/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Hjælp Mig med Stofanet
Fra : GOOOD
Vist : 1053 gange
286 point
Dato : 07-04-02 19:28

Hej

Jeg har et stort problem synes jeg selv. Jeg kan ikke finde ud af at dele min internet forbindelse! Jeg har stofanet, med et Motorola SB4100 Cabel Modem, og har en hub. Jeg har hørt at man kan få noget software der dele forbindelse, men hvad hved jeg. Jeg håber at du kan hjælpe mig. Give mig et link til hvordan jeg kan dele min forbindelse eller ligende.

Med venlig hilsen
Michael

Kommentar
Fra : fqbjs

Dato : 07-04-02 20:00

Hvis du med at "dele" forbindelsen mener mellem 2 computere, så har du vel blot at skaffe dig et netkort mere. Softwaren ligger i dit styresystem.

Kommentar
Fra : GOOOD

Dato : 07-04-02 20:01

Jeg har 3 computere der skal på stofanet og har netkort i alle sammen

Kommentar
Fra : fqbjs

Dato : 07-04-02 20:22

Ja så - umiddelbart vil jeg mene at du bør anskaffe dig en switch hvis du vil koble mere end én på den samme udbyder.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 07-04-02 20:29

der findes flere forskellige software til det

bl.a dette her
http://www.wingate.com/

og
http://www.kerio.com/parser/mainpage.php?id=59&lg=1

Kommentar
Fra : GOOOD

Dato : 07-04-02 21:33

Hvordan bruger jeg så disse programmer ???

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-04-02 15:46

vær rar at afvise svaret fra Zonker-ellers så får han bare dine point inden for 14 dage-og det vil da være dumt når han ikke har et svar til dig.

klik dig ind her hvor det står meget let forklaret, i tekst og billeder
og under forskellige styresystemer eg. Win98/Me/NT/2000/XP og links.
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm

Til zonker
Hvorfor kommer du med en løsning under XP ?
da du ikke aner hvilken brugerflade det er ! og tillige sætter den som formodet svar !
du henviser tillige til hvad jeg har henvist til.

Kommentar
Fra : GOOOD

Dato : 08-04-02 16:25

Tak DK

Men det link du gav mig viser kun hvordan, jeg kan dele min forbindelse hvis jeg har et alm modem. Mit "STOFANET" har ingen Opklads "protocol", hvis det ellers kan siges sådan. Men eller tak for linket !

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-04-02 17:39

Umiddelbart mangler du nok et netkort til, da du skal bruge du netværkskort for at kører ICS gennem et kabel modem. Netværkskort 1 sætter du så til kabel modem, og netværkskort 2 til resten af hjemmenetværket.

Så skal der konfigureres, og dette gøres sådan:
Netværkskort 1 sætter du op med hvad du plejer, for at komme på StofaNET. Dvs. DNS, Gateway, IP osv. skal være som det er.

Netværkskort 2 giver du (for eksempel) IP addressen 192.168.0.1 og undernetmaske 255.255.255.0
På netkort 2 er det ikke nødvendigt at sætte DNS og Gateway.

Netværkskort 3/4/5/osv/angiver du IP og andre ting på denne måde:
Netværkskort 3:
IP: 192.168.0.2
Undernetmaske: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1
Og DNS er, hvad StofaNET har.

Har du flere maskiner, er IP på disse 192.168.0.3, 192.168.0.4 osv.

Husk at du skal installerer ICS på den maskine som deler Internetforbindelsen. Når du har fuldført dette, vil den bede dig om at lave en diskette, hvor der ligger en fil der skal køres på de andre maskiner. Dette er ligegyldigt, da det har du allerede sat det op!

På alle andre maskiner, sætter du så en forbindelse op i i Internetinstillinger i Kontrol Panelet. (tilføj/fjern programmer > windows installation > internetdeling)

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 08-04-02 18:37

Dk det var dog den værste gang pladder jeg længe har hørt. Eftersom jeg i snart 2 år har prøvet flere typer af proxy-servere og også servere (apache, ftp m.m) ved jeg nu nok hvad pokker jeg taler om.

Dette er ikke bare en sprøgsmål om henvisning til en link. Men hvis du kigger nærmere på mit løsningsforslag ved jeg faktisk hvad jeg snakker om...

Og hvis du ved en del om hvilke versioner af windows der bruger ics, vil du også vide, at det er windows 98 SE, windows ME og windows XP (og muligvis windows 2k ??)

