/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Spørgsmål om forelskelse?
Fra : Mordex
Vist : 590 gange
110 point
Dato : 17-01-04 21:04

Hej.
Hvor er det et "forum" eller "chatsted" hvor man kan snakke/chatte med nogen ang. forelskelse? Bare sådan en man kan snakke med. Jeg har nemlig ikke andre at snakke med det om.

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-04 21:08

Dating.dk eller HER

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 17-01-04 21:14

>Mordex
Du kan da roligt snakke og spørge her - er der nogen der ikke gider høre om det, så kan de jo bare fise af. Så snak du bare Mordex

Mvh
Ram

Accepteret svar
Fra : gisele

Modtaget 120 point
Dato : 17-01-04 21:18

Ja, du kan sagtens snakke her. Det er herinde vi går op i at hjælpe andre med hvad det end skulle være..

mvh
Gisele

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-01-04 21:19

Det her det sker så bare spørg løs måske ka vi et par fif *SS*Sune

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 17-01-04 22:07

Ok. Tænkte det nok. Folk herinde er meget flinke til at tale om andre folks følelser.

Jeg ved ikke om det er normalt og om det kan kaldes forelskelse, men jeg tænker ikke på andet end hende jeg er forelsket i.
Hun er kasseassistent i den lokale Fakta, 17 år (jeg er selv 22), og utroligt sød (lad os kalde hende for C.). Jeg ved ikke om det var første gang jeg så hende, med det er bare blevet værre med følelserne (hvis der er nogle?). Jeg tænker ikke på andet. Jeg har poser under øjnene, da jeg ikke kan sove om natten fordi jeg tænker på hende. Førhen kunne jeg kalde mig for tv-narkoman, men nu..........nu ser jeg næsten ikke tv, når nogen siger noget til mig skal de gentage det igen fordi jeg intet hører, jeg tænker kun på hende.
Jeg kender heldigvis souchefen i forretningen, en flink ung mand, der vil give hende min mail-adresse (hvis hun vil have den), så jeg håber på at hun skriver og at hun vil mødes med mig. Jeg vil ikke spørge hende selv, da jeg er bange for et afslag.

Der er bare et lillebitte problem.
Jeg er gift. Har været det i 4 1/2 år. Om det er et lykkeligt ægteskab? Ja..........det ved jeg ikke. Vi har haft mange problemer i starten. Mange af dem er overstået i løbet af årene, men nu er det..............aner ikke hvordan. Alt hvad vi lavede i starten var sammen. Men det var nok pga. hendes jaulosi??????????? Jeg kunne intet lave alene, da hun så blev sur og kom med dumme bemærkninger der gjorde mig ked af det. Jeg var og er ikke en nørd, men gjorde alt for hende da jeg elskede hende. Gik kun på arbejde og hjem. Ikke andet. Vi gik ikke ud nogen steder. Og så det sjoveste, jeg kunne/måtte ikke se fjernsyn, da bemærkninger faldt som en hammer ligeså snart der var en kvinde. (hun behøvede ikke være afklædt) Jeg blev psykisk nedbrudt. Min kone var meget jaloux. Indtil jeg en dag sagde stop. Jeg blev et helt andet menneske. Jeg begyndte at råbe, da hun havde et problem med de der bemærkninger. (jeg kalder bemærkningere et problem) Nu er det næsten mig der har overtaget "kongestolen" i ægteskabet. Hun er ikke så "indbalndet" i hvad jeg laver, spørger ikke om det, da jeg bare begynder at råbe ad hende og sige at det ikke kommer hende ved. Jeg vil ikke mere leve "låst" liv. Hun siger til mig at hun er ligeglad med hvad jeg laver, og omvendt. Vi elsker stadigvæk hinanden, ellers var gået fra hinande for længst. Vi siger som vi gør men tænker anderledes. Hun gør sikkert. Jeg ved ikke med mig selv, jeg er sådan set ligeglad. Jeg mener det er hendes fejl da det var hende der "aflåste" mig fra hele verdenen. Nu er det mig der får hævn på den måde jeg er nu. Vi har snakket om vores problemer millioner af gange og det er kun blevet bedre. Men mest for mig. Hun er jo ked af det fordi jeg ikke ..........hvad skal jeg kalde det......fordi jeg er anderledes over for hende. Fordi jeg råber, og for min vilje på denne måde. Jeg er ikke tilfreds med mig selv, men jeg har fundet ud af at denne måde virker........
Nu er jeg blevet helt væk. Jeg ved ikke om jeg har fået det hele med, men ellers skal jeg nok få det med i de andre indlæg.

Som sagt, jeg er gift, elsker min kone, vil ikke forlade hende, men hader hende samtidigt. Derfor vil jeg ikke tilbageholde mig fra at møde C.
Jeg tænker som sagt ikke på andet, selvom min kone siger noget, så er jeg bare væk. Nå vi ser tv sammen, en film, underholdningsprogram eller lign. så er jeg bare væk. Tænker KUN på C. og intet andet. Jeg er vist nok vildt forelsket.

Tak fordi i gad læse dette, og tak fordi I er her til at snakke med. Med min kone kan jeg jo ikke. Ikke om dette.

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-01-04 22:21

Du skriver ikke om i har børn??Ellers er der kun en udvej i må skilles ihvertilfælde for en tid så i hver især kan finde ud af om det er det liv i vil leve det holder sku ikke i længden det vil jo bare blive værre især hvis hende der kassedamen siger ja til dit bejleri du må sku vælge Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-01-04 22:23

Det var ellers også tidligt at blive gift som 17½ årig du har vist stadig horn at løbe af **SS** Sune

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 17-01-04 22:29

Vi har ingen børn. Vi blev gift 8 dage efter jeg fyldte 18 år. Hun var 20, og fylder 25 i slutningen af januar.
Jeg har selv overvejet om jeg blev gift af frygt for at jeg ikke kunne finde nogen der ville have mig. Jeg har aldrig haft held med piger, og da jeg fandt en kæreste, nu min kone, kunne det være at jeg ville beholde hende????????
Vi kan ikke skilles, vi har det på en eller anden måde svært (psykisk) at leve hver for sig. Tror vi da......
Vi har talt om det mange gange, men vi kan ikke gå fra hinanden. Jeg ved vist ikke rigtigt hvorfor........?

Hvad mener du forresten med "bejleri"?

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-01-04 22:41

At bejle betyder at fri til en person Og så siger du "tror vi" angående ikke at leve sammen. Du må indvie din kæreste på en eller anden måde med hvordan du går og har det, det andet holder sku ikke: Hvordan ville du have det hvis det var omvendt?? Et er sikkert, noget må ændres inden råberiet bliver til voldeligheder Thats life Mvh SUNE

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 17-01-04 22:47

Jeg frier jo ikke. I hvert fald ikke endnu........
Vi har snakket om at gå fra hinanden, men det er lidt svært. Det er nemmer at sige end at gøre.
Jeg kan ikke snakke med min kone om mine følelser til C. Det er lidt for...........?

Ang. den sidste sætning, så er det på en lille måde forsent. Desværre. Jeg er sgu ikke glad for mig selv.

