/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
INTET SLAP HUD
Fra : Nadia_fie
Vist : 1272 gange
20 point
Dato : 25-01-04 23:16

Jeg ville spørge om hvordan jeg taber mig sådan så huden følger med og jeg dermed undgår slap hud?

Kommentar
Fra : ullaen

Dato : 25-01-04 23:20

Hej Nadia

I følge De Danske Vægtkonsulenter, skulle det kunne undgåes ved at man spiser et måltid lever om ugen.

k.h. Ullaen

Kommentar
Fra : Nadia_fie

Dato : 25-01-04 23:24

Kan man nøjes med lever piller?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-01-04 23:30

Gymnastik er sagen og massage *ss* Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-01-04 23:32
Kommentar
Fra : ullaen

Dato : 25-01-04 23:48

Jeg tror ikke du kan tage leveret som piler, findes det overhovedet??

k.h. Ullaen

Kommentar
Fra : klodomir

Dato : 26-01-04 00:15

Det der med lever er vist en and... jeg har i hvert fald ikke kunne finde noget bare tilnærmelsesvist videnskabeligt på nettet, der støtter den teori.

Huden finder selv ud af at trække sig sammen, efterhånden som den ikke længere skal dække så stort et område. Hvis man taber sig meget hurtigt, kan den ikke nå at følge med, og så kan huden godt hænge lidt, men efterhånden finder den ud af det. Dog er det selvfølgelig ikke nødvendigvis sådan, at man kommer til at se 100% ud som man gjorde, førend man tog på, det er jo lidt afhængigt af, hvor stor overvægten har været og hvor gammel, man er.

Kommentar
Fra : Queenie

Dato : 26-01-04 01:32

Der er da masser, som har været nødt til at få operationer efter de har tabt sig .. Ham der gutten fra Fnuggi havde da en masse overskydende hud efter han havde tabt sig .. og det foregik da vist på en ganske fornuftig måde - vægttabet altså .. var vist ikke nogen vidunderkur, men hårdt arbejde. Så det er vist ikke helt naturligt for alle, at huden "bare selv finder ud af at trække sig sammen"

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 26-01-04 08:20

Hejsa

Det afhænger først og fremmest af 2 ting. Hvor stor en overvægt du har, og hvor gammel du er. Hudens evne til at trække sig sammen svinder med alderen, så der er nogle rent fysiske begrænsninger.

På baggrund af din alder og din nuværende højde og vægt, vil det være muligt at foretage nogle vejledende beregninger om hvor hurtigt du må tabe dig, og hvor stor sandsynlighed der er for at du vil kunne få huden til at trække sig sammen.

Der er også forskel på hvor på kroppen du gerne vil have huden til at trække sig sammen, idet undersøgelser har vist at det kræver endog rimelig massive muskler for at kunne få huden til at foretage en sammentrækning.

Der foreligger ikke nogen videnskabelig undersøgelse der dokumenterer at lever vil hjælpe, men det er et godt gammelt husråd som er dukket op igen og er blevet "adopteret" af De Danske Vægtkonsulenter. Der er ikke noget problem med at spise leveren rent kostmæssigt, da den har mange fordele, så hvis du kan få det ned, så er det fint, men netop lever er et af de store problemer for mange mennesker.

Når alt andet er afvejet, så skal vi da også lige huske at uden muskelopbyggende øvelser så går det ikke. Der findes nogle gangske få øvelser der hjælper, og disse er delt op i 4 grupper. Løs hud på overarmene, løs hud på lår, baller og så på maven.

Hvis du har brug for yderligere yddybning kan du kontakte mig via http://slankigen.webbyen.dk

mvh

Henning

Kommentar
Fra : klodomir

Dato : 26-01-04 09:31

Queenie, det var faktisk også det jeg sagde. Huden prøver at tilpasse sig den nye kropsform, men der er grænser for, hvor meget den kan trække sig sammen. Henning sagde det dog bedre.

Kommentar
Fra : Nadia_fie

Dato : 26-01-04 14:20

Jeg er 16 år, og jeg vejer 63.. det er ikke meget men jeg har meget hud/fedt på hofterne.. det er det jeg vil ha væk uden det hænger

Accepteret svar
Fra : henningborchert

Modtaget 20 point
Dato : 26-01-04 14:27

Hejsa Nadia_fie

Du har så afgjort på alder og størrelse til at få dit problem løst på en fornuftig måde. Du skal begynde at spise en proteinrigkost, hvilket først og fremmest vil sige magre kødprodukter. Du skal ungå hurtige kulhydrater, som dem du finder i kartofler, pasta, hvide ris og lyst brød.

Hvis du lever efter de få enkle principper, vil du automatisk komme af med de overflødige kilo, og din hud vil fint kunne trække sig sammen.

For at du skal have det mest optimale ud af det, vil jeg foreslå dig at lave nogle øvelser med aerobic elastik, som du sætter fødderne igennem, og mens du sidder på kanten af en stol eller seng spreder på så benene langsomt. Du skal starte med 10 øvelser og gradvist over 14 dage komme op på 100 øvelser 1 - 2 gange om dagen.

Hvis du gør det, vil du slet ikke få problemer med brede hofter og løse lår længere.

Held og lykke med det.

Henning+

Godkendelse af svar
Fra : Nadia_fie

Dato : 26-01-04 15:26

Tak for svaret henningborchert.

Kommentar
Fra : Nadia_fie

Dato : 26-01-04 15:34

Vil det hjælpe med en motionscykel og noget svømning?

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 26-01-04 15:55

Hejsa

Svømning vil være udemærket, men det skal så være brystsvømning af hensyn til indersiden af lårene. Motionscykel vil ikke rigtig give dig noget, så vil jeg hellere anbefale en tur op og ned ad trappen til 5. sal et par gange om dagen.

mvh

Henning

Kommentar
Fra : Nadia_fie

Dato : 26-01-04 17:52

Jamen jeg bor i parcelhus henning

Kommentar
Fra : Nadia_fie

Dato : 26-01-04 17:52

Jamen jeg bor i parcelhus henning