/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Problem med min Golf II
Fra : kkoldsoe
Vist : 425 gange
150 point
Dato : 29-01-04 02:03

Jeg har et mindre problem med min Golf II. Når jeg kører er der noget i undervognen der banker imod noget, jo mere man træder på pedalen jo hurtigere banker det, og det er faktisk rimeligt højt.. Vi mente først det måske var noget på trækakslen der sad løst og kørte frem og tilbage, men jeg var nede ved mekanikeren idag, og der var ikke noget på den der sad løst.... Han kunne ikke finde problemet, og han enda Golf ekspert.. Men han sagde at jeg skulle prøve at se om den gjorde det i alle gearene. Det kunne godt være den. Men jeg er lidt i tvivl...

Er der nogen af jer kloge hoveder, der måske ved hvad det kunne være, så ville jeg være taknemelig...

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 29-01-04 05:37

Det kunne være et tørt homokinetisk led, det er det led der sidder på trækakslen.

Jes

Kommentar
Fra : geu

Dato : 29-01-04 10:10

Stiger det med omdr. ??? Eller bliver det bare højre

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-01-04 10:23

Er det også ved ligeudkørsel eller kun når der drejes?? mvh Sune

Kommentar
Fra : rosenkilde

Dato : 29-01-04 12:05

Min golf lavede også banke lyde lige som din, jeg fandt efter meget søgen ud af det var det foreste motorophæng der var gået.

Henrik

Kommentar
Fra : kkoldsoe

Dato : 29-01-04 22:51

Til Jes : Er det ledet hvor der sidder en stor gummiring på ?

Til Geu : Ja den stiger jo flere omdrejninger den får

Til Sune : Det er begge dele, men det er kun en gang imellem, lige nu siger den intet, men ligepludselig kommer den igen...

Kommentar
Fra : geu

Dato : 29-01-04 23:43

Det kan jo være din gearkasse der er slidt op, det kan være dine hovde lejre.

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 30-01-04 08:19

Prøv at snævre mulighederne ind. Når du kører en tur og det banker, så kobl ud og se hvad der sker. Mens du kører så sæt den i frigear og gas lidt op og ned.
Banker det så i tankt med motorens omdrejninger eller med bilens hastighed.
Banker det både med og uden motoren koblet til?
Kan du evt. høre hvor lyden kommer fra? Men lyden er der så prøv at dreje hovede over mod højre og lyt efter, derefter over mod venstre. Det at ændre på ørenes stilling kan godt gøre det lettere at sig hvor lyden kommer fra.
Hvad er det for en slags lyd? en dunke-dunke lyd, klang-klang eller skrab-skrab?

Kommentar
Fra : 9881

Dato : 30-01-04 18:00

mulighederne er mange når man ikke selv har hørt lyden,en ting du nok bør kontrollere er dine bøsninger i de forreste bærearme,hvis en af dem er er gået løs i vulkaniseringen kan bærearmen banke mod forbroen,det kan være forklaringen på at det ikke er hvergang du kører i bilen at lyden er der,feks.hvis du umiddelbart før du parkered sidste gang gjorde et eller andet som fik bøsningen til at flytte sig således at den ikke går imod. mvh. ole

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 31-01-04 01:20

Jeg har iøvrigt samme problem i min GTI fra '88. Jeg har skiftet udvendige kryds samt forhjulslejer og det har ikke hjulpet. Derudover har jeg talrige gange gået den efter under bunden for at se om jeg kunne finde noget løst eller nogle dårlige bøsninger - desværre uden held. Men jeg overvejer om det kunne være de indvendige kryds. Bumpene kan fra tid til anden være så kraftige at de tydelgt kan mærkes under foden. Jeg har forøvrigt også skiftet motorophæng. Skriv endelig hvis du får løst det - jeg kunne godt trænge til lidt inspiration!

De homokinetiske led (engelsk: Constant Velocity joint/CV-joint) er de led der sidder i hver ende af trækakslerne under en gummimanchet. Det er dem der sørger for at gearkassens rotation bliver overført homokinetisk til hjulene uanset cambervinkel, fjederhøjde og krængning. Hvis de er slidte, er det som regel især i sving det høres tydeligt - i hvert fald de udvendige.