/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch maxi k Topfart
Fra : 30scooter
Vist : 1298 gange
10 point
Dato : 22-01-04 19:40

Hvad får jeg min maxi til at rende, hvis jeg sætter følgende ting på?? Cylinder m/stempel ø38,00, og Dellorto 20mm karaburator på, og en 14/40 gearing og en
3,5 Udstødning??

MVh 30scooter

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-01-04 20:08

Nu er ø38 jo en lovlig cylinder, så jeg vil gætte på at du slet ikke kan starte, med den store karburator, men hvis du piller plomben ud, vil den køre ca 50-55KM/t
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : 30scooter

Dato : 22-01-04 20:13

Okay, hvad så med en 45 cylle??

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 20 point
Dato : 22-01-04 20:26

Nu fåes der mange forskellige Ø45, med eller uden membran.
http://www.west-import.dk/ tryk Puch og k-model og tun køb feks. 45mm Atena og et udstødn. med 28 mm forrør (lign. org.)
Og du vil med gearing og karburator, køre ca 80km/t
ELLER:
http://www.protuna.dk/product.asp?c=13051295&n=19067303&pn=19067390
Kører ca. 85-90km/t
Men nu er det tæt på du skal have racerkrumtap, eller lejerne skal ikke være gamle og slidte, men bør fornyes.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 22-01-04 20:52

Jeg tror hvis du for den fin trimmet rigtigt, og hvis du får fjernet plumben, så ville jeg mene at du burde kunne få den op på omkring en 60+ kmt. Det vil jeg ikke mene er urealistisk...

Hvis du skal have gang i tuning af din puch, så kan jeg klart anbefale de to tunsæt www.stc-tuning.dk har, med og uden membran, de rykker virkeligt og er rigtigt billige...!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-01-04 21:08

Ja, jon, de har faktisk 3 stk, og jeg ville vælge sættet til 1100kr, og så købe den 15 Bing der hører til med den Proma Cuircuit udstødning, de anbefaler. Du kan godt køre med det orginale topstykke på dette sæt.
Som jeg har skrevet mange gange herinde, så vælg et helt sæt, der er testet sammen. I stedet for at makke med noget der ikke passer sammen.
Tit er der folk der anbefaler at købe den og den udstødning, ja det kan godt være den er god, men ikke til alle sæt.
Se også:
http://knallerten.tripod.com/Puchtuning.html
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-01-04 21:20

SE også disse, men ikke alle sæt findes mere.
http://www.puch-info.webbyen.dk/
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 23-01-04 06:25

Hmmm... Nu kan jeg pludeligt kun se membrantunsættet hos STC-tuning, hvor dælen er det uden membran der plejer at være...!

Kommentar
Fra : BOFFEL

Dato : 23-01-04 10:55

jeg ville nu fore slå et 45 membran tun fra west-import http://shopbasic.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&shop_id=2831&vare_id=242326&cat_id=30742 og så ville jeg tage det her top stykke der passer til http://shopbasic.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&shop_id=2831&vare_id=226309&cat_id=30742 hvad der angård af ud stødninger ville jeg tage en proma.......

VH BOFFEL

Kommentar
Fra : BOFFEL

Dato : 23-01-04 10:57

men hvis du vil ha en 38mm cyl kan du tage denne her http://shopbasic.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&shop_id=2831&vare_id=248430&cat_id=66916 det eneste minus er at du selv skal laabe en studs men så kan du jo også lave den frem ad vent så du får en smøgle fattig mans turbo på.....

Kommentar
Fra : KennethJ

Dato : 27-01-04 15:01

Køb sq heller athena 45mm. menbran og en 20mm. dellorto karburator og powerfilter
Det her er min vilde kværn

- 45 mm. Athena menbran
- 45mm. topstykke
- 20 mm. Dellorto karburator Dyse #84
- powerfilter
- biturbo udstødning
- Discount kobling
- og har strammet koblings fjederne
-15/45 gearing
- Top Racing krumtap
- SKF lejer c3
Den sparker krafædme røv fucking vild i top og optræk, har ikke lige haft den igang med min topracing krumtap

Kommentar
Fra : Viktor_PM

Dato : 19-02-04 23:15

Jeg vil råde dig til at købe 45mm, evt. mebran. Det kører bedre til 20 mm kabu...

Hilsen Viktor_pm

Godkendelse af svar
Fra : 30scooter

Dato : 30-03-04 07:53

Tak for svaret pallebhansen.