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 17-01-04 22:52

Hej Mordex

Puuha. Den er lidt sværer. Jeg tror at det med forelskelsen er en ubevidst måde at komme væk fra din kone på. Det virker på mig som værende en illusion. Det sker at man åbner bagdøren ubevidst, for andre muligheder, fordi man ikke orker at se under guldtæppet og få ryddet op...
Jeg var engang i et forhold, som jeg var på vej ud af og mødte en fyr som jeg knap nok havde talt med og var alligevel vildt forelsket i ham. Jeg var sammen med ham i 3 uger, indtil jeg var ved at få kvalme bare at høre hans navn. Han havde intet at byde på og vi havde bare intet til fælles. Det jeg prøver at sige er at jeg fandt ud af at grunden til jeg var sammen med ham, var fordi jeg bare skulle ud af mit tidligere forhold, for det var et meget usundt forhold. Og fandt ud af at jeg bare havde brug for forelskelse og kærlighed. Det var en forkert måde jeg gjorde det på, men jeg har lært af det.
Så jeg vil råde dig til at få ryddet op derhjemme. Vær ærlig overfor din kone. Lad være med at råbe af hende. Det kan godt være at det virker, men det er meget egoistisk og du ved at du kan slippe af med meget mere på den måde og din kone bliver mere og mere indebrændt af ikke at kunne få lov til at udtrykke følelser, vrede, glæde og kærlighed. Det du gør er bare at I får en større afstand til hinanden, hvor man til sidst ikke taler sammen. Du må tale med hende om accept og respekt i et parforhold, hvor man vil hinanden det bedste. Og fortælle hende at hvis hun ikke giver dig dit pusterum, kan du ikke være sammen med hende, for så bliver du kvalt og så bliver du gnaven og ikke særlig glad. Det er vigtigt at man kan tale om tingene, uden at råbe og skrige af hinanden. Grunden til
I fandt sammen i sin tid, var vel af kærlighed og den bliver I nødsaget til at finde igen og hvis I ikke kan det, er det på tide at komme videre. Men ikke flygte, for problemerne ligger såvel hos dig, som din kone og de følger med dig hvor end du går og hvem end du møder. Det er meget, meget vigtigt at være ærlig og afklaret i et forhold. Så hvis du er interesseret i en anden pige, må du finde ud af hvor følelserne kommer fra. Men det er SÅ forkert at holde din kone hen imens du er "forelsket" i en anden. Man kan ikke være hos to på en gang. Hvis du ikke får løst problemerne med din kone og bare gør hvad der er næmmest og passer dig bedst og bare er i forholdet fordi du elsker hende, så er jeres forhold baseret på en løgn, da du ikke engagere din kone i ting der er så vigtige, som dette emne. Jeg tror desværre ikke at der kommer noget godt ud af det.
Håber at du kunne forstå min vejleding på en objektiv måde. Jeg er bare ærlig...
Jeg ønsker dig al held og lykke og håber på at du kommer frem til noget det er godt for dig ( og din kone) som kan bringe dig videre på den ene eller anden måde.

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 17-01-04 22:55

Hej Mordex.

Du skal da ud af det ægteskab. Ingen ægteskaber skal indeholde en trone, som man skiftes til at indtage. Du må have været MEGET ung da du blev gift - og det kan sagtens være derfor du nu føler dig "låst". Du mangler jo netop at føle forelskelsen endnu engang med alt hvad denne sære tingest fører med sig (ingen TV osv. uha kender det godt*GG*)

Jeg forstår ikke helt at du skriver I stadig elsker hinanden? Du råber af din kæreste - og tænker samtidig på en anden. I mine øjne er det mere et tegn på, at du er på vej til at bryde ud af dit ægteskab, som du jo osse beskriver er blevet noget der ligner et fængsel (for dig).......Jalousi er absolut noget vi alle mærker på et eller andet tidspunkt i vores liv - men det må ALDRIG blive væmmeligt eller begrænse den anden part i sine udfoldelser - så er forholdet dømt på forhånd.

Har du spurgt din kæreste hvorfor hun er jaloux?? kender hun noget til den anden pige, eller har der været andre episoder, som har givet grobund for hendes jalousi??
Hvis ikke det er tilfældet - kan det meget nemt hænge sammen, at din kæreste har et lavt selvværd - og det er ikke noget der kan løses her på Kandu. Det er noget hun selv skal arbejde med - og meget gerne med din hjælp - i form af ros og tilkendegivelse af din kærlighed til hende i store mængder....

Find lige ud af om du ønsker at blive i dit ægteskab. Det er svært at råde dig før du ligesom er mere direkte omkring dine ønsker. Du skriver du elsker din kæreste, men osse at du tænker på en anden i døgnets 24 timer - og det har jeg ærlig talt svært ved at se der er muligt. Man tænker ikke på andre hvis man stadig er forelsket i sin nuværende kæreste - så prøv lige igen at formulere, hvad det virkelig problem er.

Mvh
Frida.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 17-01-04 23:22

Jeg vil IKKE ud af mit ægteskab. Ellers var vi gået fra hinanden for længst. Jeg elsker hende, derfor vil jeg ikke skilles eller have at vi går fra hinanden. Vi var jo ikke sammen hvis vi intet følte for hinanden.
Tror I jeg ville tænke på C. døgnet rundt hvis det kun var for at finde en måde at komme ud af ægteskabet på????????
Hvordan kan jeg finde ud af hvor følelserne over for C. kommer fra?

Jeg er ikke "fængslet" mere. Var det i starten men er det ikke mere.
Jeg elsker min kone. Jeg kan ikke forestille mig at leve uden hende. Men det er jo kun mine tanker. Når folk går fra hinanden, er det vel kun et spørgsmål om tid før man kommer over det?

Der har ikke været nogen situationer som min kone kunne blive jaoux over. Ang. hendes selvværd, så mener hun selvfølgelig ikke at hun er den pæneste i verden, men hun bliver altid sur når hun er på indkøb eller lign. da alle (måske med undtagelse af en eller to stykker) kigger og nærmest savler over hende. Det er heller ikke alle der bliver stoppet på gaden af en fotograf for div. blade, for at blive tilbudt et job (eller hvad det nu hedder). Hun er virkelig pæn og sexet, hun har en dejlig krop, som de fleste mænd også bemærker, og hun ved det godt selv. Men alligevel mener hun, at hun ikke er noget specielt. Men det er hun.

Jeg ved godt at det med min kone er MEGET svæt at finde ud af, især her på kandu, men jeg havde bare brug for at komme ud med mine følelser. Både over for min kone, men især følelserne for C. Ingen andre kan jeg tale med, så kandu var det eneste der var tilbage.
Jeg kan ikke tale med min kone om mine følelser over for en anden pige. Nogen kan måske, men ikke jeg.

Tak fordi i gad lytte, og jeg håber sandelig ikke at vi slutter her. Jeg skal have nogen at tale med. Jeg håber at have fundet det.

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 17-01-04 23:48

Du er sgu lidt sjov*GG* Ja misforstå mig nu ikke, men hvorfor i alverden er det så vigtigt for dig at tale med andre om denne kvinde C. - hvis du alligevel ikke vil noget med hende??

Jeg synes du skal glemme hende og koncentrere dig om din kone i stedet. Er hun så dejlig som du beskriver - har du jo heller ingen grund til at kigge/tænke på andre

God vind til dig

Frida

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 17-01-04 23:48

Hej Mordex

Du behøver ikke at tale med din kone om pigen. Men hvis du ikke vil ud af dit ægteskab, må du hellere få fat på din souchef og fortælle ham at han ikke skal give C. din mail adr.

Så mener jeg seriøst at du bliver nødsaget til at have fokus på hende du virkelig elsker og opføre dig som en reel og trofast fyr. Det er vigtigt at du handler ud fra ting som du kan stå indefor i livet, så du har det godt med dig selv og at det du gør er ærligt, godt og trofast for dig selv og dine medmennesker. Ville det ikke være noget lort at have dårlig samvittighed hele tiden, fordi du ved at det du har gang i er forkert?!

Tror du ikke bare at du er forelsket i forelskelsen?! Hvor godt kender du C?!
Tænkte på at det ville måske være godt at pifte dir ægteskab lidt op. Lav fis og ballade med hinanden. Gå ud og spis noget lækkert mad på en romantisk restaurant, eller lav mad til hende. Lav ting sammen med hende, som du ved gør hende glad. Fortæl hende hvor dejlig og lækker hun er. Nus og kys hende. Gør noget!! Fokuser på det. Det du giver kommer altid tilbage. Men lad være med at forvente det, det skal nok ske, hvis du gør det af ren kærlighed...

Så længe du har følelser for C. må du, holde dig på så lang afstand fra hende som muligt, indtil de går i sig selv. Eller også må du tale med hende, indtil illusionen brister.

Husk på at der er altid en hverdag, med lige meget hvem man møder og der er plusser og minuser. Så hvis du ikke vil miste det du har, må du passe godt på det og pleje det. Og dyrk interessen derhjemme. Det er derfor, tror jeg, at du er blevet forelsket i en anden fordi I ikke dyrker lidenskaben... Så dyrk det. Og vær forelsket i en anden, uden at gøre noget ved det, bare være med det til det går over. Og hvis du vil være sammen med C. eller på en "uskyldig" date, så gør det forbi med din kone, for så er du ikke i det rette ægteskab og det er det ledeste du kunne gøre, at være hende utro med en anden. Om så I ikke engang kysser på en date, er du hende utro... Tanker og handlinger siger det hele...

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 17-01-04 23:58

Nej seriøst kære Mordex - du ville ikke tænke på den anden pige - med mindre det er fordi du og kæresten har større problemer end du i virkeligheden selv tror.

Find ud af hvad, hvor og hvordan disse problemer kan løses. Det kan vi ikke hjælpe dig med (desværre)

Jeg håber virkelig for dig, at du finder ud hvorfor du har disse følelser for én anden pige. Du er jo ikke så gammel endnu - og du vil støde på problemer der er langt mere alvorlige end dette......Ja det siger jeg ikke for at skræmme dig, men mere for at du skal forstå, at det du netop gennemgår lige nu er ganske naturligt - og nok skal løse sig selv på en eller anden måde....

