/ Forside/ Karriere / Job / Faglige organisationer / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 460
Fagforeninger, er de til for at hjælpe??
Fra : rasmus
Vist : 605 gange
200 point
Dato : 26-03-02 17:00

Jeg har haft lidt problemer med min fagforening da de har opkrævet et alt for stort kontingent igennem et år….
Det har jeg så nu fået justeret ned, og fået tilbagebetalt det jeg havde til gode fra i år. Det er alt sammen meget fint men……….
Kan det virkelig passe at jeg ikke kan få det jeg har betalt for meget fra sidste år udbetalt, da de har opgivet deres regnskab til skattevæsnet???

Kommentar
Fra : dyrnesli

Dato : 26-03-02 17:21

Hej Rasmus
Det lyder underligt - jeg ville slå i bordet (eventuelt nærlæse dine betingelser for dit medlemskab først .
Hvis de har indrømmet at du har betalt for meget siden 1 januar 2002 - så har du selvfølgelig også krav på det du har betalt formeget før 1.januar 2002. Ja - de har indberettet det til skattevæsenet, men det er jo op til til dig bagefter at betale noget tilbage i skat da dit fradrag for fagforening, har været for højt.
Så enten må de sende dig nogle penge eller så må de modregne det i de kommende måneder.
mvh
dyrnsli

Kommentar
Fra : rasmus

Dato : 26-03-02 19:44

Tak for svaret............ Jeg vil prøve og se hvad de siger.

Accepteret svar
Fra : kjeldgaard

Modtaget 200 point
Dato : 26-03-02 20:23

Hej Rasmus,

Prøv at kontakt dit lokale skattekontor og hør om de har en eller anden procedure de følger. Så kan din fagforening ikke bare vifte dig af med en "dum" undskyldning. (jeg har også selv dårlige erfaringer med fagforeningen - hmmm)
For selvfølgelig må du have krav på en efteregulering. Du kan uden større problemer få efterreguleret løn for flere år, så hvorfor i alverden skulle et fagligt kontingent ikke kunne efterreguleres? I givet fald, kan du jo foreslå, at de tilbyder dig x antal måneder uden kontingentindbetaling. Så går det lige op og sagen er ordnet i mindelighed (jeg er nu ikke sikker på, hvad skattefar siger).

m.v.h. kjeldgaard

Kommentar
Fra : smut

Dato : 23-01-04 12:31

det lyder lidt som sid