/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvor kan man få fat på en magnetlampe
Fra : bente64
Vist : 2232 gange
200 point
Dato : 28-01-04 11:09

Min kæreste er kommet anstigende med et 70'er klenodie. Den tids uundgåelige lampe til ungdomsværelst en magnet lampe. Han vil gerne have denne lampe hængt op i soveværelset. Ok, det kan jeg leve med, men jeg vil så gerne have en til for symmetriens skyld. Hvor mon man kan købe dem. Ja jeg kan selvfølgelig være heldig at finde en sådan på et loppemarked, men er der nogen der ved præcis hvor jeg kan være heldig. Skal lige sige at den skal være rød! Jeg så i et boligindretningsprogram at der blev hængt nogle nye op i crom. Så måske er de ved at komme i produktion igen? Håber der er nogen der kan hjælpe.

MVH Bente

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-01-04 12:40

Øhh hvor i landet kommer du fra??

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 28-01-04 12:58

Øhhh, også herfra. hvad f..... er en magnetlampe. Jeg var også ung i 70'erne + elmand, men kan ikke huske at der var noget der hed en magnetlampe.

MVH

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-01-04 13:24

Jeg ved godt hvad en magnetlampe er men det hjælper jo ikke lige at sige jeg ved hvor der er en i næstved og hun så bor i skagen for så meget er den vel ikke vær så hun ville rejse så langt efter den .En Magnetlampe er sådan en rund sengelampe ud af jern som sidder på en magnetisk sokkel som skrues op på væggen soklen er buet indad som lampens runding så den kan drejes i alle retninger alt efter hvor man vil have lyset hen Mvh Sune

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 28-01-04 14:16

Jeg bor i københavnsområdet.

Accepteret svar
Fra : Guild

Modtaget 200 point
Dato : 28-01-04 15:42

Magnetvæglampen blev produceret fra 1973 og flere år frem. Det var ABO-fabrikken i Assentoft v/Randers der producerede flere millioner ! (Jeg var selv med til at sælge på eksportmarkederne). ABO eksisterer ikke mere, men nogle af modellerne blev købt af Horn Belysning i Aalestrup. 9864 1311.
Ring, og man vil garanteret kunne fortælle, hvor du finder nærmeste forhandler.
Go' jagt !
/ Per Gissel

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-01-04 19:10

på et af de store kommene loppemarkeder bellahøj, valbyhallerne, dragør, eller prøv en af de mange maskendiser der er i khb. som freks. blegdamsvej/læssøesgade

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 26-02-04 17:58

>bente64
Fandt du hvad du søgte ? .. eller ?
/PG

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 20-05-04 01:35

Er det ikke tiden til at lukke dette sprøgsmål ? .. altså acceptere ét af svarene !
/PG

Godkendelse af svar
Fra : bente64

Dato : 20-05-04 07:42

Tak for svaret Guild.