Frida.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 18-01-04 00:34

Hej igen Mordex

Jeg skal på arbejde i morgen - og burde egentlig ligge i min seng nu. Desværre faldt jeg lige over to MEGET modsættende udtalelser fra dig - som jeg synes du skal kigge lidt på:
Citat
Vi har snakket om at gå fra hinanden, men det er lidt svært. Det er nemmer at sige end at gøre.

Citat
Jeg vil IKKE ud af mit ægteskab. Ellers var vi gået fra hinanden for længst. Jeg elsker hende, derfor vil jeg ikke skilles eller have at vi går fra hinanden. Vi var jo ikke sammen hvis vi intet følte for hinanden.

Du er MEGET i vildrede ikk? Kan du godt forstå, at det er umuligt at råde dig - når du ikke engang selv er klar over hvad du vil?

Enten slår du den anden pige C. helt og aldeles ud af hovedet. Din kone har ikke fortjent at være gift med en mand/dreng der ikke engang selv ved om han vil fortsætte sit ægteskab eller ej. Dine udtalelser viser klart, at du vakler i dine følelser - og det er der ingen andre end dig selv der kan ændre på.

Få nu lige styr på hvad det er du vil ha' os til at hjælpe dig med. Vil du blive i dit ægteskab - eller vil du satse på Faktapigen Jeg vil gerne råde dig, når du selv er lidt mere klar over hvori dit problem ligger....

Frida.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 18-01-04 01:18

>>>> Jeg er en ung pige på 25 år. Jeg har været gift i snart 5 år, men jeg er ikke glad i mit ægteskab.
Da vi mødtes elskede og forgudede jeg min mand over alt i verden. Han var sød og meget betænksom - jeg var lidt usikker på ham og vidste ikke altid hvor jeg havde ham. Han var meget hensynsfuld og tog ingen steder efter fyraften men kom direkte hjem til mig, for at vise mig at jeg kunne stole på ham. Vi var meget lykkelige :)

En dag....lige pludselig.....ændrede han sig: han råbte og skreg at jeg var jaloux, og hver gang jeg påpeger bare et eller andet, begynder han at råbe af mig..............han har også slået mig!!!
Jeg havde ikke meget selvværd da jeg mødte ham, men nu er det helt i bund og jeg bliver mere og mere ulykkelig for hver dag - jeg vil ikke miste ham, men er samtidig blevet bange for ham. jeg tør ikke sige noget mere af frygt for hans vredesudbrud. Jeg tør heller ikke forlade ham, for han siger han elsker mig og jeg er bange for hvad han vil gøre hvis jeg forlader ham.

Her på det sidste er han blevet ret fraværende, som om han tænker på en anden.....men jeg tør ikke sige noget.

Jeg føler mig meget beskidt indeni, og føler at jeg ikke har fortjent bedre - det er jo sikkert min egen skyld...
Hvad skal jeg gøre???? <<<<<<

Hej Mordex

Hvis der en dag kom en og sagde sådan til dig (teksten ovenover) hvad ville du så sige til pigen???
Det kunne meget vel være skrevet af din kone, men det er nu mig der har skrevet det - så du kunne prøve at se situationen fra en lidt anden vinkel.
Herfra ser hverken din eller hendes situation særlig sund ud, og på længere sigt tror jeg i vil ende med at såre hinanden fremfor at være til gavn for hinanden.

Jeg håber det kan sætte nogle tanker igang hos dig, så du selv finder svaret

// Toupie

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 18-01-04 01:39

Toupie

Den ramte mig!!

Du er genial!!!

Kærligst
Gisele

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 18-01-04 01:44

Tak Gisele

Men I andre havde jo ligesom skrevet alle de andre kloge ord

// Toupie

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-01-04 12:35

Hej.
Ja Toupie. Det fik nogle tanker igang. Da jeg læste det øverste gjorde jeg større og større øjne for hver sætning jeg kom længere ned. Jeg troede virkelig at der var en pige i præcis den samme situation som min kone, og det lød sgu lidt......sørgeligt. Jeg mener, det var/er en lidt kedlig historie.
Ang. Fridaflip´s to citater, så mener jeg ikke at de modsiger hinanden. Det at jeg ikke vil ud af mit ægteskab, er netop fordi vi har snakket om det så mange gange, og har hver gang fundet ud af at vi på en eller anden måde alsker hinanden så meget, at vi ikke vil skilles. Jeg håber du forstår
Til Gisele. Mener du virkelig at jeg ville være min kone utro hvis jeg kun snakker med C. på en cafe? Jeg tænker nemlig ikke på mere, jeg vil bare snakke med hende, lære hende at kende, og så måske senere finde ud af at man kan elske andre mere end jeg elsker min kone.
Selvfølgelig er der flere måder at være utro på, men for mig begynder ordet utroskab ved fysisk kontakt. Om det så er et kys på kinden, så er det utroskab.
Jeg ved ikke om jeg tænker helt forkert med hensyn til det utroskab, men sådan ser jeg på det.

Ok. Nu har jeg jo læst, og skrevet, meget. Nu må jeg tænke over det, for det lyder som om i har ret. Altså ang. min "forelskelse". Det kan jo i virkelighede være nogle helt andre følelser, men jeg bilder mig selv ind at jeg er forelsket i C.

Ægteskabet er jo ikke så skidt igen. Det var værre, men er så blevet bedre, især for mig, fordi jeg ikke er "fængslet" mere. Nu er det nok bare MIG der skal tage sig sammen til at være lidt flinkere og sødere over for min kone.
Som jeg skrev før, så det jeg gør nu, altså råber for at "vinde", en form for hævn? Måske går det snart over?

Tak for hjælpen. Jeg tænker lige over det. Og over mine følelser over for C. De kan jo være "falske"???????

Med venlig hilsen,
Mordex.

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 18-01-04 12:50

MordeX

NU STOPPER DU?!!!!!!!!

Kan du ikke høre hvad du selv skriver?!!!!

Selvfølgelig er du din kone utro, hvis intensionen er du vil lære en anden at kende pga følelser og for at se om du kan elske en anden...
Du er din kone utroværdig, hvis du går på café med en anden og ikke fortælle hende det. Hvis der ikke er bagtanker bag mødet med C. kan du sagtens fortælle din kone at du skal drikke kaffe med en veninde fra arb. Hvis du ikke vil fortælle hende hvad du har gang i er du utro.

Jeg kan høre at du ikke er ærlig over for dig selv. For man ved godt hvad der er rigtig og forkert. Hvis det er rigtigt at gå på café med C. og du kan stå inde for det, så sker der jo ikke noget ved at tale med din kone om det, vel?!

Et forhold er baseret på venskab, ærlighed, tillid og kærlighed.. Det virker ikke som om du står ind under de forhold..

Det virker som om at grunden til at du vil blive sammen med din kone, er at hun er din sutteklud. For hvor er kærligheden og tilliden?! Og et forhold skal ikke være baseret på hævn?! Hvor har det ført dig hen?! Det har ført dig til en anden...

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-01-04 13:17

Nu vil jeg ikke lyde dum, men er det kun din mening, at det er nok at snakke med en anden for at være utro? Det kan godt være det er bag min kones ryg, men det er vel ikke utroskab. Det er jo kun en samtale.
Jeg skal lige tilføje, at jeg IKKE arbejder i Fakta.

Hvad vil du/I have at jeg skal skrive/mene for at lade være med at hakke ned på mig??? Nu begynder du at blive "grov". Det skrammer mig. Jeg har ikke gjort noget forkert......

Men nu må vi se........
Det kan jo være at det ikke bliver til noget. Jeg skal lige have lidt tid til at tænke over det jeg har læst her. I har jo nok ret.

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 18-01-04 13:29

Hej Mordex

Jeg vil give Gisele ret, du er ikke ærlig overfor dig selv. Selvom du elsker din kone og hun dig, så er jeres kærlighed ikke sund.

Er det sundt at skulle råbe, for at vinde en slags hævn overfor den man elsker???
Er det sundt at blive råbt ad???
Er det sundt at komme så langt ud, at man slår sin kone???
Er det sundt at skulle finde sig i at blive slået???
Er det sundt at skulle holde noget skjult for den man elsker???
Er det sundt at leve i et ægteskab, hvor man ikke ved hvor man har den anden???

Jeg tror jeres ægteskab er et afhængigsheds forhold fremfor gensidig respekt.
Du skriver, at I har det bedre nu, hvor du ikke er i fængsel mere, men tror du også din kone har det sådan??? det tror jeg ikke...

