/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
joystik problem!!
Fra : steponme
Vist : 566 gange
20 point
Dato : 15-01-04 16:43

hey folk.
ok.. Jeg har lige købt en ny computer, som havde integreret lydkort i bundkortet, og derfor ikke havde nogen gameport,
og det betød desværre, at jeg ikke kunne få mit microsoft sidewinder forcefeedback(den første udgave) til at fungere.
Derfor investerede jeg i en såkaldt "USB gameport adapter" (en form for ekstern gameport som kan tilsluttes USB), som skulle kunne løse mine problemer.
Mit problem er bare at jeg ikke kan installere driveren til mit joystik. Jeg kører winXP, og den burde derfor kunne finde driveren selv. (det gjorde den på mit gamle system)
men nu siger den at min gameport ikke er konfigureret ordentligt, selvom der ikke er nogle problemer med adapteren, når jeg går ind i enhedshåndtering.
Et eller andet sted tror jeg den har set mit joystik, for når jeg spiller min flysimulator, og har mit joystik slået til, så går flyveren amok og flyver i alle mulige retninger. Har også fosøgt at kalibrere joystikket, men alle testknapperne begynder bare at blinke helt vildt, og reagerer ikke som de skal.
Okay nu kommer spørgsmålet:
Er det muligt at hente en driver til mit joystik, fra nettet, som fungerer i xp, og i såtilfælde hvor?
for jeg tror egentlig bare mit problem er at jeg ikke kan få installeret driveren.

håber der er nogen som kan svare på dette.

på forhånd tak

med venlig hilsen Adam Klingest

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-01-04 16:55

Prøv denne software pakke : http://download.com.com/3302-2114_4-2115541.html?pn=3&fb=0

..eller prøv en af disse patch'es : http://www.microsoft.com/hardware/sidewinder/Downloads.asp

Før du installerer en driver er det altid en god ide at fjerne den gamle først og så REBOOTE.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 15-01-04 17:06

Hejsa

Hvilket joystik/model snakker vi om?

Agent2002

Kommentar
Fra : steponme

Dato : 15-01-04 17:13

microsoft sidewinder force feedback, den første udgave.
de har vidst udsendt 3, men det her er den ældste.
og de der drivere, som er i den første besked dur desværre kun til win98 og win 95

jeg var lige inde på producentens hjemmeside, hvor de skrev at adapteren åbenbart var kompatibel med winXP,
men uden på pakken er der et lille mærke hvor der står at den er er kompatibel win98/win2000, ik noget om winXP.
det undrer mig!!
kan det have en betydning?

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 15-01-04 18:11

Hejsa

Installering af driver kan godt gå hen og skabe konflikter på din computer, hvis ikke driveren er kompatibel med dit styresystem.
Mit råd er at stille samme spørgsmål du har stillet her på Kandu til Microsoft.
Spørg efter en opdatering til dit joystik, så det passer til dit styresystem (Win XP)

Agent2002

Ps.
Har du været inde i Kontrolpanel/skift til klassisk visning/Game Controllers.
Inden i Game Controllers tryk på "add" Microsoft SideWinder (Automatisk genkendelse)
Her finder du den driver du skal bruge til dit joystik. Jeg ved ikke om problemet er det samme bagefter du har installeret driveren, men her er mit bud på dit problem? Hvis problemet stadigvæk er det samme, vil jeg forslå du kontakter Microsoft?

Kommentar
Fra : steponme

Dato : 15-01-04 18:52

det er præcis når jeg gør det at jeg får beskeden "your gameport or gameport drivers are not properly configured correct, please consult the device manager", men i min devicemanager, eller enhedshåndtering, der er der intet galt. der siger den at min gameport adapter er installeret korrekt.

tro mig jeg har været der inde hvor du siger mange gange, men den siger det samme hver gang.

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 15-01-04 19:52

Hejsa

Har lige lavet et stort indlæg til dig, med der skete en fejl da jeg skulle sende det.

Har lige søgt i Windows XP/hjælp og support på ordet "sidewinder"
Her fik jeg en masse aktikler som måske er brugbart til dit problem.
Du kan prøve selv at søg på sidewinder i hjælp og support??

mvh Agent2002

Har du et andet joystik eller lån et af vennerne. Prøv at installere dette joystik for at se om de samme problemer opstår?? Det kan også være problemet ligge i den købte USB gameport adapter.
Men prøv at se om du kan installer et andet joystik på din computer.

Kommentar
Fra : steponme

Dato : 15-01-04 20:08

okay det gjorde jeg så ikke...faktisk ingen

mener du den indbyggede hjælp i winxp...det var den jeg brugte...ingen artikler...tror du jeg skal downloade noget fra winupdate?

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 16-01-04 00:52

Ja, den inbygget hjælp i windows xp!! Her er et citat fra hjælp og support når man søger på ordet "sidewinder"

Sådan udføres fejlfinding af statusmeddelelsen "Ikke tilsluttet" for SideWinder Game Controllers
Applies To
Denne artikel er tidligere blevet udgivet under DA218615
Sammenfatning
Denne artikel beskriver, hvordan du udfører fejlfinding af SideWinder-spilleenheder, der viser statusmeddelelsen "Ikke tilsluttet", i Spilleenheder i Kontrolpanel.
Yderligere Information
Du kan udføre fejlfinding af en SideWinder-spilleenhed, der viser statusmeddelelsen "Ikke tilsluttet," ved at forsøge følgende fremgangsmåder i den rækkefølge, de er beskrevet.
Kontroller systemkravene
Bekræft, at operativsystemet understøtter spilleenheden
Bekræft, at spilleenheden er sluttet til den korrekte port
Slut spilleenheden direkte til spilporten
Undersøg stikket på spilleenheden
Brug den seneste version af softwaren til SideWinder-spilleenheden
Bekræft, at du bruger de nyeste drivere til lydkortet
Bekræft, at joystickenheden er installeret korrekt
Konfigurer lydkortet, så det kun bruger DMA-kanalen (Direct Memory Access)
Undersøg de systemressourcer, der bruges af joysticket
Søg efter flere forekomster af samme enhed
Yderligere fejlfinding
Når du har gennemført hvert trin, skal du kontrollere status for spilleenheden i Spilleenheder i Kontrolpanel for at se, om problemet er løst. Hvis status stadig er "Ikke tilsluttet", skal du fortsætte til næste fejlfindingstrin.
Kontroller systemkravene
Bekræft, at systemet lever op til de systemkrav, der kræves til både SideWinder-spilleenheden og SideWinder-softwaren.

