/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
raster image
Fra : jedk
Vist : 589 gange
80 point
Dato : 25-01-04 00:26

når jeg henter et raster-image ind i en 3d tegning i autocad og anvender hide commandoen så forsvinder billedet hvordan kan jeg undgå dette.
(der sker det samme ved hide-plot)

på forhånd tak.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 25-01-04 09:53

lad være med at anvende hide commandoen, prøv at slå begrebet hide op så ved du hvorfor.
Mvh ow

Kommentar
Fra : jedk

Dato : 25-01-04 15:46

hvad gør jeg så når jeg vil have linerne gemt i en 3d tegning der indeholder et raster-image?

på forhånd tak.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 25-01-04 16:14

Hide betyder gem eller skjul, omvendt må der findes en Un-Hide til at revertere til den gamle tilstand
Mvh OWM

Kommentar
Fra : jedk

Dato : 25-01-04 16:45

det er ikke noget problem at vende tilbage til den oprindlige situation (regen).Det jeg ønsker skabe er et perspektiv billede med skjulte linier og et integreret raster-image.

på forhånd tak.

Kommentar
Fra : carlssons

Dato : 22-02-04 13:18

Du skal arbejde med Rendering i AutoCAD for at dette skal lade sig gøre. Prøv at klikke på min website: www.carlssons.dk

Dér kan du bl.a. downloade en undervisningsbog i 3D Visualisering for AutoCAD. Du kan også se hvilke slags visualiseringer AutoCAD kan skabe.

Med venlig hilsen
John V. Carlsson

Kommentar
Fra : jedk

Dato : 03-03-04 00:08

Jeg anvender autocad r14, er det ligegyldigt?
Skal billedet påhæftes via material commando'en?
Hvor kan jeg ellers tilegne mig undervisningsmateriale
vedr. visualisering?

M.v.h

jedk

Kommentar
Fra : carlssons

Dato : 03-03-04 09:52

Ja, du skal tilknytte et billede i Materials kommandoen. Dette gør du via Find file... som du finder, når du opretter, eller ændrer et materiale. Billedejusteringen foretager du via Adjust Image... Her vil der være en forskel mellem AutoCAD 14 og senere versioner, men du kan i AutoCAD 14 ellers foretage de samme ting vedr. Render.

Hvis du vil have yderligere undervisningsmateriale, skal du nok have fat i manualen eller lign. Jeg kender desværre ikke andre steder, hvor du kan hente yderligere information. Men prøv at se i mit hæfte "Visuel AutoCAD 2000" i kapitel 3 (fra side 27).

Med venlig hilsen

John V. Carlsson

Kommentar
Fra : jedk

Dato : 03-03-04 17:31

Tak for de gode råd.
jeg har skannet et maleri ind, og vil gerne have det ind i tegningen nøjagtigt som det ser ud.
Når jeg anvender material commando'en, ligner billedet ikke det oprindelige skannede billede.
Er der nogle specielle hensyn eller indstillinger.

M.v.h

jedk

Accepteret svar
Fra : carlssons

Modtaget 80 point
Dato : 04-03-04 20:12

Hvis du vil anvende et materiale som et maleri på en flad lodret box, hvor maleriet skal dække hele fladen på kassen, skal du i Adjust image... vælge Fit to Object (se også på side 30 i "Visuel AutoCAD 2000") og Scale skal stilles til 1 både ved U og ved V. Men husk at box'en skal have samme proportioner som maleriet.

Med venlig hilsen

John V. Carlsson

Godkendelse af svar
Fra : jedk

Dato : 05-03-04 01:25

Tak for svaret carlssons.

M.v.h

jedk