Forestil dig fremtiden:
Skal jeres børn, opvokse i en familie hvor det er naturligt med råben og slåen??? Skal de lære, at det er helt normalt at agere sådan, for at få deres vilje??? Skal de vokse op med tvivlen om, om far og mor nu går fra hinanden, eller om far finder en anden????

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 18-01-04 13:47

Hej igen Mordex

Det er nu ikke fordi jeg ikke forstår dig, det gør jeg skam men at forstå og så til at syntes det er rigtigt det du gør, der er langt.....og at undlade at gøre dig opmærksom på, der er noget galt i dit ægteskab, ville gøre mig til et dårligt menneske.

// Toupie

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 18-01-04 13:47

MordeX

Læs det jeg skriver!!! Jeg skrev ikke at du er din kone utro, eller man er sin partner utro ved at snakke med en anden. Det er din intension der gør at du er utro. Du vil jo ikke bare drikke kaffe. Du vil lære hende bedre at kende og finde ud af om du kan elske en anden. Så kan din kone sidde derhjemme uden at vide noget og "vente" på om den pige du nu er ved at lære at kende, om du kan elske hende også forlade din kone for en ny sutteklud... Er det ikke utroskab?! At have sådanne intensioner. Det er fint at få nye venner, men ikke at drikke kaffe for at finde ud af om man skal være sammen med en anden...

Du lyver overfor dig selv og du ved det..
Vi er ikke hårde, men bare ærlige. Hvis du bare vil have ret, er der ingen grund til at få en ærlig vejledning/mening herinde, eller andre steder. Det er ikke personligt efter dig, men personligt efter din måde at gøre tingene på overfor dine medmennesker..

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-01-04 14:37

Hej.
Til Toupie: Selvfølgelig er det ikke sundt med alt det som du nævner. Det er skam rigtigt.
Men for halvandet år siden troede jeg at jeg skulle leve resten af livet uden at gå hjemmefra alene, se tv, have en computer eller at køre bil alene. Min kone skulle altid med. Men det har ændret sig, selvom jeg aldrig troede at det ville.
Det var heller ikke sundt for mig. Jeg blev psykiske sammenbrud. Sådan er det ikke mere.
Jeg tror skam på at sådan som det er nu, også vil ændre sig. Det er bare et spørgsmål om tid. Så vil det hele nok blive bedre. Vi kan og vil nok mødes et sted på midten, så både min kone og jeg vil få det som vi vil have det.

Ligenu er det kun mine "falske" følelser over fro en anden der lige skal lægges til rette.
Er det ikke rigtigt?

Til Gisele: Det er rigtigt det du skriver. Nu er jeg enig med dig. Det er tankerne der er min kone utro, dvs. mig i sidste ende. Jeg tænker på en "utroskabelig" måde, og det er forkert. Det kan jeg godt se.

Og selvfølgelig er det ærligheden jeg vil høre. Så i skal bare være ærlige, som i også er nu. Tak for det.

Nu kan jeg ikke finde ud af at lave et citat, men fridaflip skrev på et tidspunkt sådan her: "Du er sgu lidt sjov*GG* Ja misforstå mig nu ikke, men hvorfor i alverden er det så vigtigt for dig at tale med andre om denne kvinde C. - hvis du alligevel ikke vil noget med hende??"

Jeg havde ikke andre steder hvor jeg kunne komme ud med mine tanker. Jeg havde bare brug for at komme af med dem. Det er vel heller ikke sundt at gå alene med sine tanker, og måske gøre noget dumt og forkert? Nu kan og vil jeg tænke på det vi har snakket om her, og måske ender det med at jeg ikke skriver tilbage på hendes mail? Det ville nok også være forkert, så hvis jeg ændrer mening vil jeg forklare C. hvordan situationen er. Så skal hun ikke gå og vente i utryghed hvorfor jeg ikke skriver tilbage.
Er det den rigtige måde jeg tænker på nu?

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 18-01-04 15:26

Tja Mordex

Nogen gange udsender vi ubevidste signaler, der kan gøre at vi har svært ved at forstå hvorfor andre reagere overfor os som de gør Et sted som Kandu er det ret nemt at misforstå, for vi læser hver med vores egen baggrund, så opfattelsen af det skrevne ord er forskellig fra bruger til bruger. Det er samtidig en af fordelene, for bla. derved kommer der mange forskellige holdninger frem

Da jeg læste dit sidste indlæg fik jeg 2 tanker:
Enten så er du ret modtagelig og vores indlæg virkelig har rykket ved din tankegang. Eller også har du et stort behov for at blive accepteret, og har så skrevet hvad du tror vi vil høre.... for det er da virkelig en kraftig vending du har lavet

Men du har ret, du er på rette vej så jeg kan kun ønske dig for dig og din kone, at I finder ud af det og får løst Jeres problemer, til BEGGES tilfredshed

Held og lykke
// Toupie

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-01-04 15:42

Hej.
Tak for dine ønsker.

Jeg skriver ikke hvad I vil høre, men hvordan jeg ser det.
Jeg mener selv at vide hvad der er rigtigt og hvad der er forkert, ligesom i denne situation, men her manglede jeg bare at forstå og få at vide at mine følelser måske bare var "falske" som jeg tidligere skrev.
Jeg ved endnu ikke hvad der videre vil ske, men jeg ved at det jeg har læst har sat tankerne igang, og at jeg vil tænke det hele igennem. Og hvis min "afgørelse" bliver til mit ægteskabs fordel, vil jeg helt sikkert forklare C. (hvis hun skriver)hvad der er sket. For det kan godt være jeg ikke er så gammel, men jeg mener selv at have lært meget i livet, nemlig at ærlighed varer længst.
Jeg kan/vil bare ikke forklare min kone hvordan jeg har det, da der er mulighed for at der intet sker med C. Så ville det jo være dumt at min kone skal gå og være ked af det uden grund.
Men hvis der nu skulle ske noget, så skal min kone have det at vide hurtigst muligt, jeg ved det godt, men det er bare med at få taget sig sammen til at sige det.

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 18-01-04 15:47

Mordex

Det er jeg glad for at høre

// Toupie

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 18-01-04 16:16

Hej Mordex
Sikke en udvikling siden jeg sidst var logget på.
Jeg har lige et spørgsmål til dig Mordex
Har du nogensinde slået din kone? Jeg mener ikke at have læst i dine indlæg det er tilfældet - men Toipie har inddraget denne mulighed i to af hendes indlæg uden at du kommenterer på det........

Jeg er iøvrigt ikke blevet en skid klogere Prøver stadig at forholde mig til din første forklaring ang. jeres problemer - som jeg synes er en rodet affære. Jeg tillader mig at kopiere endnu et citat skrevet af dig, som jeg synes du skal læse igen. Især hæfter jeg mig ved dette: "Vi siger som vi gør men tænker anderledes. Hun gør sikkert. Jeg ved ikke med mig selv, jeg er sådan set ligeglad." - Hvad mener du med det?

Citat
Min kone var meget jaloux. Indtil jeg en dag sagde stop. Jeg blev et helt andet menneske. Jeg begyndte at råbe, da hun havde et problem med de der bemærkninger. (jeg kalder bemærkningere et problem) Nu er det næsten mig der har overtaget "kongestolen" i ægteskabet. Hun er ikke så "indbalndet" i hvad jeg laver, spørger ikke om det, da jeg bare begynder at råbe ad hende og sige at det ikke kommer hende ved. Jeg vil ikke mere leve "låst" liv. Hun siger til mig at hun er ligeglad med hvad jeg laver, og omvendt. Vi elsker stadigvæk hinanden, ellers var gået fra hinande for længst. Vi siger som vi gør men tænker anderledes. Hun gør sikkert. Jeg ved ikke med mig selv, jeg er sådan set ligeglad. Jeg mener det er hendes fejl da det var hende der "aflåste" mig fra hele verdenen. Nu er det mig der får hævn på den måde jeg er nu. Vi har snakket om vores problemer millioner af gange og det er kun blevet bedre. Men mest for mig.

Mvh
Frida...

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-01-04 16:39

Ja. Jeg har slået min kone.
MEN.......jeg ved ikke hvordan det skete i starten, men nu er det sådan at når hun siger eller gør et eller andet som gør mig rasende, så forklarer jeg hende i første omgang at hun skal stoppe ellers bliver jeg sur. Hun bliver ved med sit "plader", og jeg bliver ved med at advare hende om at hun skal stoppe. Hun stopper så først når det er forsent.
Det er ikke så galt mere, da hun har lært (efter at jeg har forklaret hende det flere gange) at stoppe inden det går for vidt. Så det sker meget, meget sjældent at jeg slår/bruger vold mod hende nu.

Det med at jeg er ligeglad, ja det ved jeg ikke. Jeg prøver måske at bilde mig selv ind at jeg ville være ligeglad hvis vi gik fra hinanden, men sådan tror jeg ikke det er. Jeg ville nok blive ked af det. Men når jeg er sur og ophidset pga. hendes fejl er jeg næsten i stand til alt, også at gå fra hende. Men når adrenalinen falder efter ca. 1 time, så tænker man sgu anderledes.

Jeg ved ikke om du har fået svar, men ellers spørg, så skal jeg prøve at forklare det bedre. Jeg vil gøre et forsøg.

Ja.....jeg er nok selv faret vild. Jeg ved sgu snart ikke hvad der er hvad.

Men jeg er også glad for at jeg er kommet ud med mine problemer. Det gjorde ondt at gå med dem indeni. Jeg havde ikke endre at tale med.

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 18-01-04 16:53

Hej Fridaflip

Mordex skriver kl. 22:47
Citat
Ang. den sidste sætning, så er det på en lille måde forsent. Desværre. Jeg er sgu ikke glad for mig selv.

Denne sætning refererer til Sunes sætning ovenover kl. 22:41
Citat
noget må ændres inden råberiet bliver til voldeligheder Thats life Mvh SUNE

// Toupie

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 18-01-04 17:23

Nu er der jo forskel på psykisk og fysisk vold - så både Sunes og Mordex udtalelser kan jo ikke direkte fortolkes til at konen er blevet slået. Derfor spurgte jeg direkte - og fik så et svar. Jeg var i tvivl fordi jeg anser "råberiet" som psykisk vold - og fordi Mordex ikke SELV direkte fortalte hvad "der på en måde var for sent"..........

>Mordex
Du skriver længere oppe, at du ikke mener mine to citater viser din vildrede.
Hvad er så den dybereliggende årsag til at i har talt om at gå fra hinanden?

Når jeg i mine tidligere forhold har nået til at tale om at afslutte det - så er det da fordi der har været en årsag til at bringe emnet på banen. Det er muligt jeg bare misforstår hvad det er du siger - men du skriver du elsker din kone og ikke ønsker at afslutte ægteskabet, men fortæller samtidigt at I gentagne gange har snakket om at afslutte det. Tjaa jeg ved sgu hverken ud eller ind længere.......

Mvh
Frida...

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 18-01-04 18:44

Hej MordeX

En ting er at indrømme at man er gal på den, en anden ting er at gøre noget ved det. Ellers er det jo ligegyldigt. Så jeg håber at der kommer noget handling ind i billedet.

Ang. at du bliver sur og ophidset over hendes fejl, har i virkligheden ikke noget med dig at gøre. Det er kun dit ansvar hvordan du reagere på hende. Du kan også vende energien til noget andet. Du kan tale med hende, eller sige til hende at du har brug for lidt luft. Så gå en tur og kom tilbage, når du er faldet ned.
Du kan aldrig ændre et andet menneske, men du kan påvirke og inspirere det. Så du må kigge på dit selv og ændre det som ikke fungere omkring din egen person. Der er jo et eller andet du sætter i gang som påvirker din kone, så hun reagere som hun gør. Det er vigtigt at du giver hende lov til at beklage sig, det har vi alle brug for ind i mellem. Du har ikke ret til at slå et andet menneske, ligegyldigt hvor meget det menneske pirrer dig. Så må du være den voksne og sige hvad du mener om den behandling du får, eller gå din vej. Det er også vigtigt at være lyttende overfor sin partners behov. Jeg kunne da også godt få lyst til at tæve løs på folk som er idioter, men jeg gør det da ikke. Jeg fortæller dem hvad jeg mener om dem og spørger dem om hvorfor de gør det de gør. Så jeg kan få lidt indsigt i deres tanker. Ellers.. Tja.. Folk skal vel bare smide lort ud også er jeg deres skrallespand, så længe at jeg ikke tager det personligt.
Alting handler jo ikke om dig, men om noget andet. Nogle gange skal man bare lytte og forstå uden at være aggresiv..
Du har ikke ret til at slå, det er så nedværdiende og der kommer ikke noget godt ud af det. Havde du været min mand, var du blevet sparket ud første gang du så meget som truede mig med at slå. Men du kan tillade dig det fordi du ved at hun er der efter. Også kan du sige undskyld en time efter også gøre det igen.. Bvdr

Helt ærligt. Jeg sidder her og bliver stik tosset over at man slår dem man "elsker", eller for den sags skyld mennesker i det hele taget. Slå dig selv, eller køb en boksepude. Det er lidt sjovt at man behandler dem man elsker mest dårligst, fordi man ved at man kan tillade sig det og ved at de er der altid.

Jeg håber at du tager en drastisk vending til det bedre. Ellers håber jeg at din kone får nosser, sætter sig i respekt og forlader dig. Får hun har fortjent bedre end hævn, tæv og at få at vide at hun har fejl. Hun er fortjent med en lyttende kæreste der elsker hende, er der for hende og er trofast og beskytter hende.

Hvordan ville du have det hvis din kæreste tævede dig?! Truede dig?! Bare fordi du ikke gjorde hvad hun bad om?! Jeg er ligeglad med at du kun slår hende sjældent, en gang, er for meget..

Jeg vil anbefale dig at tage nogle selvudviklings kurser, så du får nogle værktøjer til når situationen opstår igen. Og til de andre probler der opstår i hverdagen. Det ville måske være en rigtig god ting at I går i parterapi, så I ved hvordan I kan få et bedre forhold. De fleste skænderier opstår ved misforståelser, ca. 90%

Min Kæreste og jeg har nu været sammen i 2 år og vi skændes da, men med respekt og kærlighed overfor hinanden. Vi har ALDRIG kaldt hinanden grimme navne. Vi skændes og siger ting vi kan stå indefor. Så det er et sundt forhold, hvad skænderier angår..

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-01-04 18:46

Hej Frida.
Jeg prøver lige at forklare det.
Vi snakker om tingene tit, især efter et skænderi der medførte råberi fra min side, og i værste fald vold.
Vi prøver at finde ud af om tingene/livet ikke ville være nemmere for os begge hvis vi gik hver til sit. Men så er der et eller andet inde i os selv, der siger at vi elsker hinanden og at vi ikke vil skilles. Vi kan ikke forestille os at leve hver for sig. Selv efter de værste skænderier.

Jeg tror ikke jeg kan forklare det bedre eller anderledes.
Så jeg håber du forstår.

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-01-04 18:50

Mordex

Jeg har fulgt lidt med på "sidelinien"
Hvis jeg var din kone ville jeg ikke finde mig i den behandling, som du giver hende. Hun fortjener da en bedre behandling.
Hvem står på lejekontrakten? Der kan jo være grunde til at man ikke ønsker at blive skilt!!
Hvem fik de lange sorte støvler og selvsiddende strømper? Var det din kone eller kassedamen?
Ja de sidste to spørgsmål lukkede du samtidig med at du stillede dette spørgsmål.
Hvis det var din kone, så er det jo fordi du selv synes, at hun skal gå "smart" klædt.
Beklager, men jeg har ikke ondt af dig.
Håber på at din kone kommer til fornuft, så hun en dag kan tale dig til rette.
Du skriver også at du tror på, at det en dag vil blive godt igen mellem dig og din kone. Er det når du føler, at du har den fulde kontrol over din kone?
Du er ikke til at blive klog på.
ans

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-01-04 18:57

Hvad er værrer?
Fysisk eller Psykisk vold?

Ang. giseles sidtse inlæg. Næste gang (håber selvfølgelig ikke det sker) at jeg bliver vred over et eller andet, og kan mærke at det er ved gå galt, vil jeg gå en tur som du siger. Det er helt sikker bedre end at slå.

Man skal som du siger, ikke slå dem man elsker.
Jeg vil gøre mit bedste for at det ikke sker. Det er blevet bedre end det har været, men det kan også blive endnu bedre.

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 18-01-04 19:05

Psykisk og fysisk vold er lige skidt.. Kærlighed er vejen frem..

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-01-04 19:09

ans.
Du ved ikke hvordan jeg havde psykisk for nogle år siden. Jeg fandt mig i meget. Fordi jeg elsker min kone. Mine psykiske problemer er gået meget over. Det samme vil ske for min kone. Hun har det sikker ikke godt. Men hun er stærk og elsker mig, og vil lige som mig det bedste for os. Hun har også fået det bedre end hun havde det, og som jeg lige har skrevet, så bliver det endnu bedre. Det er bare et spørgsmål om tid.

Hun står på lejekontrakten.
Tror du det er derfor hun ikke vil skilles?

Ang. støvlerne og strømperne, så var de til min kone. Og det var ikke min ide at hun skulle have dem. Og fordi vi ikke har det for godt sammen nogle gange, betyder det ikke at jeg intet vil købe til hende. Og nej, hun er ikke sammen med mig fordi jeg køber det ene eller det andet. Det er vel dit næste spørgsmål.
Hun kunne få mange andre der havde flere penge end mig, så det er ikke derfor.

Og dit sidste spørgsmål, så nej det er når vi har det godt sammen, griner, snakker, og har det godt i det hele taget. Så kan jeg sidde og se kigge på hende, og tænke på at vores gode humør vil holde for altid. Det er bare et spørgsmål om tid.

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-01-04 19:10

Ok. Der manglede lige et "det" mellem havde og psykisk.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-01-04 19:12

Fysisk vold, eller følgerne deraf, går da over. Psykisk vold kan holde ved én resten af livet.

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-01-04 19:14

Men derfor mener jeg ikke at det er rigtigt.
Hverken det ene eller det andet.
OK. Det ene er vel heller ikke bedre end det andet.

Kommentar
Fra : Kvist.

Dato : 18-01-04 19:28

Hej Mordex..
Nu fik jeg ikke lige læst alle indlæggene, så det kan være at jeg gentager noget som andre allerede har sagt..

Det er helt klart en trist historie du her fortæller, og at du har taget dig sammen til at snakke med nogen viser i hvertfald at du er begyndt at blive parat til at komme ud af det liv som du har levet de sidste års tid.

Det lyder som om at du på mange måder har mistet dig selv. Hvem du er, hvad du har behov for og hvad du i virkeligheden fortjener!! Har du det godt med den du er idag?? Det virker som om at du har levet en andens liv og behov ud i stedet for dine egne, og det vil aldrig føre til noget godt! Heller ikke for den som du har 'levet for'! Hvis man skal elske andre, skal man også elske sig selv! Og hvordan ved man om man virkelig elsker sig selv, hvis man ikke har været sig selv i flere år?!?! Jeg tror om ikke andet for en tid, at du burde bryde med det forhold du lever i for at finde dig selv. Du burde bo alene, finde ud af hvad dine behov er, og finde dig selv igen!

Det virker lidt som om at du er bange for at være alene!! En af de vigtigste ting for os mennesker er at kunne hvile i os selv, være trygge ved os selv, elske os selv, stole på os selv, og vide at vi fortjener det bedste uanset hvad!! Det kræver øvelse og en stor indsats at turde tro på at vi kan klare os selv, og ikke er afhængige af andre! Men jeg tror helt sikkert at du har brug for at prøve at være alene, og mærke hvordan det er at være sammen med dig selv. Det kan føles tomt og trist i starten, men hvis man begynder at rette blikket indad, og være opmærksom på sig selv, og ikke mindst begynder at gøre gode ting ved sig selv vender denne tomhed sig til en ro og velvære i og med sig selv!!!
Hvis du kunne finde denne indre ro, er jeg sikker på du begynder at kunne mærke hvad dine behov er, og hvad der i virkeligheden er bedst for dig.. Det er nemlig et spørgsmål som ingen af os endnu kan svare på!! Men der er en masse godt i vente for den som tør føle og tro på selv!!

Jeg ved at dét med at være alene og slutte forholdet (midlertidigt) kan virke noget uoverskueligt (for det kræver virkelig sin mand at turde gøre sådan noget) og 'langt ude' (eller måske ligefrem urigtigt i dine øjne!!) men jeg håber alligevel at det sætter nogen tanker igang!!

Som sagt ser jeg det som et godt tegn for din videre 'udvikling' at du har spurgt om hjælp!! Mht. pigen i Fakta, burde du glemme hende foreløbig.. Det er dig selv du skal til at score, det er dig du skal gi den forelskelse og kærlighed som du sender til hhv. pigen i Fakta og din kone..! (Det skal ikke betyde at du skal stoppe med at elske din kone, selvfølgelig..!)

Tjek evt. denne hjemmeside ud. Du kunne måske få glæde af den (Brevkassen er gratis og anonym at skrive til): www.skabditliv.dk

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 18-01-04 19:30

Nu syns' jeg lige vi skal slappe af - og ikke være så satans selvretfærdige.
Mordex viser da et vist mod ved at fortælle han har slået sin kone. Det skal du forresten straks holde op med - det er for lavt og generelt mener jeg det må være uintelligente mennesker der gør den slags. Du skal lære dig selv, at dine meninger skal ytres verbalt og ikke gennem fysisk vold.

Det er så nemt at se hvad andre gør forkert - men lad os ikke glemme, at der her er tale om en meget ung mand - som stadig har meget at lære. Iøvrigt er jeg ved at brække mig når jeg læser Gisele's fortolkning af sit eget forhold (tag det ikke personligt)
Jeg trækker det frem, fordi jeg har set forhold gå i stykker selv om de forsøger leve efter disse regler.

Citat
Min Kæreste og jeg har nu været sammen i 2 år og vi skændes da, men med respekt og kærlighed overfor hinanden. Vi har ALDRIG kaldt hinanden grimme navne. Vi skændes og siger ting vi kan stå indefor. Så det er et sundt forhold, hvad skænderier angår..

Ingen tvivl om at det lyder flot - og ser flot ud nedskrevet - men hvordan skændes man på den måde der beskrives. "Du er altså et lille fjols skat, så du får lige et kys"*LOL*

Og hvad er så et sundt forhold? Kan det tænkes at andre mener det er sundt en gang imellem at sige "Du er fa... en idiot og jeg kan ikke holde dig ud" Jeg har sagt sån' mange gange i mine forhold - uden at det i mine øjne har været et skænderi jeg ikke har kunnet stå inde for. Tro mig - jeg har ment det - men vi falder da allesammen ned igen efter et skænderi - og jeg vil sgu hellere råbe lidt en gang imellem - end lægge låg på disse følelser. Siger man forøvrigt ikke, at det de stille individer, der på et tidspunkt eksploderer og udøver den fysiske vold.

Mvh
Frida...

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-01-04 19:57

Jeg synes ikke at mig og min kone skal gå hvert til sit. Heller ikke for en stund.
Vi er gennemgået meget i vores fælles liv, og ved at det hele er et spørgsmål om tid før det ene eller det andet problem forsvinder.
Vi har haft mange problemer i starten, som er gået over. Selvom tingene nogle gange er kommet ud af kontrol, så er vi meget gode til at snakke om tingene og forklare vores synspunkter. Det er vi i hvert fald blevet bedre til gennem årene.
Der er alt i alt, ikke så mange problemer mere, jeg har fået mulighed for at være alen når jeg har brug for det. Kan gå alene i forretniner, kan se tv, side ved computeren, det kunne jeg ikke før. jeg drømte ikke engang om det. Og jeg troede ikke at det ville blive anderledes. Nu......har jeg fået min frihed.
Og min kone............hun havde det skam meget dårligt i starten af den tid "hvor jeg sagde stop". Men vi skændes mindre, jeg bruger næsten aldrig mere vold (jeg håber at "næsten" snart kan ændres kun til aldrig), råber meget sjældent. Vi har fundet ud af at acceptere hinanden, hvis det ikke er forket sagt .
Det er blevet bedre, meget bedre end det var, både for min kone og for mig.
Så hvem ved måske er de værste problemer snart over?

Men det med C. ........ja, det kan jeg jo ikke finde ud af.
Jeg tænker stadig over det jeg har læst her, jeg tænker skam over hvor højt jeg elsker min kone, og om jeg vil risikere at miste hende pga. en anden.
Det vil jeg jo ikke, for så var vi jo gået fra hinanden.

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 18-01-04 20:46

Mens du tænker på pigen C. - så husk!!

At det tager kun 5. min at handle i Fakte

Frida.

Kommentar
Fra : saramarie

Dato : 18-01-04 21:38

Hej Mordex.
Jeg har lige læst indlæggende hele vejen ned, og jeg kan fortælle dig, at jeg nu sidder og spænder fuldstændig i maven! Jeg er aldrig blevet slået, og guderne må vide hvad jeg vil gøre hvis det en dag skulle ske.
Man siger jo, at man ikke skal slå igen, hvis man får en på hovedet, og det mener jeg også... det er for lavt. MEN lige nu sidder jeg og tænker, at jeg håbet din kone en dag vapper dig en ordentlig en igen - så vil jeg gerne se hvordan du ser i ud i hovedet.
Jeg skriver kun dette ovenover, fordi jeg oser af vrede lige nu. Jeg mener ikke hun skal slå igen. Dels fordi hun så bevæger sig ned på dit niveau men mest af alt fordi, jeg kan forestille mig, at du så vil banke hende, og det ville gøre det hele endnu mere forfærdeligt (det ene har det med at føre det andet med sig).

Du skriver, at det drejer sig om tid... NEJ, det drejer sig om HANDLING. Så mange af os lever i den illusion, at vi bare skal bruge mere tid. Dette er kun en måde, at skubbe tingene væk på. Jo selvfølgelig sker udvikling over tid, men det er handlingen der driver det. Du skal, som nogle af de andre skriver, handle.

Og så skriver du, at følgerne af fysisk vold vel går over. Jeg er ked af det Mordex, men det er virkelig naivt at tro. Jo, hvis hun får hjælp i form af behandling, kan hun få bearbejdet det, men tro ikke det går over af sig selv.
Det jeg læser ud af dine indlæg er blandt andet, at du på en akavet måde forsvarer, at du slår hende. Du skriver, at du advare hende, når hun begynder at irritere dig (jeg kan heller ikke lave citater ;0)!). Det lyder som om det retfærdiggør at du efterfølgende slår hende. DET GØR DET IKKE. Ligesom det at slå andre er lavt og fuldstændig uacceptabelt er det også gældende for det at true andre. DET GØR MAN IKKE. Og du må for himmelens skyld aldrig give andre ansvaret for dine handlinger. Kun du alene har ansvaret for hvad du gør.

Jeg ved godt at du har brug for gode råd og støtte, men jeg bliver nødt til at skrive det her, for du har sat mit pis i kog.
Til gengæld føler jeg også empati for dig Mordex. Man slår ikke andre uden grund. Her taler jeg ikke om, at grunden skal findes hos din kone, men hos dig selv.
Er du nogensinde blevet slået? Har du set din far slå din mor?
Det, der oftest sker, er, at vi tager vores sociale mønster hjemmefra med os...
Du skal vide, at det er muligt at bryde dette mønster, som du er i gang med. Og det er altså lettest med proffesionel hjælp. Og en ting skal du vide. Det at søge hjælp er kun stærkt. Det viser hvilket mod man har, og at man er klar og villig til at gøre noget ved tingene.
Grunden til at jeg "forsvarer" dette er, at mange synes det er flovt eller nedværdigende at søge hjælp.
Hvis vi alle havde alle svar på alting, så behøvede vi jo ikke hinanden. Men sådan er det ikke. Vi er alle udstyret med stærke og svage sider. Der hvor vi er stærke, kan vi selv hjælpe andre, og der hvor vi er svage, kan vi få hjælp!

At råbe af andre er afmagt. At slå andre er afmagt osv. Det er, når vi ikke kan svare for os. Når ord ikke kan beskrive, hvad vi føler. Når temperamentet og vreden overstiger al form for fornuft.
Det hænger også sammen med for lavt selvværd - hvis du virkelig hvilede i dig selv og elskede dig selv, ville du ikke have "behov" for at slå.

Nu er jeg indrettet sådan, at jeg tror, at alle mennesker gør det bedste de kan. Det gælder også dig Mordex. Du skal vide at lige meget, hvor gal jeg som en anonym læser kan blive over at du har slået din kæreste, så har det intet at gøre med had eller lignende til dig. Jeg reagere på empati til din kæreste (jeg sætter mig i hendes sted).
Jeg synes det er flot, at du bevæger dig fremad. Som Giselle (tror jeg det var) skrev tidligere, så skal du huske, at det der rykker og giver resultater (når vi taler personlig udvikling), er ikke at tale om tingene, men at gøre noget ved dem. AT HANDLE

Jeg må indrømme, at jeg ikke kan se en fremtid for dig og din kæreste. Lad os sige at du virkelig holder helt op med at slå og true hende... Hun vil aldrig igen vide sig sikker på dig, fordi du har gjort det før.
Jeg ved, det ikke er det mest motiverende at skrive, men jeg ved også, at mennesker ligesom dyr ikke glemmer. Vi kan tilgive ja, men når det kommer til vold, kan man næppe glemme, og derfor heller ikke "glemme" frygten for at det er sket før og derfor hypotetisk kan ske igen.
For mig at se holder i hinanden i det samme mønster. I skændes, du slår hende, og så taler i om det bagefter. Dette gentager sig så med mellemrum... Det virker, ud fra det du skriver, som om i lever i det, man betegner som som et afhængighedsforhold. Ja, der er kærlighed, men oftest gør den ondt? Det der holder Jer sammen kunne være frygten for til dels at miste hinanden men også at blive alene. I kender hinanden så godt nu - I ved hvad I har, men ikke hvad I vil få, hvis I går hver til sit.
Jeg har selv prøvet afhængighedsforhold, og det dræner en fuldstændig. Man tror ikke man kan leve uden den anden. Man tror man elsker den anden... Man rykker hele sit centrum over i den anden person og står derfor uden jordforbindelse og dermed "klarsyn". Man sidder så fast i det spindelvæv, man sammen har været med til at spinde, at man ikke kan se skoven for bare træer!

Ligemeget hvad Mordex, så er mit råd til dig at, du opsøger noget hjælp. Både fror din kærestes skyld men mest af alt for din egen. Du giver jo selv udtryk for "at du ikke er glad for dig selv"... MEN DET KAN DU BLIVE. Du er "kun" 22 år. Du har hele livet foran dig.
Tvivl ikke på om du kan blive et bedre menneske. Du kan hvad det du vil. Især når det kommer til det at blive at bedre mennesker... det kræver "blot" vilje, mod og først og fremmest kærlighed til dig selv...
Med dette indebære også at du tager ansvar for dig selv og dit liv. Hvad vil du gerne have i dit liv? Det er her en proffesionel vil kunne hjælpe dig på vej, få bearbejdet nogle ting og give dig nogle konstruktive redskaber.
Jeg ønsker dig al held og lykke med at skabe det gode liv for dig selv Mordex. Og husk at alt hvad du giver, får du igen - godt som mindre godt!
Et kæmpe stadion fyldt med kærlighed er hermed sendt til dig. Sara

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 18-01-04 22:10

Frida

Typisk at blive stemplet!! Selvfølgelig kan min kæreste og jeg blive vildt uenige. Vi udtrykker os og siger hvad vi mener og vi er begge meget tempermantsfulde. Men vi respektere alligevel hinanden. Jeg bryder mig ikke om at svine hinanden til, bare fordi vi er uvenner. Hvad godt kommer der ud af det?! Jeg får da sagt hvad jeg mener alligevel. Det er så nemt at kalde hinanden navne. Det vigtigeste er at komme frem til noget konstruktivt i et skænderi og hvis ikke, så acceptere at man ikke er enige altid og at det er okay. Men jov, vores forhold er ret sundt. Vi hat været meget store udfordringer igennem, som har gjort at vi er bedste venner og kender hinanden rigtig godt. Og vi ved at vi kan klare det meste nu, for vi har set, oplevet og været nogle store ting igennem sammen. Så vores kærlighed har sejret alt... Det kan godt være at det lyder rosenrødt, men vi har også arbejdet på det og vi er gode til at tale om tingene- hvilket er kilden til et godt forhold..

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 18-01-04 22:26

MordeX

Gør dig selv den tjeneste i stedet for at sige.. [hør] >håber ikke at slå hende igen, så sig at du aldrig gør det igen.
Lav en aftale med din kæreste om at hun skal gå fra dig, hvis du slår hende igen, for så skal du nok lade være...

Som du skrev før... Gå en tur, når du er ved at koge over og kom tilbage når du er faldet ned...

Jeg håber at I finder ud af hvad der er bedst for hver i sær. Jeg ønsker jer alt held og lykke !!!

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 18-01-04 22:38

Jeg takker alle for deres ønsker.
I kan roligt regne med at næste gang der er optræk til ballade herhjemme, så er jeg den der er smuttet. Jeg kommer selvfælgelig tilbage efter at være faldet til ro, men jeg bliver ikke herhjemme. Det vil jeg have i baghovedet hele tiden.

Tak for jeres gode råd, og der er stor mulighed for at mit liv tager en brat vendning. (er det ikke sådan man skriver)

Mvh,
Mordex.

Ps. Jeg vil ikke afslutte endnu, for I vil vel gerne have at vide hvad der sker når og hvis C. skriver???????
Ja.......jeg er selv spændt.

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 18-01-04 22:48

MordeX

Du må virkelig skrive hvor udviklingen fører hen. Det ville være rart at vide efter denne lange debat. Altid rart at vide hvad der kommer ud af vores vejledninger...

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : Kvist.

Dato : 20-01-04 17:57

Mordex..
Dét med at du stadig tænker på C. betyder at dine problemer IKKE er ovre i forhold til din kone -langt fra!! C. er blevet interessant for dig fordi hun repræsenterer den forandring i dit liv du faktisk inderst inde ønsker dig!! Jeg tør godt vove at sige, med din unge alder, at du ikke har nok erfaring til at kunne overskue hvor godt du virkeligheden kan få det!!!

Jeg får det indtryk at du handler lidt for hurtigt indimellem, fordi du bilder dig selv ind at det ikke kan blive bedre end det du står overfor!! Og jo, Mordex, DET KAN DET!!!!!! Men du bliver sandsynligvis nødt til at gøre noget virkelig anderledes for at finde ud af, at der ligger en vidunderlig verden med alt det du inderst inde drømmer om foran dig og venter!! C. er måske nøglen til at du kan få gjort dig nogle erfaringer om, hvad du har i vente med livet!! Vi bliver nogengange nødt til at gøre os egne bitre erfaringer for at finde ud af hvem vi er og hvad vil med os selv og livet!! Jeg bliver ikke overrasket hvis du en dag er dine kone utro!! Men måske er det en sådan en handling der skal til før du kan tage dig sammen, før du virkelig kommer til at mærke dig selv!!!

Rigtig meget held og lykke!!
ps. rigtig godt skrevet, Sara

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 27-01-04 19:43

Hej MordeX

Ville bare høre om der er sket noget nyt i dit forhold til din kone, eller C?!
Er du stadig "forelsket" og har hun skrevet til dig?!

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-01-04 01:06

Hej.

Jeg har ikke hørt noget fra C. endnu. Mine tanker om C. er helt sikert blevet mindre. Det er måske også det bedste.

Min kone? Tjaa....... Det kan godt være at der kun er gået en små 10 dage siden jeg sidst har skrevet, men der er sket rigtigt meget siden da....
Vores værste fjende, grund nr. 1 til de fleste skænderier, er forsvundet. Jeg vil ikke skrive så meget om det, men det er noget vi har skændtes om mange gange. Vi er simpelthen blevet enige om "dette"

Nu må vi se om det bliver anderledes i den nærmeste fremtid.

Jeg lader høre fra mig.

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-01-04 15:05

Mordex
Jeg ser at du i dette spørgsmål http://www.kandu.dk/dk/spg/31455
Spørger om hvor meget det koster at få et barn, samt at du og din kone har tænkt på det.
Det løser ikke problemet for Jer.

mvh ans

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-01-04 15:10

Men det er da rart nok at vide hvor meget det koster.

Kommentar
Fra : louisez

Dato : 09-02-04 11:58

først vil jeg bare sige mordex at det at du har tage det skridt at skrive og fortælle folk herinde om dit forhold er et stort skridt på vejen til at kommer vider...
jeg har selv været i et længer forhold med en fyr som jeg boet sammen med i 4 år. han var ikke altid sød ved mig. han har aldrig slået mig men jeg kan kun sige at psykisk vold er mindst lige så slemt som fysisk vold er. han kørte mig helt ned til sidst var jeg over bevist om at det var mig som der var noget galt med. når mine veninder venner og forælder sage til mig at de synes jeg skulle til at komme ud af det forhold inde det gik helt galt begyndte jeg at forsvare ham og de ting han gjor. jeg var overbevist om at jeg elskede ham af hele mit hjerte og at jeg ikke kunne leve uden ham. flere gange smid han mig ud af sin lejlighed som var der vi boet jeg pakkede mine ting og var død ulykkelig og kunne ingen ting for tage mig når det så passede ham ringede han og sage at jeg godt kunne flytte tilbage og hvad gjor jeg flyttede glad tilbage vel videne at der ikke ville gå lang tid før det igen ikke passede ham at jeg boet hos ham og rigtigt nok gik der ikke mer end nogle mdr så stod jeg igen på gade med alle mine tasker og poser...
og sådan gik det mange gange før jeg en dag fik nok det gik op for mig at sådan kunne jeg ikke leve resten af livet. jeg tog det store skridt og gjor forholdet forbi selv om jeg stadig var overbevist om at jeg elskede ham men i dag ved jeg at de sidste år vi var sammen var det ikke ham jeg elskede men at det var en form for tryghed som gjor at jeg gang på gang ventede tilbage til ham... det var den vandte hverdag trygheden jeg havde svært ved at sige farvel til utrygheden hvad der nu ventede mig var nok det som gjor at jeg blev i det så længe inde at det gik op for mig at det ikke gik og heller aldrig ville komme til det..
jeg er i dag gift og har en dejlig søn på snart et år og når jeg nogle gange kommet til at tænke på den gange jeg var i det andet forhold kan jeg slet ikke forstå at jeg fandt mig i at blive behandelet så dårligt i gennem så lang tid..
det tog lang tid at finde mig selvtillid og lære at elske mig selv igen det er ikke noget man bare gør fra den ene dag til den ande og skulle også lige lære at det ikke var alle fyrer som var som ham, men at det godt kan lykkes at finde en kæreste som behandeler en med respekt og som elsker en for den man er... nå det var lidt om mig det jeg vil sige er at jeg håber i snart finder en løsning på jeres forhold for sådan som du beskriver det nu kan jeg kun sige at jeg har svært ved at forstille mig at i begge kan holde til det i længten. Et sår kan heles med tiden, men kommer der først ar i sjælen er er det noget man skal leve med resten af ens liv...

Kommentar
Fra : Land

Dato : 17-02-04 15:06

Hej.
Jeg er ny her og brugte/spildte min tid, på at læse hele denne smøre igennem. Jeg er selv 37 og far til en dreng på 3½år (weekendfar) Jeg har da oplevet lidt af hvert i mit liv, og må nok indrømme at min første tanke var vor herre bevares. Men mener så blot at se, et typisk eksempel, på det der alt for ofte sker. To mennesker danner par (evt. gifter sig) I en ung alder. Og så en dag, går den ene af parterne i panik og angsten for at gå glip af noget her i livet melder sig.
SLAP AF!! Og vær glad for at der ikke er børn indblandet endnu.

Er græsset nu også altid grønnere på den anden side?
Har de andre det sjovere end dig?
Går du og tror, at alle andre har bedre styr på deres liv?

Du ved hvad du har. Du ved ikke hvad du får. Vælg selv hvad DU vil, med DIT liv.
Husk!!!!! Livet er ikke en båndoptager, hvor man kan spole tilbage og slette det man syntes var forkert.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-02-04 18:27

Hej igen.
Nu er tiden kommet til at lukke denne tråd.
C. og jeg har skrevet lidt sammen på mobilen, og er kommet frem til ikke at mødes.
Jeg vil ikke gå i detaljer med hvad vi har skrevet, men det var ikke over længere tid end én aften, forstået på den måde at det kun gælder et par sms´er.
Nu skriver jeg ikke det I vil høre, men det der er sket. Så tro mig. Jeg er kommet over C., tænker ikke mere på hende.
Jeg prøver at gøre det så godt som mulig for mig og min kone. Jeg skal jo være glad for at hun vil have mig. Hun blev rigtigt glad for de blomster hun fik for nogle dage siden. Dér havde vi været sammen i 5 år.

Tak til alle herinde for deres til tider hårde kommentarer, men jeg var jo selv skyld i det Man må tage hvad man har fortjent.
Jeg har helt sikkert fået lidt (mere) hjerne efter en snak med jer. Tak for tiden, lysten og ærligheden til at hjælpe mig.

Jeg trækker lige lod om pointene mellem de tre der har været mest aktive, selvom pointene ikke er det største problem herinde. I er vel bare glade for at kunne hjælpe mig. Men spørgsmålet skal jo lukkes og pointene gives.

Det blev Gisele. Det var min kone der fik lov til at vælge mellem 1, 2 og 3, og hun valgte 2, selvom hun ikke vidst hvad det drejede sig om.

Men tusind tak til alle en gang til.

Jeg acceptere lige ved Gisele.

Mordex.

Godkendelse af svar
Fra : Mordex

Dato : 28-02-04 18:45

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 28-02-04 22:11

Hej Mordex

Dejligt at du er nået til selverkendelse. Jeg ønsker jer en god fremtid sammen, med masser af kærlighed..

Mvh
Gisele