BEMÆRK: Systemkravene til SideWinder-spilleenheder og SideWinder-softwaren står på produktpakken.
Bekræft, at operativsystemet understøtter spilleenheden
Bekræft, at det operativsystem, du bruger, understøtter SideWinder-spilleenheden. De understøttede operativsystemer står under systemkravene på programpakken.

På en Microsoft Windows NT-baseret computer er det f.eks. kun SideWinder Standard og SideWinder 3D Pro, der er understøttet, og hver af disse spilleenheder kræver, at Windows NT Service Pack 3 eller senere er installeret på computeren.

SideWinder Force Feedback Pro, SideWinder Precision Pro og SideWinder-gamepad understøttes ikke i et MS-DOS-miljø.
Bekræft, at spilleenheden er sluttet til den korrekte port
Bekræft, at SideWinder-spilleenheden er sluttet direkte til spilporten på lydkortet. Spilporten på lydkortet og netværkskortet kan ligne hinanden.
Slut spillenheden direkte til spilporten
Slut SideWinder-spilleenheden direkte til spilporten på dit lydkort. Hvis du bruger en Y-adapter, forlængerledning, omskifter eller et spillekort med to porte, fungerer spilleenheden muligvis ikke korrekt.

Hvis du bruger Pass-Through-porten på en SideWinder-gamepad, skal du kontroller, om Pass-Through-funktionen er aktiveret på enheden (den grønne lysdiode lyser) eller slutte SideWinder-spillenheden direkte til spilporten.
Undersøg stikket på spilleenheden
Bekræft, at stikket på SideWinder-spilleenheden ikke har knækkede eller bøjede ben.
Brug den seneste version af softwaren til SideWinder-spilleenheden
Hvis du bruger en tidligere version af SideWinder-softwaren, skal du hente og installere den seneste version af softwaren på følgende websted:

http://www.microsoft.com/sidewinder
Bekræft, at du bruger de nyeste drivere til lydkortet
Sådan finder du lydkortets producent og model:

Klik på Start, peg på Indstillinger, og klik derefter på Kontrolpanel.
Dobbeltklik på System.
Klik på fanen Enhedshåndtering.
Klik på PLUSTEGNET (+) ved siden af Enheder til lyd, video og spil for at folde mappen ud.

Det lydkort, der er installeret på computeren, vises i mappen.
Klik på OK, og luk derefter Kontrolpanel.
Kontakt lydkortets producent for at få yderligere oplysninger om, hvordan du får de nyeste drivere til lydkortet.

Yderligere oplysninger om, hvordan du kontakter producenten af lydkortet, finder du i følgende Microsoft Knowledge Base-artikler:

117419 List of Major Sound Card Manufacturers (A)

117421 List of Major Sound Card Manufacturers (D-L)

117347 List of Major Sound Card Manufacturers (N-Z)
Yderligere oplysninger om kompatibilitetsproblemer i forbindelse med visse lydkort finder du i følgende Microsoft Knowledge Base-artikel:

194490 SideWinder: List of Hardware with Compatibility Issues
Bekræft, at joystickenheden er installeret korrekt
Sådan bekræfter du, at joystickenheden er installeret korrekt:

Bekræft, at joysticket er installeret i spilporten. Følg disse trin for at gøre det:
Klik på Start, peg på Indstillinger, og klik derefter på Kontrolpanel.
Dobbeltklik på System.
Klik på Vis enheder efter type under fanen Enhedshåndtering.
Klik på PLUSTEGNET (+) ved siden af Enheder til lyd, video og spil for at udvide grenen.
Søg efter joystickenheden.
Hvis joysticket vises med et udråbstegn i en gul cirkel eller med et rødt X, skal du gå til trin 3. Hvis joysticket ikke vises, skal du følge de relevante trin for din version af Microsoft Windows:
Microsoft Windows 95
Klik på Start, peg på Indstillinger, og klik derefter på Kontrolpanel.
Dobbeltklik på Tilføj ny hardware, klik på Næste, klik på Nej, og klik derefter på Næste.
Klik på Enheder til lyd, video og spil i dialogboksen Hardwaretyper, og klik derefter på Næste.
Klik på Microsoft i feltet Producenter.
Klik på Spilport-joystick i feltet Modeller, og klik derefter på Næste.
Klik på Næste, og klik derefter på Udfør.
Hvis du bliver spurgt, om du vil genstarte computeren, skal du klikke på Ja.
Microsoft Windows 98
Klik på Start, peg på Indstillinger, og klik derefter på Kontrolpanel.
Dobbeltklik på Tilføj ny hardware.
Klik på Næste, klik på Næste, klik på Nej, jeg vil vælge hardwaren fra en liste, og klik derefter på Næste.
Klik på Enheder til lyd, video og spil i dialogboksen Hardwaretyper, og klik derefter på Næste.
Klik på Microsoft i feltet Producenter.
Klik på Spilport-joystick i feltet Modeller, og klik derefter på Næste.
Klik på Næste, og klik derefter på Udfør.
Hvis du bliver spurgt, om du vil genstarte computeren, skal du klikke på Ja.
Microsoft Windows 2000
Klik på Start, peg på Indstillinger, og klik derefter på Kontrolpanel.
Dobbeltklik på Tilføj/fjern hardware.
Klik på Næste, og klik derefter på Næste igen.
Klik på Tilføj ny enhed i feltet Enheder, og klik derefter på Næste.
Klik på Nej, jeg vil vælge hardwaren fra en liste og derefter på Næste.
Klik på Enheder til lyd, video og spil i dialogboksen Hardwaretyper, og klik derefter på Næste.
Klik på Standardsystemenheder i feltet Producenter.
Klik på Standardspilport i feltet Modeller, og klik derefter på Næste.
Klik på Næste igen, og klik derefter på Udfør.
Hvis joysticket vises med et udråbstegn i en gul cirkel eller med et rødt X, skal du følge nedenstående trin for at aktivere joysticket:
Klik på Start, peg på Indstillinger, og klik derefter på Kontrolpanel.
Dobbeltklik på System.
Klik på Vis enheder efter type under fanen Enhedshåndtering.
Klik på PLUSTEGNET (+) ved siden af Enheder til lyd, video og spil for at udvide grenen.
Dobbeltklik på Gameport-joystick.
Sørg for, at afkrydsningsfeltet Oprindelig konfiguration (aktuel) under fanen Generelt i afsnittet Brug af enheden er markeret. Hvis dette afkrydsningsfelt ikke er markeret, skal du klikke i det.

