/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Sølle to kilo / hjælp
Fra : Helle13
Vist : 607 gange
100 point
Dato : 03-02-04 12:06

Har efter en grundig livsstilomlægning smidt 7 kg. Jeg har holdt vægttabet i 3 mdr. Jeg vil så gerne smide 2-3 kg mere,men det er som om at jeg "kun" kan holde det jeg har tabt.Spiser grøntsager og frugt hver dag. Når jeg "synder" er det med massive bolsjer og tyggegummi. Jeg satser på at gi det en skalle i vinterferien (uge 8) Er der nogen der har en ide? Ps: Jeg motionerer også. Powerwalk 2 gange ugentlig + gymnastik 1 gang ugentlig+ dans 1 gang ugentlig.

Hilsen Mig

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 03-02-04 12:26

Hejsa Mig

Du gør lige nøjagtigt alt det, der medfører at du ikke kan tabe dig mere. Den store synder ved vægttab er kulhydrater, og specielt de tomme kulhydrater, som du får fra en del søde frugter og fra slik.

Hvis du vil smide 2 kg på en uge, så skal du spise en proteinrigt kost, spare mest muligt på både fedt og kulhydrater.

Det mest optimale vil være at du spiser 300 gram kød fra enten kylling eller kalkun eller meget mager svine og kalvekød hver dag. Som tilbehør må du ikke tage hverken ris, pasta eller kartofler, men kun grøntsager. Så vil du have grundlaget for at smide et par kilo.

Du skal være opmærksom på at du ikke kan tabe dig, hvis du får for mange kulhydrater, og netop din bemærkning om at du synder med massive bolsjer fortæller mig at der nok kommer en del hurtige kulhydrater ind den vej. 100 gram bolcher giver dig ca 390 kalorier, hvis du oveni spiser, 1 æble, 1 appelsin og 200 gram kartofler, så får du så mange kylhydrater at du ikke kan tabe dig.

Der sker ofte den fejltagelse at vi sparer på kød, når vi vil tage os. Det er også rigtigt at hvis vi sparer på det, kan vi godt tabe os lidt i starten, men vægttabet holder ikke, da dit vægttab så vil være muskler, der medfører at din forbrænding falder.

Hvis du vil mere, kan du besøge min hjemmeside http://slankigen.webbyen.dk hvor du blandt andet kan læse om problemer med kulydrater og fordelene ved proteiner.

NB jeg skal måske lige fortælle at jeg selv har tabt 47 kg på 6 måneder.

Held og lykke med de sidste kg.

Henning

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 03-02-04 14:03

Henning <>

Må man gerne drikke sodavand når man vil tabe sig? f.eks Aldi de billige

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 03-02-04 14:08

Nope, man må ikke få nogen hurtige kulhydrater, hvilket kort fortalt betyder stivelse og sukker. Der er 100 gram sukker i en liter sodavand, hvilket betyder at en liter sodavand giver 400 kalorier.

Du må, af hensyn til vægttab, drikke alle de sukkerfri sodavand du vil, og det er ligemeget om det er danskvand, colalight eller andre kunstigt sødede vand. Der er dog nogen sundhedsapostle der er lidt bekymret over det kunstige sødemiddel, men om det er skadeligt ved jeg ikke, men jeg tror at hvis der bare var en reel mistanke om det, så var det forbudt.

mvh

Henning

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 03-02-04 14:10

Arj...

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 03-02-04 14:18

Henning er det muligt man kan få tilsendt sådan et regne ark?? var lige snu og tjekkede din profil

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 03-02-04 14:20

Hvis du går ind på min hjemmeside http://slankigen.webbyen.dk og vælger menupunkt download, så ligger det derinde i 2 versioner, ligesom der er et par sider med installations- og opstartshjælpe.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : wipo

Dato : 03-02-04 15:33

hej helle13
der er noget med at man kan omdanne fedt til muskler
så med den motion kunne man godt forestille sig at du får muskler istedet for at tabe dig
bare en bemærkning
mvh. wipo

Kommentar
Fra : Helle13

Dato : 03-02-04 20:19

Hejsa,
tak for kommentarerne. På en typisk dag spiser jeg : 1 appelsin el 1 æble. 1 banan.
2 dl A 38 (letmælks) ca, 150 gram revne gulerødder. 200 gram kogte bønner.
Jeg tygger stimorol hver dag - men jeg spiser ikke bolsjer hver dag.

