|
| Kommentar Fra : pabloj |
Dato : 29-01-04 05:37 |
|
Det kunne være et tørt homokinetisk led, det er det led der sidder på trækakslen.
Jes
| |
|
Min golf lavede også banke lyde lige som din, jeg fandt efter meget søgen ud af det var det foreste motorophæng der var gået.
Henrik
| |
| Kommentar Fra : kkoldsoe |
Dato : 29-01-04 22:51 |
|
Til Jes : Er det ledet hvor der sidder en stor gummiring på ?
Til Geu : Ja den stiger jo flere omdrejninger den får
Til Sune : Det er begge dele, men det er kun en gang imellem, lige nu siger den intet, men ligepludselig kommer den igen...
| |
| Kommentar Fra : sipelip |
Dato : 30-01-04 08:19 |
|
Prøv at snævre mulighederne ind. Når du kører en tur og det banker, så kobl ud og se hvad der sker. Mens du kører så sæt den i frigear og gas lidt op og ned.
Banker det så i tankt med motorens omdrejninger eller med bilens hastighed.
Banker det både med og uden motoren koblet til?
Kan du evt. høre hvor lyden kommer fra? Men lyden er der så prøv at dreje hovede over mod højre og lyt efter, derefter over mod venstre. Det at ændre på ørenes stilling kan godt gøre det lettere at sig hvor lyden kommer fra.
Hvad er det for en slags lyd? en dunke-dunke lyd, klang-klang eller skrab-skrab?
| |
| Kommentar Fra : sipelip |
Dato : 31-01-04 01:20 |
|
Jeg har iøvrigt samme problem i min GTI fra '88. Jeg har skiftet udvendige kryds samt forhjulslejer og det har ikke hjulpet. Derudover har jeg talrige gange gået den efter under bunden for at se om jeg kunne finde noget løst eller nogle dårlige bøsninger - desværre uden held. Men jeg overvejer om det kunne være de indvendige kryds. Bumpene kan fra tid til anden være så kraftige at de tydelgt kan mærkes under foden. Jeg har forøvrigt også skiftet motorophæng. Skriv endelig hvis du får løst det - jeg kunne godt trænge til lidt inspiration!
De homokinetiske led (engelsk: Constant Velocity joint/CV-joint) er de led der sidder i hver ende af trækakslerne under en gummimanchet. Det er dem der sørger for at gearkassens rotation bliver overført homokinetisk til hjulene uanset cambervinkel, fjederhøjde og krængning. Hvis de er slidte, er det som regel især i sving det høres tydeligt - i hvert fald de udvendige.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|