Jeg har selv haft en løsning med 3 maskiner, 1 HUB og en proxyserver (softwarebaseret), men også brugt router (hardware), så jeg har absolut erfaring med dette. Forøvrigt baseret på en ADSL opkobling. Ligesom jeg har anvendt Dansk Kabeltv, med deres opkoblinger, som jo er baseret på kabelmodem.

Og mig bekendt sætter man sgu ikke en apache server med PHP, MYSql, og CGI (Perl) hvis man ikke ved hvad man roder med.

Og når jeg kigger på dit svar er det jo HUGGET fra det jeg skriver bare med nogle modifikationer, det kan enhver 7 års dreng, som kender en smule til copy/paste jo finde ud af.

Så DK læg hovedet i blød og udtænk den dybe tallerken og lad vær med at svine andre til når du ikke fatter en skid om det du har med at gøre. Du har bedt om denne svada, når du mod bedre vidende farer ud og skriver som du gør. Selv mod DUMHED kæmper guderne forgæves... TAG og TÆND DIG OM NÆSTE GANG inden du UDTALER DIG !!!!!!

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 08-04-02 18:43

OG DK ydermere vil du bemærke at når man normalt sætter ICS op er det også et spørgsmål om man vælger DHCP løsningen eller uden DHCP..... Faktisk kan manden sætte den op med DHCP og få det til at virke uden at tænke på DNS m.m., men det nævner du jo intet om, så igen et tegn på at du ikke ved forskellen på legoklodser og tabdpasta (rotflmao)

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 08-04-02 18:44

OG DK ydermere vil du bemærke at når man normalt sætter ICS op er det også et spørgsmål om man vælger DHCP løsningen eller uden DHCP..... Faktisk kan manden sætte den op med DHCP og få det til at virke uden at tænke på DNS m.m., men det nævner du jo intet om, så igen et tegn på at du ikke ved forskellen på legoklodser og tandpasta (rotflmao)

Kommentar
Fra : GOOOD

Dato : 08-04-02 18:57

I den computer der skal køre har jeg et alm. netkort som er tilsluttet mit stofanet. Og så har jeg en Hub/Switch/Netkort, forstået på den måde at det er et kort der "skulle" virke som netværks kort og hub. Så er det jeg kommer i tvivl! Skal jeg bruge en rigtig hub eller skulle det også virke på denne måde ???

Kommentar
Fra : GOOOD

Dato : 08-04-02 18:57

I den computer der skal køre som server har jeg et alm. netkort som er tilsluttet mit stofanet. Og så har jeg en Hub/Switch/Netkort, forstået på den måde at det er et kort der "skulle" virke som netværks kort og hub. Så er det jeg kommer i tvivl! Skal jeg bruge en rigtig hub eller skulle det også virke på denne måde ???

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-04-02 19:07

Tillykke zonker hvem sviner hvem til ?
hvad jeg har bemærket ved flere af dine indlæg, er det s** ikke herfra svineriet kommer.
om jeg vælger at give en løsning på DHCP eller ej kommer ikke dig ved.

udtænk selv den dybe tallerken og lad vær med at svine andre til når du ikke fatter en skid om det du har med at gøre.

Til GOOD
jeg beklager det går ud over dit sprøgsmål.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 08-04-02 20:24

GOOD

For at 2 "klienter" kan blive forbundet til serveren skal du have en HUB, da denne danner elektrisk forbindelse imellem dine klienter og serveren.

Det du kalder en/et Hub/Switch/Netkort, hvis dette har mere end en indgang altså 2 er det ikke nødvendigt med en hub, da du så kan sætte netværkskablerne ind her. Og de vil få elektrisk forbindelse her...så burde det kunne køre efter hensigten.

Kommentar
Fra : GOOOD

Dato : 08-04-02 20:48

Ok ... lige nu ser det sådan her ud: På min server har jeg sat mit netkort(som er forbundet til stofanet) som det plejer... I det andet Netkort, som også skulle fungere som Hub er ip'en 192.168.0.1 og undemaske:255.255.255.0
og på den computer der skal tilsluttes er
IP:192.168.0.2
undermaske: 255.255.255.0
Gateway:192.168.0.1
og dns er dem stofanet har givet mig...

og ICS er installeret

Men hvorfor vil det så ikke virke... ???

