/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Fedtfattig fastfood?
Fra : Patriar
Vist : 904 gange
90 point
Dato : 14-01-04 22:23

Er der nogen der har nogle gode ideer til en som mig der ikke altid gider lave mad hjemmefra?

Det skal være noget næsten fedtfattig.

Og i skal forestille jer at i går rundt inde i byen (København) og prøver at finde noget hurtigt og fedtfattigt og alsidigt og sundt osv...

Kommentar
Fra : 888

Dato : 14-01-04 22:29

Hvad med den kinesiske restaurant Kam bo på hjørnet af pile allé og vesterbrogade....de har en kanooon buffet til 68,- Ved ikke lige hvor fedtfattigt det er, men man kan da gå forbi alt det indbagte

Kommentar
Fra : 888

Dato : 14-01-04 22:33

HAr da lige en mere Bibi's diner, Rosengården, mellem kultorvet og fiolstræde......de har rigtig lækker græsk/tyrkisk agtigt mad....så'n frokost agtigt......kan varmt anbefale deres pita med marineret kylling....den er noget for sig selv...

Accepteret svar
Fra : naiv

Modtaget 90 point
Dato : 15-01-04 00:23

Hej! Jeg har læst de andres svar, men jeg tror ikke det er lige sådan noget mad du mener eller jeg kan jo også tage fejl. For det første hvis du spiser tit ude, så er det altså dyrt at give 68 kr. for et måltid næsten hver dag og kinesisk mad er bestemt ikke fedtfattigt, det er næsten altsammen stegt i olie og det er også fint nok til en gnag i mellem, men ikke hvis det er til hverdag. Man kan altså få en masse lækre sprøde og varme kæmpe flute sandwich med kylling, kalkun, skinke, tun og æg i med salat osv. og de er bare kanong lækre og ret sunde. Jeg ved ikke om du måske kender til den bager som ligger inde i Rådhusarkaden, du ved der hvor Palladium også ligger, de sælger nogle lækre sandwich og mættende salater, men der er også en masse cafeer rundt omkring i København som også sælger noget lignende. Hvad med den som hedder Sunset Food eller noget lignende de har nogle kanon lækre fedtfattige sandwich med nogle lækre asiatiske saucer og dressinger til. Nam! Nam! Held og lykke med appetitten.

Kommentar
Fra : tbresemann

Dato : 15-01-04 09:59

Mange steder kan du købe pita for en 20, og alt efter hvilket fyld og dressing du vælger at stoppe i, så er det så fedtfattigt som du vil have det!!! Ellers så: sunset boulevard, men her må du slippe en 35-50 kr. Velbekomme

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 15-01-04 10:09

Subway kører netop en række kalorie lette sandwichs.
De smager ok, hvis man ikke er for sulten, så kommer man jo hurtigt til at skæve til de andre sandwich som de fører med både bacon og smeltet ost...
mvh
TJ

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 16-01-04 00:33

Gode svar og ideer. Kører den lidt endnu for at få andre forslag med også

Kommentar
Fra : ullaen

Dato : 16-01-04 07:30

Hej Jeg er fra det Nordjydske, så jeg ved jo ikke hvad i kan få på den anden side af bæltet. Men Jeg går tit ind på et spisested og siger jeg er på kur, og om jeg kan nøjes med at købe deres salatbuffe, jeg har aldrig fået et nej. Nogle gange skal jeg give lidt mere, end hvis det var tilbehør til en ret, men prisen er som regel 30-40 kr, og så er det bare at spise løs i alt det lækker grønt og undlade dressing. Især har bøf jensen en rigtig god buffe. Ellers køber jeg et flute og en banan og ½ liter pepsi max og sætter mig på en bænk og nyder det.
knus fra ullaen

Kommentar
Fra : klodomir

Dato : 16-01-04 13:00

Fra februar begynder DSB-kioskerne at sælge "sund fastfood": http://www.altomkost.dk/Presse/Presse/Nyheder/sundfastfoodtiltiden.htm

Du kan også prøve at gå til www.aok.dk. Hvis du under Restauranter (til venstre på siden) vælger "Efter type", kan du søge på f.eks. fedtfattig eller vegetarisk.

Kommentar
Fra : klodomir

Dato : 16-01-04 13:00

Der skulle naturligvis have stået www.aok.dk

Kommentar
Fra : emul0c

Dato : 17-01-04 01:41

Subway (restuarant kæde) er en fastfood restuarant med fedtfattig mad, det smager vildt godt og er meget sundt!

Godkendelse af svar
Fra : Patriar

Dato : 18-01-04 22:39

Tak for svaret naiv. Og tak til jer andre også