/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Omega metoden, forslag?
Fra : biolou
Vist : 755 gange
100 point
Dato : 02-02-04 22:46

Hej,

Jeg har læst bogen Lev Fedt, Bliv Slank et par gange, sådan lidt bladrende og vil nu give den en skalle. Der er ikke rigtig andet der har virket for mig. Jeg vejer 25 kilo for meget og kunne godt tænke mig for en gangs skyld at være mæt mens jeg tabte mig. Morgenmad tror jeg vil være nem nok, yoghurt med ristede nødder (er ikke den store æggespiser), aftensmad også ok, kød og grøntsager, men har I nogle gode forslag til frokost og mellemmåltider? Det skal være ting som kan tåle at ligge i en rygsæk i nogle timer, uden at skulle være afkølede, da jeg læser på uni, og ikke altid har et køleskab til rådighed. Det er ikke af dovenskab jeg spørger (læs: at jeg ikke selv gider undersøge det) men blot for at få lidt inspiration. Jeg synes ikke salat til frokost mætter så meget.

Og så lige et spørgsmål til: hvis jeg skulle spise f.eks. ost, er det så ligemeget med fedtindholdet? Jeg har i mange år spist 10% ost fra Thilde, men ville elske det hvis jeg kunne spise en lidt federe ost, for de smager trods alt af noget mere.

På forhånd tak
Biolou

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-02-04 23:33

Altså gullerødder skrællet og skåret i stænger som snacks er da lækkert og kan holde sig friske i skyllet tilstand og i en plasticpose og så godt ristet rugbrød uden smørelse selvfølgelig kan også holde i lang tid og er lækkert sammen med gullerødderne og til dessert champangepærer det er lækkert og en lidt anderledes og saftig sprudlende pærer Mht til ost er det selvfølgelig ikke ligemeget med fedtinholdet da det jo specielt er det du skal undgå Hvis du ellers overholder at skærer ned på fedtet og skal have noget lækkert en aften så en lille portion græsk yoghurt med evt frugt eller cacaopulver i eller lidt vanille det er godt nok indeholdende fedt men også vitaminer man skal have Bon appetit mvh sune

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 03-02-04 06:47

hejsa
Frugt sammen med knækbrød, grovboller eller skorper til mellemmåltid.
Hvad osten angår kan man gå op til en 13% ost
Prøv at kigge lidt på denne side, måske kan den give lidt nye ideer

http://opskrifter.heede.dk/opskrifter/
Held og lykke med det

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 03-02-04 07:46

Hejsa

Alle de nyeste forskningsresultater i udlandet, som nu også bliver støttet af førende danske forskere siger at du skal have øget din indtagelse af protein. Får du mange kulhydrater i løbet af dagen, vil du ikke kunne tabe dig, når du har en massiv overvægt.

Jeg har selv tabt mig 47 kg, ved at lægge om på mine vaner. Min frokost er enten grøntsager, og kød / kødpålæg fedtfattig, cheasy produkter.

Hvis du vil vide mere om den rigtige måde at tabe sig på, og blandt andet læse om hvorfor du ikke må få for mange kulhydrater, så kan du gå ind på http://slankigen.webbyen.dk

Min egen datter går selv på universitetet og taber sig fint med at leve efter disse regler, så det bør også være muligt for dig at få det indpasset.

Held og lykke med projektet.

Henning

Kommentar
Fra : klodomir

Dato : 03-02-04 09:03

Læg lige mærke til, at Biolou spurgte specifikt til Omegametoden, og så duer skorper og den slags jo ikke.

Iflg. bogen skulle du kunne spise en federe oste på Omegametoden, så længe du ikke overdriver det. Du kunne jo eksempelvis fortsætte med din magre ost i løbet af ugen, og så spise lidt af en federe ost i weekenden.

Jeg forstår godt, at du ikke bliver mæt af salat, men hvad med at blande salaten med f.eks. skinkestrimler og ostetern? Du kan også tilsætte lidt nødder eller kerner til din salat, de mætter også godt. Eller hvad med kylling, hårdkogt æg, tun, bacon, hytteost eller avocado? Du kunne jo sagtens lave en ny og spændende salat hver dag på den måde.

Hos isenkræmmeren kan du købe en af de nye smarte madkasser med indbygget køleelement, så holder din mad sig frisk.

Accepteret svar
Fra : www.Kostklinikken.dk

Modtaget 100 point
Dato : 08-02-04 15:51

Fede oste er helt fint, med måde som med alt andet. Ellers er det en god ide at spæde op med kød, kerner og nødder i salaten, og prøv i øvrigt at tage varm mad med til frokost, f.eks. kød og grønsager. Du kan enten putte det i en madtermo, eller pakke det i alm. tubberware og ligge det i en køletaske, evt. med stanniol omkring. Så får frokosten en helt anden dimension end et kold salat med kød eller osteterninger.
www.kostklinikken.dk

Godkendelse af svar
Fra : biolou

Dato : 08-02-04 19:04

Tak for svaret www.Kostklinikken.dk.