/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Hækleopskrift
Fra : tinaforever
Vist : 11991 gange
40 point
Dato : 24-01-04 15:07

Er der en der har en god og nem hækleopskrift på et par grydelapper? Min mand er lidt klodset med en brandvarm bradepande.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-01-04 15:15
Kommentar
Fra : maya123

Dato : 24-01-04 15:23

Hej tinaforever
Nu ved jeg ikke hvor god du er til hækling, men her er et par ideer.
www.nurhanne.com/haekling/moenstre.html
Det var stort set hvad jeg kunne finde på nettet.
MVH maya

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 24-01-04 15:28

Denneher er også god, fordi den beskriver en masse om hækling og har
mange opskrifter, hun har lidt noget om grydelapper.

http://www.loehmann.dk/haekling/ Tryk på Opskrifter og Hjemmet og Køkkenet.
MVH maya

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 24-01-04 15:48

Hvis du kan hækle, så slå 3-4 luftmasker (lm) op du hæfter dem til en lille ring med en fastmaske (fm). Omkring ringen hækler du et passende antal fastmasker - måske 8-10 stk. Herefter hækler du bare rundt med fm og tager ud, når det passer dig, sådan, at det du hækler vedbliver at være fladt. Når cirklen har nået den størrelse du synes er passende (godt, hvis den er pænt stor), så knækker du garnet og trækker tråden igennem.

Ønsker du gode grydelapper der dur til noget - så hækler du en mere og hækler dem sammen hele vejen rundt i kanten med fastmasker.

Hvad enten du ønsker, at grydelappen skal være enkel eller dobbelt, så kan du slutte af med f.eks. en kant, hvor du hækler 3 lm - 1 fm i den første lm - spring en maske eller to over i den kant du hækler på og hækl så en fm - herefter 3 lm o.s.v.

Disse grydelapper kan laves af rester og bliver foruden at være effektive også kønne eller festlige, alt efter hvilke farver du vælger - jeg har ofte brugt rester af bomuldsgarn, hvor jeg har brugt farver der glider over i hinanden - men har også lavet med kontraster - også en god måde at bruge rester på, såfremt man har sådanne ligggende.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 24-01-04 16:21

Hej Hovsan
Ja, det så nemt ud, har du noget imod at jeg bruger den på min hjemmeside,
jeg har en hobby-side for både børn og voksne og mangler ofte nemme opskrifter.
Håber da også at tinaforever kan bruge den.
God weekend fra maya

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 24-01-04 17:10

Til maya123 Det er helt i orden, er der andre der kan have glæde af ideen så er det da findt, der går ikke noget fra mig af den grund - så gør du bare det. Men synes da det er fint nok, at du lige spørger. Så grønt lys for det og held og lykke med din hjemmeside.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 24-01-04 17:23

Tak tak, Hovsan.
MVH maya

Accepteret svar
Fra : Hovsan

Modtaget 40 point
Dato : 31-01-04 11:00

tinaforever - det vil være fint, hvis du lukker spørgsmålet

Godkendelse af svar
Fra : tinaforever

Dato : 01-02-04 09:48

Tak for svaret Hovsan.

Kommentar
Fra : Wickiy

Dato : 23-06-04 09:44

jeg søger en hækle opskrift på en bikini??? kan du hjælpe mig??

med venlig hilsen
Wickiy