BEMÆRK: Hvis du bruger Windows 95 OEM Service Release 2 eller Windows 98, skal du sørge for, at afkrydsningsfeltet Deaktiver i denne hardwareprofil ikke er markeret. Hvis dette afkrydsningsfelt er markeret, skal du klikke i det for at fjerne markeringen.
Klik på OK, og klik derefter på OK igen for at lukke Kontrolpanel.
Yderligere oplysninger om brug af Enhedshåndtering til at udføre en fejlfinding i forbindelse med enhedskonflikter finder du i følgende Microsoft Knowledge Base-artikel:

133240 Troubleshooting Device Conflicts with Device Manager
Konfigurer lydkortet, så det kun bruger DMA-kanalen (Direct Memory Access)
Hvis dit lydkort bruger mere end en DMA-kanal, fungerer spilleenheden muligvis ikke korrekt. Kontroller, at lydkortet kun bruger én DMA-kanal. Følg disse trin for at gøre det:

Klik på Start, peg på Indstillinger, og klik derefter på Kontrolpanel.
Dobbeltklik på System.
Klik på fanen Enhedshåndtering.
Klik på PLUSTEGNET (+) ved siden af Enheder til lyd, video og spil for at udvide grenen.
Klik på lydkortet, og klik derefter på Egenskaber.
Klik på fanen Ressourcer.
Bemærk antallet af DMA-kanaler i kolonnen Ressourcetype.
Klik på OK, og klik derefter på OK igen.
Hvis der vises mere end en DMA-kanal i kolonnen Ressourcetype, skal du bruge en af nedenstående trin for at ændre ressourceindstillingen.
Metode 1
Klik på Start, peg på Indstillinger, og klik derefter på Kontrolpanel.
Dobbeltklik på Multimedier.
Klik på PLUSTEGNET (+) under fanen Enheder eller Avanceret ved siden af Lydenheder for at udvide grenen.
Klik på lydkortet, og klik derefter på Egenskaber.
Klik på Indstillinger.
Klik for at markere afkrydsningfeltet Brug single-mode DMA. Hvis afkrydsningsfeltet Brug single-mode DMA ikke vises, skal du klikke på OK og derefter på OK igen og fortsætte til metode 2.
Klik på OK, og klik derefter på OK igen.
Genstart computeren.
Metode 2
Klik på Start, peg på Indstillinger, og klik derefter på Kontrolpanel.
Dobbeltklik på System.
Klik på PLUSTEGNET (+) under fanen Enhedshåndtering ved siden af Enheder til lyd, video og spil for at udvide grenen.
Dobbeltklik på lydkortet.
Klik på fanen Ressourcer.
Fjern markeringen i afkrydsningsfeltet Brug automatiske indstillinger.
Klik på en basiskonfiguration, der kun bruger én DMA-kanal i feltet Indstillinger baseret på.
Kontroller, at der vises Ingen konflikter i feltet Liste over enheder i konflikt.

Hvis der vises en enhed, der er i konflikt, i feltet Liste over enheder i konflikt, skal du klikke på en anden grundlæggende DMA-kanal, indtil du finder en konfiguration uden konflikter.
Klik på OK, og følg vejledningen på skærmen for at ændre indstillingen.
Genstart computeren.
Kontroller de systemressourcer, der bruges af spilport-joysticket.
Hvis joysticket bruger et andet input-/outputområde end 0201-0201, fungerer spilleenheden ikke korrekt. Sådan kontrollerer du joystickets indstillinger for systemressourcer:

Klik på Start, peg på Indstillinger, og klik derefter på Kontrolpanel.
Dobbeltklik på System.
Klik på PLUSTEGNET (+) under fanen Enhedshåndtering ved siden af Enheder til lyd, video og spil for at udvide grenen.
Klik på Gameport-joystick, og klik derefter på Egenskaber.
Klik på fanen Ressourcer.
Hvis indstillingen Input/output for joysticket er 0201-0201, skal du klikke på OK, klikke på OK igen og derefter fortsætte til det næste fejlfindingstrin.

