/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Forum for kommende studerende?
Fra : dysted
Vist : 272 gange
100 point
Dato : 02-02-04 09:13

Da jeg påtænker at søge ind på jura til efteråret, er jeg interesseret i at høre fra nogle af jer derude, hvis I skulle gå med lignende overvejelser. Eller hvis nogen måtte have kendskab til gode links eller newsgroups.

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 02-02-04 09:19

Jeg har kun kendskab til et jura-studerende-site og det er www.studjur.dk .

Hvis du har nogen konkrete spørgsmål, vil jeg da gerne forsøge at svare på dem, da jeg (efterhånden i alt for mange år) har læst jura Kbh. univeristet.

Mvh
Jensen

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 02-02-04 10:27

Samme svar som RyeJensen vil jeg give, jeg læser dog på Århus Universitet, på 6. år... forhåbentlig det sidsteår.

Bare spørg løs.

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 02-02-04 10:30

Så er du måske midt i specialet? I givet fald - må man spørge hvad det er om? Jeg selv skriver om reklamers bindende virkning i forbrugerforhold.

Mvh
Jensen

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 02-02-04 10:35

Hej Dysted

Det er godt nok ikke et decideret forum, men kan vise sig at blive et meget nyttigt link til at spare en masse penge på studiebøger. Har selv brugt det meget i forbindelse med andet studie, og er aldrig blevet snydt.

Pt. er der 456 brugte bøger til salg under kategorien "Jura".

Held og lykke

Mvh/Chamira

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 02-02-04 10:36

UPS... glemte linket.

http://www.pensum.dk

mvh/Chamira

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 03-02-04 10:18

Spændende emne RyeJensen.

Jeg skriver om konkret sagsbehandling/tolkning af regler, i forbindelse med VVM på vindmøller. Jeg har valgt 4 amter ud, og sammenligner deres metoder, og for at se om VVM-direktivet overholdes, på regelniveau og "ånden" bag det.

Jeg har haft mest offentlig ret, og er meget interesseret i miljøret, derfor emnet.

Kommentar
Fra : dysted

Dato : 03-02-04 12:24

Tak for links'ene. Kunne imidlertid også godt tænke mig at høre fra de af jer, der endnu ikke har påbegyndt studiet, men overvejer det. Hvilke overvejelser har I gjort jeg mht. til studiet osv.? Kunne være meget rart, synes jeg, at få vendt den slags ting med nogle i samme situation, inden man søger ind.