/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Struer.net´s router/modem
Fra : woodplace
Vist : 432 gange
100 point
Dato : 26-01-04 10:32

Er der nogen der kendeer noget til denne l**** router, fra struer.net.
jeg har nu i et par dage prøver at få en FTP server koblet op men jeg kan ikke komme igennem routeren, jeg tror at jeg har åbnet port 20 og 21 men er ikke sikker da opsætningen er helt anderledes end alt andet jeg har prøvet,

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 26-01-04 11:13

hejsa
Prøv lige at gå herind og scan din port 21 http://scan.sygate.com/quickscan.html

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 26-01-04 11:31

Hvis en af portene ikke er åbne så skal jeg lige have typen på din router

Kommentar
Fra : woodplace

Dato : 26-01-04 11:34

det er en corecess 3113 adsl modem / router

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 26-01-04 11:37

Har du sat en "Virtual server" op og givet den en ip

Kommentar
Fra : woodplace

Dato : 26-01-04 11:39

ja den sender trafik på port 20 og 21 videre til 192.168.0.99 hvilket er min ftp server

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 26-01-04 11:42

Har du en firewall på dit OS ??

Hvad fik du af oplysninger da du scannede på nettet (kun 20 & 21) ??

Kommentar
Fra : woodplace

Dato : 26-01-04 11:48

jeg har en hardware firewall, men jeg har taget den af nettet indtil jeg får åbnet for ftp´en igen
scanningen viser at port 20 er blokkeret og af 21 open

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 26-01-04 11:52

Du har vel ikke noget det hedder Exposed Computer på din router... jeg tror at du har "noget sikkerheds haløj" på din router

Kommentar
Fra : woodplace

Dato : 26-01-04 11:55

nej der er ikke noget der bare minder om det

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 26-01-04 12:00

hmm. det er ikke skrevet meget om den type på nettet... jeg har får været ude for at hvis du køre winxp. så kan den blokere for port 20.. (det vil sige dens firewall)

Har du muligheden for at forwarde en port i din router. fx forwarde port 20 til port 22 og så ændre din ftp data til port 22

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 26-01-04 12:07

hvad bruger du til FTP (IIS ?)

Kommentar
Fra : woodplace

Dato : 26-01-04 12:08

ja den der er med win XP pro

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 26-01-04 12:25

Så nu har jeg lige testet min egen maskine.. og det viser sig faktisk at port 20 er lukket..

jeg har installeret en ftpserver der hedder serv-u. og testen den.. og den virker..

så enten skal du prøve at installer serv-u

ellers skal jeg lige prøva at have din ip. for at se om jeg kan tilgå din ftp...

det skal nok lige siges at jeg ikke er imponeret over IIS. som webserver bruger jeg apache

Accepteret svar
Fra : buch78

Modtaget 100 point
Dato : 26-01-04 12:35

jeg kan se på eksperten at du har fået det til at virke.... Rent sikkerhedsmæssig.. syntes jeg at du skal prøve nogle andre programmer. end IIS

Godkendelse af svar
Fra : woodplace

Dato : 26-01-04 12:40

Mange tak for hjælpen buch78.
Det var jo så bare min maskine det ikke virkede på