Hvis indstillingen Input/output ikke er 0201-0201, skal du fjerne markeringen fra afkrydsningfeltet Brug automatiske indstillinger.
Klik på en anden basiskonfiguration i feltet Indstillinger baseret på, indtil du finder en konfiguration med et input-/outputområde på 0201-0201.

BEMÆRK: Hvis du ikke kan finde en basiskonfiguration med et input-/outputområde på 0201-0201, skal du kontakte producenten af lydkortet for at få oplysninger om konfiguration af lydkortet, så det anvender denne indstilling.
Klik på OK, klik derefter på OK igen, og genstart computeren.
Hvis du bruger Windows ME, skal du gennemføre en "ren start", inden du ændrer disse indstillinger, da de ikke ændres, medmindre filbeskyttelsen deaktiveres.

Sådan gennemfører du en ren start i ME
Følg disse trin for at genstarte helt.
Klik på Start, Kør, og skriv msconfig i linjen Åbn.
Klik på OK.
Klik på Opret sikkerhedskopi.Bemærk: Hvis du klikker på Opret sikkerhedskopi igen, overskrives de oprindelige indstillinger.

: Hvis du klikker på Under fanen Generelt skal du klikke på Avanceret start.
: Hvis du klikker på Fjern markeringen fra alle afkrydsningsfelter UNDTAGEN Indlæs System.ini-filen.
: Hvis du klikker på Klik på OK.
: Hvis du klikker på Klik på Ja for at genstarte computeren.
Bemærk: Når computeren genstarter, findes mange af de programmer, der normalt indlæses, når du starter computeren, ikke længere. Følg trin 1-2 ovenfor, og vælg Normal start under fanen Generelt i Msconfig for at fortryde ændringerne. Gå derefter til trin 6.
Søg efter flere forekomster af samme enhed
Hvis computeren starter mere end én forekomst af samme enhed, fungerer spilleenheden muligvis ikke korrekt. Sådan søger du efter flere identiske enheder:

Klik på Start, peg på Indstillinger, og klik derefter på Kontrolpanel.
Dobbeltklik på System.
Klik på PLUSTEGNET (+) under fanen Enhedshåndtering ved siden af Enheder til lyd, video og spil for at udvide grenen.
Bemærk de egenskaber, der er angivet i grenen for hver enhed. Følg disse trin for at gøre det:
Klik på en enhed, og klik derefter på Egenskaber.
Klik på hver enkelt fane i dialogboksen med enhedsegenskaber, og registrer derefter enhedsoplysningerne og -indstillingerne.
Klik på OK.
Klik på OK, og luk derefter Kontrolpanel.
Genstart Windows i fejlsikret tilstand. Du kan gøre dette ved at bruge det relevante afsnit nedenfor:
Windows 95
Genstart computeren. Når du ser meddelelsen Starter Windows 95, skal du trykke på F8 og derefter vælge Fejlsikret tilstand i menuen Start.
Windows 98
Genstart computeren, tryk på CTRL, og hold den nede, når computeren gennemfører POST-testen (Power On Self Test), og vælg derefter Fejlsikret tilstand i menuen Start.
Windows 2000
Genstart computeren. Når du ser meddelelsen Starter Windows 2000, skal du trykke på F8 og derefter vælge Fejlsikret tilstand i menuen Start.
Når Windows starter i fejlsikret tilstand, skal du klikke på OK.
Klik på Start, peg på Indstillinger, og klik derefter på Kontrolpanel.
Dobbeltklik på System.
Klik på PLUSTEGNET (+) under fanen Enhedshåndtering ved siden af Enheder til lyd, video og spil for at udvide grenen.
Kontroller, at der ikke er nogen ændringer på listen over enheder i grenen.

Hvis der vises en ny enhed, der ikke blev vist på listen over enheder i trin 4, skal du klikke på den nye enhed, og klikke på Fjern. Gentag dette trin for hver enhed i den gren, der ikke blev vist i trin 4.

BEMÆRK: Hvis du kan se nye kopier af en enhed, der findes på den liste over enheder, der blev vist i trin 4, skal du kontrollere egenskaberne for hver enkelt kopi af enheden. Hvis egenskaberne for enheden svarer til de egenskaber, du registrerede, skal du beholde enheden. Hvis egenskaberne for enheden ikke svarer til de egenskaber, du registrerede, skal du fjerne enheden.
Klik på OK.
Genstart computeren.
Yderligere fejlfindingstrin
Hvis status for SideWinder-spilleenheden stadig er Ikke tilsluttet, skal du prøve et af følgende fejlfindingstrin:

Hvis du bruger Microsoft SideWinder 3D Pro på en computer med en systembushastighed på 100 MHz, skal du se følgende artikel i Microsoft Knowledge Base for at få yderligere oplysninger:

236113 SideWinder 3D Pro: Statusmeddelelsen Ikke tilsluttet vises ved en bushastighed på 100 MHz

Hvis du bruger Microsoft SideWinder Precision Pro eller FreeStyle Pro, skal du prøve at slutte spilleenheden til USB-porten på computeren.

Test spilleenheden ved at slutte den til en anden computer.
Kontaktoplysninger fra tredjepart er medtaget i denne artikel for at hjælpe dig til at finde den tekniske support, du har behov for. Disse kontaktoplysninger kan ændres uden varsel. Microsoft kan ikke garantere, at kontaktoplysningerne vedrørende tredjepart er nøjagtige.

De tredjepartsprodukter, der omtales i denne artikel, er produceret af leverandører, der er uafhængige af Microsoft. Vi påtager os intet ansvar, hverken stiltiende eller på anden måde, hvad angår disse produkters ydeevne eller pålidelighed.

