/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Stearin på et lakeret trægulv
Fra : nuser69
Vist : 7514 gange
20 point
Dato : 01-02-04 16:54

Hvordan fjerner jeg stearin på et lakeret trægulv. Det ser ud til at stearin nogle steder ligger overpå lakken og nogle få måske er trængt igennem. Hvad gør jeg?

Katrine

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-02-04 16:56

Alex kan måske svare på dit problem.
http://ask-alex.dk/index.php

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 01-02-04 16:58

En vådklud (med varmt vand) og et par lange negle til at skrabe det af med.
Alternativet et vokspapir hvor du så stryger oven på så vil stearinen flytte dig fra gulvet til vokspapiret.

Håber at du kan bruge disse husråd til noget nyttigt.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-02-04 18:12

En sigklinge trækkes forsigtig hen over stederne uden at tage lakken med og poleres efter med bagsiden af sandpapir Mvh sune

Kommentar
Fra : BoWie

Dato : 01-02-04 18:47

Tit kan man ikke få sterin af hvis det er trængt ned i træet... Så gulvet må vist høvles hvis det skal væk..

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 20 point
Dato : 01-02-04 19:10
Godkendelse af svar
Fra : nuser69

Dato : 02-02-04 12:19

Tak for svaret rotw.

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 02-02-04 18:12

Her er den perfekte løsning, da jeg er stor forbruger af stearinlys og ofte spilder på mine bordplader og trægulve. En paletspade er løsningen, her er et billede der ligner den nogenlunde.http://matportalen.no/Saker/1064314250.13 Du skal bare bruge en ud af metal, den der er beregnet til kager. Jeg har aldrig ridset, eller ødelagt nogle af mine gulve eller bordplader. Jeg har sparet en masse tid, for det er lige til at skrabe af...

Håber du kan bruge mit svar til noget, selvom du allerede har accepteret et svar.

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-02-04 20:14

det var så lidt håber det virker?
og mange tak