/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Oversættelse af rykkerbrev
Fra : Tulletine
Vist : 3967 gange
150 point
Dato : 29-01-04 09:05

Er nedenstående den mest korrekte oversættelse ?
Vedr. manglende indbetaling = Regarding deficiency payment
Udeståedne beløb = deficiency payment eller past due
Påpege = we must point out

På forhånd mange tak.

Kh.
TulleTine

Accepteret svar
Fra : ockendon

Modtaget 160 point
Dato : 29-01-04 09:14

Vedr. manglende indbetalning: regarding outstanding payment
udestående beløb: outstanding payment
påpege: emphasize (lægge veægt på, betone, framheve)

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 29-01-04 09:17

outstanding lyder dumt, da det også kan betyde forbløffende

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 29-01-04 09:30

det vil jeg give dig ret i, men mit engelske, franske og spanske moderselskab anvender disse begreber

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 29-01-04 09:31

Så er det jo nok rigtigt Jeg ville nok stusse lidt over at få et brev hvorpå der stod "regarding outstanding payment" ville da straks tro det var noget godt angående forbløffende betaling

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 29-01-04 09:39

outstanding kan også betyde: iøjnefallende, udestående, ubetalt og fremtrædende

hvordan får jeg "smilies" fram??

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 29-01-04 09:41
Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 29-01-04 09:44

tror nu næppe det direkte kan betyde ubetalt..

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 29-01-04 09:51

kik lige i "The Oxford Dictionary"

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 29-01-04 09:52

Hej, jeg fik det til

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-01-04 10:01

Efter mine engelskkundskaber er deficiency payment = manglende betaling,
og point out = pointere, som sagtens kan have betydningen "påpege".

Ligesom på dansk har man også på engelsk forskellige ord for det samme,
og om man pointerer eller påpeger noget, må være ét fedt i denne sammenhæng.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 29-01-04 12:46

Skal ikk sige det ikke passer, jeg ha godt nok bare aldrig hørt at det kan betyde ubetalt

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 19-02-04 07:39

Er der virkelig ikke nogen i dette kæmpe forum som på deres arbejde eller privat har et engelsk sproget rykkerbrev liggende ? ØV!
Jeg skal snart have et afsted og er meget i tvivl om formuleringen.
Håber der er nye hoveder der kan hjælpe.

Kh.
TulleTine

Godkendelse af svar
Fra : Tulletine

Dato : 04-05-04 21:12

Tak for svaret ockendon. Beklager den langsomme respons men bedre sent end aldrig ikk ?
Kh.
TulleTine

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 05-05-04 08:23

Det var godt du kunne bruge svaret, og ja helt sikkert, bedre sent en aldrig