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 08-04-02 23:15

Hej

Jeg har desværre ikke selv en løsning til dig,-men du kan skrive til følgende Personer der ved hvordan tingene skal hænge sammen med en Stofanet opkobling:

Allan Haastrup, Email: krutkat@image.dk
Mikkel Toft-Jensen, Email: mikkel-grethe@stofanet.dk
Erik Meyer Hansen, Email: erikmh@stofanet.dk

Håber de kan hjælpe dig

Hilsener
Parkenss

Kommentar
Fra : dk

Dato : 09-04-02 15:20

har du tjekket at computerene er i samme arbejsgruppe ?
f.eks Mshome

kan du pinge maskinerne imellem ?

hvilke protokoler kører du med ?
har du både tcp/ip og ipx/spx samt netbeui ? så prøv at slette
både ipx/spx og netbeui så du har følgende tilbage
på alle maskinerne :

deling af internet (på den computer som har adgang til internet)
Klientprogram til microsoft netværk
din(e) netkort
tcp/ip protokol
fil- og udskriftdeling til microsoft netværk (så maskinerne kan har adgang til hinanden)

på de øvrige maskiner gør du dette:
I internet explorer under internet indstilliger > forbindelser
klikker du på "indstil" følg guiden, du skal bare huske at vælge
"jeg vil selv oprette internetforbindelsen..................

Kommentar
Fra : LLE

Dato : 09-05-02 02:41

Da jeg sidst legede med deling af en Stofanet forbindelse (OK, det er 4 år siden), skulle man gå på nettet via et helt specielt Stofanet dialler program.. er det stadig tilfældet? Hvis det er kommer man ikke så langt ved bare at bruge ICS, for ICS kan jo ikke kalde det program (Vi kunne fint dele forbindelsen dengang.. men man skulle starte programmet manuelt på den PC der var tilsluttet kabelmodemet fra Stofa - ikke 100% praktisk, men det virkede da :)

Lad os lige få svar på det og så tage den derfra.

- Lars

Accepteret svar
Fra : Sonofsun

Modtaget 286 point
Dato : 19-06-02 20:40

ja, nu vil jeg også prøve.

for det første, uanset hvad alle folk siger, så er ICS et lorte program, og det skulle have blevet på tegnebordet, men nej nej, de valgte at smide det med, til stor fortrydelse for mange menesker. Og ja, nu sidder der sikekrt mange og siger, "damn han er da dum, det virker jo for mig", det er iorden, det er jeres mening. Find et firma, der bruger microsoft (win98, win2k, winXP) spørg dem hvad de bruger, tror ikke der er bare et firma der siger ICS.

og da min løsning er godt til et firma er den også god nok til oss andre, den virker hos mig.(da jeg havde stofa, og 4 maskiner der skulle på)

jeg kan forstå at du har en server, der er koblet direkte på stofanet, og denne maskine har 2 netkort......fint
jeg kan også forstå at du har en HUB, det er også godt.
udover de to ting, vil du gerne have 2 maskiner mere på.....fint
det bliver nemt
Server: netkort 1 sætter du direkte på stofanet, og fodrer dine TCP/ip indstillkinger med de ting du har fået ved stofa, da du allerede er på nettet, går jeg ud fra at det er iorden.
Netkort 2 giver du en anden lokal ip end den du har fået ved stofa(skulle ikke være svært) til dette eksempel vælger vi 192.168.0.1
subnetmask 255.255.255.0
dette netkort skal kobles til din master in/out på din hub/switch

godt så

Maskine 1: den kobler du til indgang 2 på din hub/switch(ikke master ikke master) og giver maskinen en ip der hedder 192.168.0.2, en gateway der hedder 192.168.0.1, og stofas DNS servere, kan ikke huske dem alle, men 212.10.10.4 og 212.10.10.5

Maskine 2: den kobler du til indgang 3 på din hub/switch(ikke master ikke master) og giver en ip der hedder 192.168.0.3, en gateway der hedder 192.168.0.1, og stofas DNS servere, se ovenfor.

når alle maskiner er sat op, og rebootet osv osv, starter du en CMD promt, på maskine 1 eller 2, IKKE SERVER! dette gøres ved at trykke på start, vælge kør/run, skrive command eller bare cmd, og i den dos promt der kommer skrive: ping 192.168.0.1 <ENTER>
så skriver den pinger 192.168.0.1 med 32 bit data eller noget i den stil, det gør den 3 gange, der skulle gerne være svar alle gange, HVIS IKKE: så er det kabel, hub/switch eller netkort der fejler noget, for selve opsætning fejler ikke noget, hvis du gør som jeg har beskrevet.
DHCP skal du ikke bruge til noget, så lad være med at tænke på det.

kør ovenstående på både maskine 1 og 2, hvis der er svar er de koplet sammen og du skulle være på nettet!
kan evt være noge opsætning på internet explorer, men i bund og grund er du på.

held og lykke med det, håber det hjalp. Ellers er du velkommen til at kontakte mig på nedenstående mail.

Med venlig Hilsen
Johnny Hagstrøm
sonofsun@grov.dk