Informationen i denne artikel gælder:
Microsoft SideWinder 3D Pro 1.0
Microsoft SideWinder Dual Strike 1.0
Microsoft SideWinder Force Feedback Pro 1.0
Microsoft SideWinder Force Feedback 2
Microsoft SideWinder Force Feedback Wheel 1.0
Microsoft SideWinder Force Feedback Wheel USB
Microsoft SideWinder FreeStyle Pro 1.0
Microsoft SideWinder game pad 1.0
Microsoft SideWinder game pad Pro
Microsoft SideWinder Plug and Play game pad USB
Microsoft SideWinder Precision Pro
Microsoft SideWinder Precision 2
Microsoft SideWinder Precision Racing Wheel 1.0
Microsoft SideWinder Game Controller software 3.0, 4.0
Microsoft SideWinder Game Device software 1.5, 2.0
Seneste opdatering: 18-08-2003 (2.1)
Nøgleord: gamepad joystick kb3rdparty kbenv kbhowto kbhw kbimu sidewinder swff swpp swstandard KB218615

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 16-01-04 00:53

Her er et andet citat fra hjælp og support når man søger på ordet "sidewinder"

SideWinder: USB-controlleren bliver ikke vist i værktøjet Spilleenheder
Applies To
Denne artikel er tidligere blevet udgivet under DA264248
Symptomer
Når du slutter en af de Microsoft SideWinder-spilleenheder, der er nævnt i starten af denne artikel, til USB-porten (Universal Serial Bus) i din computer, bliver spilleenheden måske ikke vist i værktøjet Spilleenheder i Kontrolpanel.

BEMÆRK! USB-spilleenheden bliver vist i Enhedshåndtering på grenen Enheder til lyd, video og spil.
Årsag
Dette problem kan forekomme, hvis filen Joystick.inf mangler eller er beskadiget.
Løsning
Du kan løse dette problem ved at bruge Kontrolprogram til systemfiler til at geninstallere filen Joystick.inf:
Konfigurer Microsoft Windows Stifinder til at vise alle filer:
Klik på Start, peg på Indstillinger, og klik derefter på Mappeindstillinger.
Klik på fanen Vis.
Klik på Vis alle filer under Skjulte filer i boksen Avancerede indstillinger.
Klik på OK.
Omdøb filen Joystick.inf:
Klik på Start, peg på Søg efter, og klik derefter på Filer eller mapper.
Skriv joystick.inf i feltet Navn.
Klik på Denne computer i feltet Søg i.
Klik på Søg nu.
Hvis filen Joystick.inf ikke bliver fundet i mappen Windows\Inf, skal du gå videre til trin 3.

Hvis filen Joystick.inf bliver fundet, skal du højreklikke på filen Joystick.inf på listen over fundne filer og derefter klikke på Omdøb.
Skriv joystick.old, og tryk derefter på ENTER.
BEMÆRK! Det næste trin kræver, at du har Microsoft Windows 98-cd-rom'en parat eller har installeret en kopi af Windows 98-kabinetfilerne (.cab) på harddisken på din computer. Disse trin virker ikke, hvis du bruger en cd-rom til hurtig gendannelse (Image) fra producenten af din computer.

Det næste trin kræver, at du har Microsoft Windows 98-cd-rom'en parat eller har installeret en kopi af Windows 98-kabinetfilerne (.cab) på harddisken på din computer. Disse trin virker ikke, hvis du bruger en cd-rom til hurtig gendannelse (Image) fra producenten af din computer. Brug Kontrolprogram til systemfiler til at udtrække en ny Joystick.inf-fil:
Klik på Start, og klik derefter på Kør.
I boksen Åbn skal du skrive sfc og derefter klikke på OK.
Klik på Udpak en fil fra installationsdisken.
I feltet Angiv de systemfiler, der skal gendannes skal du skrive joystick.inf og derefter klikke på Start.
I feltet Gendan fra skal du skrive drev, hvor drev er bogstavet for cd-rom-drevet eller den sti, hvor Windows 98-kabinetfilerne er placeret på harddisken.
I feltet Gem fil i skal du indtaste følgende linje og derefter klikke på OK
drev :\windows\inf

, hvor drev er bogstavet for den harddisk, hvor Windows 98 er installeret.
Hvis du bliver bedt om at tage en sikkerhedskopi af den eksisterende fil, skal du klikke på OK.

Hvis du får vist en meddelelse, der siger, at mappen til sikkerhedskopier ikke findes, skal du klikke på Ja for at oprette mappen.
Klik på OK, og klik derefter på Luk.
Det næste trin kræver, at du har Microsoft Windows 98-cd-rom'en parat eller har installeret en kopi af Windows 98-kabinetfilerne (.cab) på harddisken på din computer. Disse trin virker ikke, hvis du bruger en cd-rom til hurtig gendannelse (Image) fra producenten af din computer. Kobl SideWinder USB-enheden fra USB-porten, og tilslut den igen, mens computeren kører.
Informationen i denne artikel gælder:
Microsoft SideWinder Dual Strike 1.0
Microsoft SideWinder Force Feedback 2
Microsoft SideWinder Force Feedback Pro 1.0
Microsoft SideWinder Force Feedback Wheel 1.0
Microsoft SideWinder Force Feedback Wheel USB
Microsoft SideWinder FreeStyle Pro 1.0
Microsoft SideWinder Game Pad Pro 1.0
Microsoft SideWinder Precision 2
Microsoft SideWinder Precision Pro 1.0
Microsoft SideWinder Precision Racing Wheel 1.0
Microsoft Windows 98
Seneste opdatering: 01-11-2000 (1.0)
Nøgleord kbdisplay kbhw kbimu kbprb KB264248

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 16-01-04 00:54

Her er et andet citat fra hjælp og support når man søger på ordet "sidewinder"

SideWinder-fejlmeddelelse: A Limitation Exists with Your Computer's Resources or Configuration
Applies To
Symptomer
Når du forsøger at installere Microsoft SideWinder Game Controller-softwareversion 3.02 eller 3.0, kan du få vist en af følgende fejlmeddelelser:
Hvis du kører Microsoft SideWinder Game Controller-softwareversion 3.02, kan du få vist følgende fejlmeddelelse:

Error creating process <setup\_setup.exe>. Reason: the system cannot find the file specified.
Hvis du kører Microsoft SideWinder Game Controller-softwareversion 3.0, kan du få vist følgende fejlmeddelelse:

A limitation exists with your computer's resources or configuration.

