/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Import uden speditør = muligt?
Fra : Maris
Vist : 1025 gange
200 point
Dato : 30-01-04 20:43

Hej

Jeg håber der er en, der kan hjælpe mig med følgende spørgsmål. Kan man importere varer fra lade som Usa, Kina, Polen osv. Uden en speditør? eller er det totalt langt ude og tro at man selv kan finde uda af systemet? Den eneste grund til at undvære en speditør er selvfølgeligt pengene, men hvad koster sådan en? og hvad laver han egentligt?.

Og yderligere vil jeg lige høre så vidt jeg har forstået ud af Tarif-syesmtet hos Told & Skat, så er der ingen import-moms på varer som, ferskvandsperler på snor (men ikke kæder med lås), sølvdele i halvfabrikata, og halv-ædelsten på snor. Er dette virkeligt rigtigt? og ellers hvis der er nogle der har nogle gode tips til handel med udlandet, så skal i ikke holde jeg tilbage.

Håber i kan hjælpe mig, for føler godt nok at det er et import-mareridt ;)
- Maris

Kommentar
Fra : grandt

Dato : 21-02-04 12:36

Haløjsa.
Det er forskelligt fra ting til ting, om der er moms og afgifter på varene.
Jeg har selv kontaktet dem vedr. kamera.
Her er følgende gældende: Køb dit kamera i usa sælger skal sørge for at indbetale moms til danmark, og kun moms.
Det bedste er at kontakte toldskat
Mvh.
Svend-Erik

Accepteret svar
Fra : krakgt

Modtaget 200 point
Dato : 10-03-04 08:39

Hej Maris - ja du kan sagtens importere varer uden om en speditør, det er bare besværligere. Når du starter op kunne det være en god ide, at benytte en speditør i starten, hvorefter du "lurer" denne kunsten af, og så selv senere tager over. Der er forskellige priser hos speditørerne, så det kan godt betale sig at "shoppe" god fornøjelse
mvh
Krakgt

Godkendelse af svar
Fra : Maris

Dato : 10-03-04 20:09

Tak for svaret krakgt. Det tror jeg at jeg vil undersøge nærmere tak.

- Maris

Kommentar
Fra : vense

Dato : 06-04-04 21:02

Hej Maris,
Ofte en god idé at importere via en speditør, da de ofte har nogle gode aftaler med luftfartselskab eller rederi og herved kan få lavere fragtpriser end dig selv. Kommer an på, hvor store din sending er. Desuden er en speditør godt uddannet i det toldmæssige, og vil kunne vejlede dig heri. Ellers kan du kontakte en rederi agent, som handler på vegne af de forskellige rederier. Rederierne har ofte kontor/ agenter i hvert land de betjener, som vil kunne vejlede dig udenom speditøren, det " ekstra" led. Kendte rederier: OOCL/ P. O Nedloyd/ Maersk sejler både på USA og Østen.
Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : frihed20

Dato : 29-04-04 14:47

Import fra Kina - udsmykning
Der er forskel på om du er en moms- og importregistreret virksomhed eller privat. ( (Fra Told og skat) Hvis du ikke er en virksomhed, kommer du til at betale efter enhedstoldsatsen 3,5 % i told, forudsat at toldværdien er under 350 Euro + 25 % moms.
Hvis pakken sendes med post vil PostDanmark fungere som speditør. Pris ?
Frihed20