/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Gem svar fra formular
Fra : purkaer
Vist : 338 gange
20 point
Dato : 28-01-04 20:18

Hej!

Jeg har lavet en indtastningsformular på nogle værdier der returneres i Excell.
Alt er OK bortset fra at værdierne skal gemmes i ark 2 i regnearket. Jeg har prøvet at lave en simpel makro på det, men når værdierne bliver returneret i ark 2, kan jeg ikke få defineret at de skal stå under hinanden, og nogle bliver overskrevet. Er der nogen der kan hjælpe mig?
Håber det er forståeligt.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-01-04 20:26

Næ - pind lidt mere ud....

Ark 1 indeholder din indtastningsformular (form) med et antal textbokse - når du indtaster den sidste værdi og trykker på en OK knap, så vil du have værdierne skrevet ind i nogle specifikke celler på ark2 eller hvad?

Berpox?

Kommentar
Fra : purkaer

Dato : 28-01-04 20:34

Hej Berpox!

Ja, det er stort set det jeg leder efter. Håber du kan hjælpe?.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-01-04 21:54

Hvis du laver en Userform1 og har denne kode bag din userform1 - så er der to felter hvor man skriver sine tal.

Tryk på OK aktiverer Ark2 og skriver tallene i cell A1 og A2

Tryk på Cancel - ja det siger sig selv

Kode
Option Explicit

Dim SheetSelector As Object

Private Sub CommandButton1_Click() 'OK button

Dim value1, value2 As Double
value1 = CStr(TextBox1.Text)
value2 = CStr(TextBox2.Text)

With Worksheets("Ark2")
.Range("A1") = value1
.Range("A2") = value2
End With

End Sub

Private Sub CommandButton2_Click() 'Cancel Button
End
Exit Sub
End Sub

Private Sub UserForm_Initialize()
UserForm1.Caption = "Udfylder værdier i Ark2"
UserForm1.CommandButton1.Caption = "OK udfyld værdier i Ark2"
UserForm1.CommandButton1.Width = 150

UserForm1.CommandButton2.Width = 150
UserForm1.CommandButton2.Caption = 150

TextBox1.Text = 1 'default values
TextBox2.Text = 2 'default values

End Sub

Håber det kan bruges

Mvh Berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-01-04 21:55

Hovsa - linien "Dim Sheetselector".... er ikke nødvendig - det var fra noget gammel kode

Kommentar
Fra : purkaer

Dato : 29-01-04 09:55

Tusind tak for hjælpen - det er noget jeg kan bruge.

Mvh
purkaer

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 20 point
Dato : 29-01-04 23:50

Det var da dejligt.

Hvaaaa - lukker du så spørgsmålet så jeg kan få mine point

Mvh Berpox

Godkendelse af svar
Fra : purkaer

Dato : 30-01-04 11:29

Sorry. Jeg takker.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 30-01-04 15:18

Helt okay - der er bare så mange der ikke lukker af - og det er brandærgerligt, for man finder jo aldrig ud af om et svar vitterligt kunne bruges eller ej.

Håber at kunne hjælpe en anden gang

Berpox