Setup can't install SideWinder Game Controller software on your current operating system.

Check your SideWinder Game Controller Software product packaging for system requirements.
Når du klikker på OK, afsluttes installationsprogrammet, og du kommer tilbage til skrivebordet.
Årsag
Denne situation opstår, hvis du forsøger at installere SideWinder Game Controller-softwareversion 3.02 eller 3.0 på en computer, der kører operativsystemet Microsoft Windows 2000 eller Microsoft Windows XP.
Yderligere Information
Du kan kun installere SideWinder Game Controller-softwareversion 3.02 og 3.0 på en computer, der kører Microsoft Windows 95, Microsoft Windows 98 eller Microsoft Windows Millennium Edition.

Der er indbygget understøttelse af tidligere SideWinder-spilleportenheder i Windows 2000 og Windows XP. Hvis du vil installere en SideWinder-spilleportenhed under Windows 2000 eller Windows XP, skal du følge nedenstående trin for din Windows-version:

Windows 2000
Slut SideWinder-spilleenheden til spilleporten eller USB-porten på computeren.
Klik på Start, peg på Indstillinger, og klik derefter på Kontrolpanel.
Dobbeltklik på Spilleindstillinger.
Klik på Tilføj.
Klik på Microsoft SideWinder (Automatisk identifikation) i boksen Spilleenheder, og klik derefter på OK.
Windows XP
Slut SideWinder-spilleenheden til spilleporten eller USB-porten på computeren.
Klik på Start, og klik derefter på Kontrolpanel.
Dobbeltklik på Spilleenheder.
Klik på Tilføj.
Klik på Microsoft SideWinder (Automatisk identifikation) i boksen Spilleenheder, og klik derefter på OK.
Informationen i denne artikel gælder:
Microsoft SideWinder Game Controller software 3.0
Seneste opdatering: 16-01-2003 (1.0)
Nøgleord kberrmsg kbprb kbsetup KB253769

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 16-01-04 00:55

Her er et andet citat fra hjælp og support når man søger på ordet "sidewinder"

SideWinder: USB-controlleren bliver ikke vist i værktøjet Spilleenheder
Applies To
Denne artikel er tidligere blevet udgivet under DA264248
Symptomer
Når du slutter en af de Microsoft SideWinder-spilleenheder, der er nævnt i starten af denne artikel, til USB-porten (Universal Serial Bus) i din computer, bliver spilleenheden måske ikke vist i værktøjet Spilleenheder i Kontrolpanel.

BEMÆRK! USB-spilleenheden bliver vist i Enhedshåndtering på grenen Enheder til lyd, video og spil.
Årsag
Dette problem kan forekomme, hvis filen Joystick.inf mangler eller er beskadiget.
Løsning
Du kan løse dette problem ved at bruge Kontrolprogram til systemfiler til at geninstallere filen Joystick.inf:
Konfigurer Microsoft Windows Stifinder til at vise alle filer:
Klik på Start, peg på Indstillinger, og klik derefter på Mappeindstillinger.
Klik på fanen Vis.
Klik på Vis alle filer under Skjulte filer i boksen Avancerede indstillinger.
Klik på OK.
Omdøb filen Joystick.inf:
Klik på Start, peg på Søg efter, og klik derefter på Filer eller mapper.
Skriv joystick.inf i feltet Navn.
Klik på Denne computer i feltet Søg i.
Klik på Søg nu.
Hvis filen Joystick.inf ikke bliver fundet i mappen Windows\Inf, skal du gå videre til trin 3.

Hvis filen Joystick.inf bliver fundet, skal du højreklikke på filen Joystick.inf på listen over fundne filer og derefter klikke på Omdøb.
Skriv joystick.old, og tryk derefter på ENTER.
BEMÆRK! Det næste trin kræver, at du har Microsoft Windows 98-cd-rom'en parat eller har installeret en kopi af Windows 98-kabinetfilerne (.cab) på harddisken på din computer. Disse trin virker ikke, hvis du bruger en cd-rom til hurtig gendannelse (Image) fra producenten af din computer.

Det næste trin kræver, at du har Microsoft Windows 98-cd-rom'en parat eller har installeret en kopi af Windows 98-kabinetfilerne (.cab) på harddisken på din computer. Disse trin virker ikke, hvis du bruger en cd-rom til hurtig gendannelse (Image) fra producenten af din computer. Brug Kontrolprogram til systemfiler til at udtrække en ny Joystick.inf-fil:
Klik på Start, og klik derefter på Kør.
I boksen Åbn skal du skrive sfc og derefter klikke på OK.
Klik på Udpak en fil fra installationsdisken.
I feltet Angiv de systemfiler, der skal gendannes skal du skrive joystick.inf og derefter klikke på Start.
I feltet Gendan fra skal du skrive drev, hvor drev er bogstavet for cd-rom-drevet eller den sti, hvor Windows 98-kabinetfilerne er placeret på harddisken.
I feltet Gem fil i skal du indtaste følgende linje og derefter klikke på OK
drev :\windows\inf

, hvor drev er bogstavet for den harddisk, hvor Windows 98 er installeret.
Hvis du bliver bedt om at tage en sikkerhedskopi af den eksisterende fil, skal du klikke på OK.

