/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
fdisk catch 22
Fra : ps76
Vist : 287 gange
45 point
Dato : 20-01-04 13:52

Jeg har flere dage forsøgt at lave et dualboot system (w98+XP), uden held såvidt. Senest lykkedes det mig at installere W98, og bootede så på XP. Den gik igang med installation, men efter at have formatteret d: drevet kom der besked om, at C: drevet var beskadiget og installationen kunne ikke fortsætte?! Så nu er jeg gået ud igen, og vil formattere forfra, og så installere XP rent, og glemme det med 98, for det giver bare bøvl!
Nå, men i fdisk ses nu, at der findes en extended partition, som jeg så ville slette, men det kan den ikke så længe der ligger logiske drev. Jeg vælger så at slette logiske drev, men så kommer den gudhjælpemig op og siger at der ikke findes nogle logiske drev??? Altså modsiger den sig selv, men jeg kan ikke rigtig komme ud af den klemme...eller hvad? Hvordan kommer jeg videre, når jeg først skal slette noget, som ikke findes???
preben

Accepteret svar
Fra : alfabmw

Modtaget 45 point
Dato : 24-04-04 22:58

Hvis dit XP virker kan du bruge diskhåndtering til at slette partioner og formatere HDD...

Godkendelse af svar
Fra : ps76

Dato : 25-04-04 02:35

Tak for svaret alfabmw.