/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
Hash versus Marinol
Fra : Gamli
Vist : 6429 gange
20 point
Dato : 26-03-02 12:57

Jeg vil gerne høre om nogen af jer har erfaring med eller har hørt om at man kan bruge hash
som tilsætningstof til kager.

Min far er hårdt ramt af arvelig rystesyge, for ham er det utænkelig at begynde med at ryge,
han er 80 år gammel. Marinol er ikke nemt at få fat i men hashis derimod kan man nok altid
få fat i uden så meget besvær.

MVH

GK

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 20 point
Dato : 26-03-02 15:21

"Gamli" <Gamli.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:%bZn8.1801$iY5.32191@news010.worldonline.dk...
> Jeg vil gerne høre om nogen af jer har erfaring med eller har hørt om
at
> man kan bruge hash
> som tilsætningstof til kager.
>

Det gjorde de i et ældgammelt afsnit af "Huset på Christianshavn"...

Men den nyligt afsagte dom om hash vs. sclerose slår vist fast med
sytommersøm, at den debat ikke er helt stueren...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf
gæstebog, dagbog, dragracing, nordkap m.m. !

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-03-02 19:00

Du kan godt bruge alm hash, men det er svært at granulere småt nok, prøv
hellere med hasholie,- fås samme steder som resten går jeg ud fra og
hældes blot i kageblandingen.

"Gamli" <Gamli.news@kandu.dk> wrote in message
news:%bZn8.1801$iY5.32191@news010.worldonline.dk...

> Jeg vil gerne høre om nogen af jer har erfaring med eller har hørt om at
> man kan bruge hash
> som tilsætningstof til kager.
>
> Min far er hårdt ramt af arvelig rystesyge, for ham er det utænkelig at
> begynde med at ryge,
> han er 80 år gammel. Marinol er ikke nemt at få fat i men hashis derimod
> kan man nok altid
> få fat i uden så meget besvær.
>
> MVH
>
> GK

--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-03-02 18:41

soren@fischer-streton.dk,Ny-Internet writes:
>"Gamli" <Gamli.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
>news:%bZn8.1801$iY5.32191@news010.worldonline.dk...
>> Jeg vil gerne høre om nogen af jer har erfaring med eller har hørt om
>at
>> man kan bruge hash
>> som tilsætningstof til kager.
>>
>
>Men den nyligt afsagte dom om hash vs. sclerose slår vist fast med
>sytommersøm, at den debat ikke er helt stueren...

Uenig - vi kan da godt diskutere det. Og med mit begrænsede og forældede
kendskab til hash, vil jeg da mene at man godt kan putte lidt i kager. Men
pas på at det ikke bliver for meget. Og, nej - jeg har ingen anelse om
dosis.

Hilsen Sverre.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-03-02 20:20

Sverre Stokke skrev:

>jeg har ingen anelse om
>dosis.

Det har jeg bestemt heller ikke, men blandet i melet - pund til pund -
må det da vist gøre en forskel.
--
Kaj Svenningsen (Behandl dig selv som du vil behandles af andre)

www.kajsvenningsen.dk/

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 26-03-02 21:32

Hej Gamli,

Du kan sagtens benytte både hash og pot i dine bagværker (smagssag - pot er meget markant i sin smag)
Det er rigtigt at, hasholie er hurtigt opløseligt i bagværk, men du kan sagtens "rive" hashen meget fint ned i dejen.
Husk, at det eneste som kan opløse det aktive stof i hashen er sprit, fedt og mælkeprodukter (som indeholder naturligt fedt) Altså ikke noget med at komme hash/pot ned i kogene vand i den tro at man kan opnå en rus af dette.

Til Søren C Fisher:
Der er sgu så meget som ikke er stuerent, så længe det drejer sig om sygdom og holde nogle symptomer i dvale, ser jeg absolut intet galt i at anvende hash, men det gør selvfølgelig Kristelig folkeparti.

Mvh og held og lykke med dit bagværk
Laurenzio

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-03-02 22:39

"Gamli" <Gamli.news@kandu.dk> skrev
> Jeg vil gerne høre om nogen af jer har erfaring med eller har hørt om at
> man kan bruge hash som tilsætningstof til kager.

Google er din ven - søg på "hashkager"
< http://www.google.com/search?sourceid=navclient&querytime=MEOZ&q=hashkager >

Jeg fandt 2 opskrifter, men jeg har ingen erfaringer udi fjollet
bagekunst, så jeg tør ikke vurdere brugbarheden.

Småkager:
< http://www.hampnet.dk/hampnet/main/krydderi_hylden/opskrifter.php?mode=showlinks&id=4 >
Pandekager:
< http://www.hampnet.dk/hampnet/main/krydderi_hylden/opskrifter.php?mode=showlinks&id=2 >

> Marinol er ikke nemt at få fat i men hashis derimod kan man nok altid
> få fat i uden så meget besvær.

Lov om euforiserende stoffer:
< http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A19690039129-REGL >
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Godkendelse af svar
Fra : Gamli

Dato : 27-03-02 10:48

Tak for svaret Søren C. Fischer.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-04-03 17:29

Hejsa

Du kan sagtens bruge hash til kager. Find en opskrift på cookies (find
den fx på nettet) hvor du skal smelte smørret. Hvis du putter hashen ned
til smøret, vil det smelte sammen med smørret og derved blive fordelt
ordenligt i dejen. Brug ikke mere end maks 4 gram hash til 36 kager -
det er den dosis min far får, han har sklerose og meget gavn af disse
kager. Han bliver ikke skæv, får bare stillet sine spasmer. Prøv evt.
med en lidt lavere dose, så kan du altid øge den, hvis det går godt. det
er bedre at starte forsigtigt. Held og lykke.

"Gamli" skrev d. 26-03-02 12:57 dette indlæg :
> Jeg vil gerne høre om nogen af jer har erfaring med eller har hørt om
at
> man kan bruge hash
> som tilsætningstof til kager.
>
> Min far er hårdt ramt af arvelig rystesyge, for ham er det utænkelig
at
> begynde med at ryge,
> han er 80 år gammel. Marinol er ikke nemt at få fat i men hashis
derimod
> kan man nok altid
> få fat i uden så meget besvær.
>
> MVH
>
> GK
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : woofdk

Dato : 30-06-07 12:37

Hjælp!

Min mor er efter endnu en fejloperation, havnet i et smerte helvede (amputert ben + Sjøgrens syndrom) - det har nu stået på i 4 år og INTET hjælper!
Måske Cannabis ku hjælpe ? - familien er desperat!
Kan hashkager hjælpe mod smerter ? de hjælper nogen!
Hvad gør man, hvor starter man?