/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD brænder fejl ved 97 %
Fra : Soren29
Vist : 302 gange
35 point
Dato : 25-01-04 15:28

Brænderen melder fejl når der er brændt 97 %, hvad kan der være galt

Kommentar
Fra : Soren29

Dato : 25-01-04 15:30

jeg bruger nero og clonedvd og det er en sony dwu10a

Kommentar
Fra : philipf

Dato : 25-01-04 15:32

hvilken brænder er det
har du opdateret firmware ?

/Philip

Kommentar
Fra : Soren29

Dato : 25-01-04 15:38

hvordan opdatere jeg det? det er en sony dwu10a

Kommentar
Fra : philipf

Dato : 25-01-04 15:55

http://www.nierle-shop.com/s01.php?sid=d93737cf98b2acb9b0c779b3d6ca2973&shopid=s01&cur=dkr&sp=dk&ag=1&br=1&os=1&pp=htm&htmnr=6&htmtitel=Firmwarelinks for DVD Brændere

MEN som de skriver nederst på siden "Vi fraskriver os ethvert ansvar for skader opstået ved brug af de fra producenterne til rådighed stillede firmware-opdateringer"

Og der er både for -R og +R

Men brug det med omtanke...............

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 25-01-04 16:07

Hej Søren

Jeg har oplevet det samme og i mit tilfælde var det skiverne der var for dårlige (TDK). Det forekommer at brændere og visse typer skiver simpelthen ikke vil sammen. Jeg tror bestemt du har det samme problem.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Soren29

Dato : 25-01-04 16:08

Det Virker ikke, den siger min version er den jeg downloader, men det er det altså ikke min hedder 1.1c

Kommentar
Fra : Soren29

Dato : 25-01-04 16:10

min bror har de samme skiver og brænder, de kører fint nok

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 25-01-04 16:18

Så prøv at brænde de samme data på den samme skive hos din bror

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 25-01-04 17:33

Allerførst hvad er det du skal brænde?? Hvis du skal kopiere film
mangler du kodebryderen . ANY DVD fra www.slysoft.com
Se her hvad der kompatibelthttp://www.dvdrhelp.com

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-01-04 19:36

Gælder det hvergang du brænder?

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 26-01-04 05:11

Hejsa

Du skal kun bruge CloneDVD til dine back-up? (ikke bruge Nero)
Som ofa siger skal du supplere det op med kodebryderen AnyDVD

Når du har begge programmer installeret, laver du filmen om til en ISO-fil med AnyDVD og lægger den ind på din harddisk?? En god ide før du starter er at vaske din(e) film i en gang opvaskemidel+vand. Jeg har selv haft samme fejl som du omtaler, og efter en gang vaskning opstod der ingen fejl bagefter??

Hvis ISO-filen laves uden fejl er der store chancer for du brænder filmen uden problemer??
Brænd herefter ISO-filen med CloneDVD.

Agent2002

Kommentar
Fra : Soren29

Dato : 26-01-04 17:27

Tak for hjælpen, det var skiverne der ikke ville på min maskine, men de vil godt ved min bror, mærkeligt, man
hvad fanden, vi bytter bare skiver

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 26-01-04 17:33

soren
+ skiver brændt hos min sluf,spiller fint hos mig,men + brændt på min egen dur ikke,det skal man lige finde ud af

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 26-01-04 19:58

Jamen sådan er der jo så meget. En DVD-brænder har et meget fint mekanisk løbeværk og der skal ikke de store tolerencer til før det går galt.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-01-04 21:34

Godt du fik det løst! srhansen var jo egentligt den der løste det, så accepter venligst hans svar så vi kan få lukket spørgsmålet!