/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Snotnæse
Fra : Hallob
Vist : 2307 gange
50 point
Dato : 22-01-04 19:50

Heyy Tænkte lige på om der ikke er en eller anden måde at få en snotnæse væk på???
Ud over at bruge det der Næsespray!!!

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 60 point
Dato : 22-01-04 19:56

Vip ham en på goddag'en

Spøg til side - snus saltvand op i snudeskaftet - sådan en ca. 3-5% saltopløsning (kan laves derhjemme - kogende vand og lidt salt) snuses ind i næsen. En spiseskefuld pr. næsebor.....

Sørg for håndklæder, klude og papir i rigelige mængder i umiddelbar nærhed - det kommer så hurtigt at man ikke kan nå at sluge det

mvh Berpox

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 22-01-04 19:57

Ok lyder måske lidt voldsomt men hva' fa'en hvor hurtigt går det så inden det er væk så???

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 22-01-04 20:00

Jeps - det er lidt voldsomt.....men 1 dags tid eller 2 har jeg da normalt klaret det på - måske med 1-2 ekstra behandlinger indimellem.

Så kan man jo supplere med te med honning for at gøre det lidt godt for sig selv igen

mvh Berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 22-01-04 20:02

Forresten - husk lige at saltvandet skal være afkølet inden du "inhalerer".... du ved "children, don't do this at home" !

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 22-01-04 20:09

Lige det jeg ville have svaret...
Du kan købe en næseskyller på apoteket, eller helsekostbutikker...
Det er meget effektivt. Min kæreste var heller ikke meget for det, men prøvede det. Han er ikke forkølet mere. ( Det var for et par dage siden...

Noget der også er godt for forkølelse, er hjemmeskåret ingefærd rod og evt lidt hvidløg i en kop med vand, lad det trække og kom noget honning i. Det er noget af det sundeste du kan drikke. Det renser kroppen...

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 22-01-04 20:13

Yrkszx! Det kræver virkelig at man kan døje smagen af ingefær - men absolut også et fint forslag

Berpox

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 22-01-04 21:04

Tror nu barejeg smutter op og køber en lille spray Men Tak for svarene da!!

Godkendelse af svar
Fra : Hallob

Dato : 22-01-04 21:05

Tak for svaret berpox.

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 22-01-04 21:11

Hej Hallob

Jeg kan ikke selv lide ingefær, men er helt vild med the'en... Så det skader jo ikke at prøve...

God bedring!

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 23-01-04 07:13

Jeps - god bedring - og håber det virker uanset hvad du vælger

Berpox