Mig

Kommentar
Fra : Helle13

Dato : 03-02-04 20:25

Ups - blev ikke helt færdig. Jeg har som sagt ikke problemer med at holde mit vægttab - håbede på et forslag til hvad jeg kan spise i uge 8. Nu spiser jeg ca. 11/1200 kcal om dagen. Vil jeg tabe mig hvis jeg fx spiser kød hver dag ?

Mig

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 04-02-04 07:25

Hejsa

Du vil ikke tage på, af den kost du spiser, heller ikke selv om du indimellem spiser bolcher, men du vil ikke være i stand til at tabe dig. Der er faktisk lavet undersøgelser der viser at selv hårdtarbejdende personer, der får 1200 kalorier om dagen, ikke kan tabe sig, hvis kosten primært kommer fra kulhydrater.

Netop kulhydrater er kendetegnende for din kost. idet 72% af din energi er fra kulhydrater, 12% fra protein og 16% fra fedt. Det er uden at jeg har medregnet bolcher, så ville det blot se værre ud.

Du får til gengæld ikke 1100 - 1200 kalorier ved den kost, idet du kun får 497 kalorier.

Både til dig og til WIPO kan jeg sige, at man kan ikke omdanne fedt til muskler. Det er rigtigt at ved den rigtige kost og motion / øvelser kan man opbygge muskler, men for at opbygge muskler skal der proteiner til.

Du vil kunne leve på den kost uden at tage på, lige til den dag du dør af underernæring, idet den ikke er varieret nok, og i allerhøjste grad mangler proteiner.

Hvis du spiser den nævnte kost, men derudover spiser 300 gram kyllling, kalkun, tun mager kalvekød eller mørbrad og lever af enhver art, samt ca 100 gram mager ost fra Cheasy om dagen, så ville du få 973 kalorier, men du ville få 44% af din enerig fra protein, 37% fra kulhydrater og 19% fra fedt.

Så vil du med garanti tabe dig - dag for dag. Hvis du vil vide nøjagtigt hvor meget, vil jeg gerne beregne det, men så skal jeg kende din nuværende vægt, alder og hvor fysisk aktiv du er i hverdagen, specielt om du går meget, løber, cykler eller dyrker sport.

Hvis du vil have det beregnet, men ikke offentliggøre din vægt her, kan du skrive til mig på slankigen@webbyen.dk og lige ligge en besked her, så skal jeg i løbet af 5 minutter vende tilbage med hvor meget du kan tabe dig.

Henning

Kommentar
Fra : Helle13

Dato : 04-02-04 13:19

Hej Henning.

Tak for svaret. Jeg vil gerne have beregnet vægttab.

Jeg vejer 60 kg. Jeg er 40 år. Jeg powerwalker 1 gang ugentlig.
Gymnastik ( med fedtforbrænding) 1 gang ugentlig + dans 1 gang ugentlig. Alle tre ting gør jeg i ca 1 time.

Venter spændt
Mig.

Accepteret svar
Fra : henningborchert

Modtaget 100 point
Dato : 04-02-04 13:27

Hejsa

Hvis du ændrer din kost som jeg har beskrevet tidligere vil du kunne tabe dig 95 gram om dagen. Når du så har tabt dig yderligere 3 kg, kan du gå op til 1750 kalorier om dagen, uden at du fremover vil tage på i vægt.

Hvis du ikke synes det går hurtigt nok med 95 gram om dagen, kan du øge din træning, men det vil ikke give mere end max. 50 gram netto om dagen, da du også vil opbygge yderligere muskler.

mvh
Henning

Godkendelse af svar
Fra : Helle13

Dato : 04-02-04 14:07

Tak for svaret henningborchert.

Jeg skal have kylling til mine bønner iaften.
tak for hjælpen!

Mig

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 04-02-04 14:10

Selv tak

Skulle det være en anden gang skal du blot sige til.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : mastergamer

Dato : 03-05-04 22:28

Jeg har en meget god ide hvis du er lige glad med at se fjollet ud. . .
køb dig et par hoppesko. De kan stærkt anbefales, på den måde bliver det sjovt at tabe sig.
www.hoppesko.dk der kan man købe dem