Hvis du får vist en meddelelse, der siger, at mappen til sikkerhedskopier ikke findes, skal du klikke på Ja for at oprette mappen.
Klik på OK, og klik derefter på Luk.
Det næste trin kræver, at du har Microsoft Windows 98-cd-rom'en parat eller har installeret en kopi af Windows 98-kabinetfilerne (.cab) på harddisken på din computer. Disse trin virker ikke, hvis du bruger en cd-rom til hurtig gendannelse (Image) fra producenten af din computer. Kobl SideWinder USB-enheden fra USB-porten, og tilslut den igen, mens computeren kører.
Informationen i denne artikel gælder:
Microsoft SideWinder Dual Strike 1.0
Microsoft SideWinder Force Feedback 2
Microsoft SideWinder Force Feedback Pro 1.0
Microsoft SideWinder Force Feedback Wheel 1.0
Microsoft SideWinder Force Feedback Wheel USB
Microsoft SideWinder FreeStyle Pro 1.0
Microsoft SideWinder Game Pad Pro 1.0
Microsoft SideWinder Precision 2
Microsoft SideWinder Precision Pro 1.0
Microsoft SideWinder Precision Racing Wheel 1.0
Microsoft Windows 98
Seneste opdatering: 01-11-2000 (1.0)
Nøgleord kbdisplay kbhw kbimu kbprb KB264248

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 16-01-04 00:56

Her er et andet citat fra hjælp og support når man søger på ordet "sidewinder"

SideWinder-fejlmeddelelse: Error While Trying to Initialize Forces, Please Reinstall the Software for This Hardware
Applies To
Denne artikel er tidligere blevet udgivet under DA285877
Hvis dit hardwarerelaterede problem ikke er beskrevet i denne artikel, kan du finde flere artikler om hardware på følgende Microsoft-websted:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=%2fsupport%2fwindows%2ftopics%2fhardware%2fhwddresctr.asp&FR=1

Symptomer
Når du forsøger at installere en af de spilleenheder, der er anført i starten af denne artikel, vil du muligvis opleve et eller flere af følgende symptomer i Microsoft Windows 98, Microsoft Windows 98 Second Edition (SE) eller Microsoft Windows Millennium Edition (Me).
Spilleenheden vises i værktøjet Enhedshåndtering, men vises ikke i værktøjet Spilleenheder eller Spilleindstillinger.
Spilleenheden vises i værktøjet Enhedshåndtering og værktøjet Spilleenheder eller Spilleindstillinger, men når du forsøger at afprøve kræfterne, får du en af følgende fejlmeddelelser:

Error while trying to initialize forces, please reinstall the software for this hardware.

An unknown error occurred while trying to initialize forces.
Når du forsøger at åbne værktøjet Spilleenheder eller Spilleindstillinger, får du følgende fejlmeddelelse:

There is not enough system resources to open this application or the application is not installed properly, please reinstall the application.
Årsag
Dette kan ske, hvis nogle af systemfilerne ikke har den korrekte version.
Løsning
Du kan løse problemet ved at bruge værktøjet Kontrolprogram til systemfiler for at gendanne systemfilerne i følgende tabel.

BEMÆRK: Du skal have installations-cd-rom'en til Windows 98 eller Windows 98 SE for at udtrække filerne. Filnavn Win98-version Win98SE-version Filens placering
hid.dll 4.10.1998 4.10.2222 C:\Windows\System
hidclass.sys 4.10.1998 4.10.2222 C:\Windows\System32\Drivers
hidparse.sys 4.10.1998 4.10.2222 C:\Windows\System32\Drivers
hidusb.sys 4.10.1998 4.10.2222 C:\Windows\System32\Drivers
hidvkd.sys 4.10.1998 4.10.1998 C:\Windows\System32\Drivers
mmdevldr.vxd 4.10.1998 4.10.1998 C:\Windows\System
openhci.sys 4.10.1998 4.10.2222 C:\Windows\System32\Drivers
uhcd.sys 4.10.1998 4.10.2222 C:\Windows\System32\Drivers
usbd.sys 4.10.1998 4.10.2222 C:\Windows\System32\Drivers
usbhub.sys 4.10.1998 4.10.2222 C:\Windows\System32\Drivers

Sådan bruges værktøjet Kontrolprogram til systemfiler
Sådan bruges værktøjet Kontrolprogram til systemfiler til at udtrække komprimerede filer fra Windows 98 eller Windows 98 SE:
Klik på Start, peg på Programmer, peg på Tilbehør, peg på Systemværktøjer, og klik derefter på Systemoplysninger.
Klik på Kontrolprogram til systemfiler i menuen Funktioner.
Klik på Udpak en fil fra installationsdisken, skriv navnet på den fil, du vil udtrække, i boksen Angiv de systemfiler, som skal gendannes, og klik derefter på Start.
Skriv stien til Win98-mappen på Windows 98-cd-rom'en i boksen Gendan fra, skriv eventuelt destinationsmappen i boksen Gem fil i, og klik derefter på OK.
Klik på OK, klik igen på OK, og klik derefter på Ja, når du bliver bedt om at genstarte computeren.
BEMÆRK: Hvis du ikke angiver en .cab-fil i boksen Gendan fra, søger kontrolprogrammet til systemfiler først efter den fil, du er i færd med at udtrække, i den angivne mappe (uden for en arkivfil). Kontrolprogrammet til systemfiler søger i alle arkivfiler, sorteret i rækkefølge efter MS-DOS-mappe, i den angivne mappe. Kontrolprogrammet til systemfiler udtrækker den første forekomst af filen, det finder.

