellers skal du kontroler dine tændrørsled. og strømfordeler, det kan også væer din tænding der driller.

Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 03-02-04 22:55

Nej så skulle det værer der hele tiden Jeg har været ude for at sådan en periodisk fejl på en ældre model som din kan være den kondensator der sidder på strømfordeleren:jeg mener ihvertilfælde at det må være en elfejl Måsk ellers i tændrørsledninger dæksel eller lign Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 03-02-04 22:56

Nå ok 2 sjæle en tanke *SS* Sune

Kommentar
Fra : bassenborg


Dato : 03-02-04 23:21

Jeg har nyt strømfordelerdæksel og rotor på.

Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 03-02-04 23:32

Har du skiftet det pga af omtalte problem ??

Kommentar
Fra : bassenborg


Dato : 03-02-04 23:43

Ja, men uden ændring af problemet.

Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 03-02-04 23:48

Ok jeg tror altså det er kondensatoren som er den modstand der sidder på fordeleren eller selve tændspolen Platinafstanden er vel som den skal være ?? Mvh Sune

Kommentar
Fra : bassenborg


Dato : 03-02-04 23:52

Der er ingen platin i denne model.
PS: Jeg går til køjs nu, sov godt.

Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 04-02-04 00:13

Ok godnat sov godt

Kommentar
Fra : KajKagearm


Dato : 04-02-04 01:50

der er ofte en elektrisk styret "snøfteventil" i escort, der forhindrer eftertænding ved at udløse vacuumet i manifolden. den kan blive utæt og derved forstyrre luft/benzin blanding.

Bare et skud....

Kommentar
Fra : bassenborg


Dato : 04-02-04 08:15

Hvor sidder den der "snøfteventil", og har den et andet navn.
Jag har en reperationshåndbog, og kan måske finde noget i den, hvis jeg har det rigtige navn på "snøfteventilen".
Jeg skal også lige ha' indskudt, at Escorten kun kører 9-9.5 km/l.
Det er vel lige i underkanten, men måske logisk nok, når den går så ujænt.

Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 04-02-04 08:55

Når du nu nævner det med det dårlige benzforbrug kan det jo også være at chokeren sætter sig ind imellem det burde du ku se på tændrør er de sortsodede ?? Mvh sune

Kommentar
Fra : bassenborg


Dato : 04-02-04 08:59

Det er en manuel choker.
Kan den flytte sig, når først den er skubbet tilbage, altså, slået fra?

Kommentar
Fra : KajKagearm


Dato : 04-02-04 20:35

Med hensyn til "snøfteren": En af mine bekendte fik den skiftet som afhjælpning på et problem med samme symptomer. Jeg mener der går en slange fra manifolden over til ventilen, som der så går elektriske ledninger til. Den jeg har set, var monteret i venstre side, set forfra på en Escort 1,3 fra først i 80'erne. Men jeg tror ikke motoren er ændret væsentlig siden....

Kommentar
Fra : kimibsen


Dato : 04-02-04 22:28

Jeg har haft en 1.3 med samme problem, denne var dog med automatisk choker, problemet var at der bag på kaburatoren sad et lille blinddæksel på størrelse med en lille 5 øre, denne var faldet af og afhængig af hvor choker og spjæld stod fik kaburatoren falsk luft ind denne vej, ved at sætte en 5 øre i hullet fik vi en bil der kørte og startede perfekt.
Jeg vil dog ikke undlade at bemærke at inden vi fandt denne fejl havde vi skiftet benzintank, benzinrør, benzinpumpe, kondensator, rotordæksel og tændrør

Kommentar
Fra : pdm


Dato : 11-02-04 00:18

Der er en omskifterklap på luftfiltertragten, der regulerer blandingen af varm og kold indsugnings luft.Virker den eller er den groet fast.Det må også understreges at min escort ikke kunne køre uden karburatorsprit.Har du prøvet det?

Kommentar
Fra : skaaning


Dato : 27-02-04 18:13

skift din benzinpumpe eller rens karburatoren. det er altid der fejlen er

Kommentar
Fra : bassenborg


Dato : 28-03-04 18:51

Jeg har ved en tilfældighed fundet fejlen.
Der sidder en ventil der bliver aktiveret af svømmeren, alt efter om der er meget eller lidt benzin i svømmerhuset. På den ventil er der en lille "hage" der griber om svømmeren. Den lille "hage" havde drejet sig, så svømmeren ikke aktiverede ventilen alt efter benzinstanden i svømmerhuset. Den er nu drejet på plads, og bilen kører fint nu.
Ang. accept af svar, er der jo ikke nogen af jer der ligesom har ramt.
Derfor afgør jeg det på denne urimelige måde: Den der skriver den næste kommentar, lige meget hvad, får pointene.
Så det er: "Hurtigst på aftrækkeren"

Accepteret svar
Fra : geu

Modtaget 100 point
Dato : 28-03-04 19:40

Det var jo en god ting og få afvide så kan man jo skriv den bag øret og se om man kan bruge den en anden gang.

Godkendelse af svar
Fra : bassenborg


Dato : 28-03-04 19:53

Du var den hurtigste, med det rigtige svar. Tillykke.
PS: Ja, man lærer sommetider noget på de mest mærkelige måder.
Ha' det pænt.
                        

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 173366
Tips : 31646
Nyheder : 719565
Indlæg : 6381735
Brugere : 218245

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste