/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Ønsker at arbejde med dyr
Fra : hennooah
Vist : 731 gange
48 point
Dato : 25-01-04 18:24

Hej
Jeg har en kæreste, hun er 36 år.
Hun er elev på et kontor hvor de arbejder meget med tal, hvilket hun har fundet ud af, ikke er hende.
Men hun elsker at arbejde med dyr, vi har 2 heste, 2 hunde, 3 katte og en del marsvin,
jeg ved at tiden i stalden flyver afsted, det er hendes fristed.
Derfor vil jeg gerne vide hvor man skal starte hvis man virkelig gerne vil arbejde med dyr.
Hendes højeste ønske er at arbejde i en zoologisk have.
HJÆLP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : mygg

Dato : 25-01-04 18:38

KVL er jo et oplagt sted at starte - Den Kongelige Veterinære Landbohøjskole på Frederiksberg. Her kan man uddanne sig til alt muligt indenfor dyrebranchen! Ellers kan man blive veterinærsygeplejerske i Kolding mener jeg...
Hilsen Mygg

Accepteret svar
Fra : Chamira

Modtaget 58 point
Dato : 25-01-04 18:52

Hej hennooah

Du skriver ikke noget om, hvor i bor, men i Beder (v. Århus) på Dansk Center for Jordbrugsuddannelse har de en uddannelse som dyrepasser -det tager 3 år og 8 mdr. (inkl. praktik) Jeg kender en del inden for hesteverdenen, der er gået den vej, og senere har fået job som stald/fodermestre og som klinikassistenter hos dyrlæger... mener også uddannelsen giver "billet" til dyrepasser/fodermester i Zoologiske haver.

Måske var det noget... du kan kigge her: http://www.dcj.dk/

(klik på uddannelser => erhvervsuddannelser => dyrepasser

Mvh
Chamira c",)

Kommentar
Fra : bet.sand

Dato : 08-03-04 09:15

hejsa jeg har selv været der ... jeg skrev til zoo om sommerjobs. det kunne jo været du af den vej ,kom til at kende nogle ,og derved havde nemmer ved at komme derind senere,, for jeg vil ike lyve der er skide svært at komme ind der . der er rigtig mege der søger.. men held og lykke

Kommentar
Fra : mcsj

Dato : 28-03-04 19:30

ellers så prøv www.Jobnet.dk
- Søg job
- Erhverv
- Landbrug, skovbrug, gartneri, fiskeri og dyrepleje

Kommentar
Fra : bet.sand

Dato : 08-07-04 00:43

hvordan går det med at få delt nogle point ud ??????????

Godkendelse af svar
Fra : hennooah

Dato : 03-03-06 23:08

Tak for svaret Chamira.
Bedre sent end aldrig.
Efter forskellige kontorjob er hun nu på en rideskole.