Du kan bestemme, i hvilken rækkefølge kontrolprogrammet til systemfiler skal søge efter arkivfiler, ved at skrive dir på kommandoprompten i den mappe, kontrolprogrammet skal søge i.
Sådan udtrækkes beskyttede filer i Microsoft Windows Me
Yderligere oplysninger om, hvordan du udtrækker beskyttede filer i Windows Me, finder du ved at klikke på artikelnummeret nedenfor og få vist artiklen i Microsoft Knowledge Base:
265371 How to Extract and Replace a Protected File in Windows Me

Yderligere Information
Hvis du kommer ud for dette problem igen, kan du hente og installere den seneste version af Microsoft DirectX.

Yderligere oplysninger om, hvordan du henter og installerer DirectX, finder du ved at klikke på nedenstående artikelnummer og få vist artiklen i Microsoft Knowledge Base:
179113 How to Download and Install DirectX

null:
Informationen i denne artikel gælder:
Microsoft SideWinder Force Feedback 2
Microsoft SideWinder Force Feedback Wheel USB
Microsoft SideWinder game pad Pro
Microsoft SideWinder Plug and Play game pad USB
Microsoft SideWinder Precision 2
Microsoft SideWinder Precision Racing Wheel
Microsoft SideWinder Strategic Commander
Seneste opdatering: 10-04-2003 (2.0)
Nøgleord kbHardware kbhw kbimu kbprb KB285877

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 16-01-04 00:57

Her er et andet citat fra hjælp og support når man søger på ordet "sidewinder"

Joystick fungerer ikke, eller du kan ikke mærke Force Feedback-effekter
Applies To
Symptomer
SideWinder Force Feedback-spilleenheden fungerer måske ikke, eller den fungerer eventuelt, men du kan ikke mærke Force Feedback-effekterne under spillet.
Løsning
Hvis SideWinder Force Feedback-spilleenheden ikke fungerer, eller den fungerer, uden at du kan mærke Force Feedback-effekterne under spillet, kan du måske bruge følgende fejlfindingstip til at identificere og løse problemet:
Sørg for, at du kører Microsoft Windows 95, Microsoft Windows 98 eller Microsoft Windows Millennium Edition (Me) sammen med:

Installation af den sidste nye version af lydkortets drivere.
Et Sound Blaster-kompatibelt lydkort med en spilport/MIDI-port.
Et spil, der understøtter Force Feedback-effekter.

Yderligere oplysninger om, hvordan du kan fastlægge lydkortets producent og model i Microsoft Windows 95, finder du i følgende artikel i Microsoft Knowledge Base:
172553 How To Determine Sound Card Brand and Model in Windows 95
Hvis du har et af følgende ikke-Sound Blaster-kompatible lydkort, skal du anskaffe en seriel adapter for at kunne bruge SideWinder Force Feedback Pro-spilleenheden:

Mediatrix Audiotrix Pro
Turtle Beach Tropez eller Tropez Plus

Installer den sidste nye software til Microsoft SideWinder-spilleenheder.

Yderligere oplysninger om, hvordan du anskaffer den seneste version af SideWinder-softwaren, finder du i følgende artikel i Microsoft Knowledge Base:
179113 Availability of SideWinder Software Updates

BEMÆRK! Den serielle adapter fra Microsoft fungerer kun sammen med bestemte lydkort, herunder Mediatrix Audiotrix Pro, Turtle Beach Tropez og Tropez Plus.
Hvis du ønsker yderligere oplysninger om, hvordan du anskaffer en seriel adapter fra Microsoft, skal du kontakte Microsoft Support.

I Danmark kan du ringe på telefon 44 89 01 11 mandag til fredag kl. 09:00-17:00.

Du kan også besøge internetadressen http://www.microsoft.dk/support.
Yderligere Information
Yderligere oplysninger om, hvordan du anskaffer den serielle adapter til SideWinder Force Feedback-spilleenheder og tilslutter den på computeren, finder du i følgende artikel i Microsoft Knowledge Base:
174439 Connecting the Serial Adapter to the Joystick

Yderligere oplysninger om, hvordan du løser problemer i forbindelse med SideWinder-spilleenheder, får du ved at bruge fejlfindingsværktøjet til SideWinder-spilleenheder på følgende Microsoft-websted:
http://support.microsoft.com/support/hardware/sidewinder/swtshoot/?FR=1

Informationen i denne artikel gælder:
Microsoft SideWinder Force Feedback Pro 1.0
Microsoft SideWinder Force Feedback Wheel 1.0
Seneste opdatering: 08-01-2004 (3.0)
Nøgleord: kbenv kbHardware kbhw kbimu kbinfo KB174437

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 16-01-04 01:11

Nu kan du prøve dig frem med de citater jeg har sendt til dig fra hjælp og support!

Du kan også prøve at installerer et andet joystik for at se om problemet stadig forkommer?
Hvis problemet er det samme med et andet joystik, lægger fejlen måske i dit købte "USB gameport adapter"
Der må være en konfligt et sted. Om det er instalation af driveren til joystikket eller instalation af "USB gameport adapter" ved jeg ikke rigtigt. Men man må prøve sig frem.....
Prøv at få fremskafet et andet joystik. Hvis der ikke er nogen problemer eller konflikter der, ligger problemet nok ikke i
"USB gameport adapteren"

Mvh Agent2002

Kommentar
Fra : steponme

Dato : 16-01-04 13:47

ok tak for hjælpen...fedt at du gad sende så mange citater.
jeg tror ikke du kan gøre mere, jeg prøver lidt selv.

hilsen adam

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 16-01-04 20:42

Ok....

Held og lykke....Håber du får løst problemet?

Agent2002

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 12:14

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>