/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Skygge
Fra : Monsen1234
Vist : 1670 gange
200 point
Dato : 14-01-04 17:40

Jeg har Photoshop Elements og kan ikke finde ud af hvordan man ligger en skygge på f.eks. en del af et billede der er markeret og kopieret over på en ny side.
Jeg har læst i Photoshop man skal dobbeltklikke på lag 1 på lag-paletten hvor nu udklippet ligger og så skulle der åbne en Lagtype-dialogboks, hvor der skulle være mange effekter f.eks. skygge, MEN når jeg dobbelt klikker kommer der kun et vindue op der spørger om jeg vil omdøbe lag 1, hvordan kan jeg åbne Lagtype-dialogboksen ? eller kan man slet ikke det i Photoshop Elements, findes den mulighed kun i Photoshop ?

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : Axencrone

Dato : 14-01-04 19:22

Hvis dit billede er JPG format er lign., første skal lave dem til en format, som Photoshop der kan læse det, dvs, at du skal gem dem som en PSD eller PDD, så kan du bruge skygge funktione!
Når du har gemt billede som en Photoshop's format, så kan bare kigge på - Layer - Layer style - og så kan du vælge en af de skygge fonktione, der viser på vælge liste
MVH

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 14-01-04 20:53

Hvis jeg gør som du skriver kommer der også skygge på billedet, men det jeg mener er skygge rundt om et udklip eller en tekst ved bogstaverne f.eke som ved knappen her på siden hvor der står " Send Indlæg"

Kommentar
Fra : Axencrone

Dato : 15-01-04 18:38

Ok, jeg er med hvad du mener nu!
Prøver dette!
Laver første en udklip(bare klip en billede) - åbner Photoshop - klikker på File - New
I dialog box står der størrelse af din udklip - prøver og andre den til lidt større end din udklip (ca. 200 mere på Width, og 200 mere på Height), og i Contents så vægler du White - klik på ok bagefter
Nu har du en Hvid billede - klik på Edit - Paste
Så nu er din udklip ind den hvid billede som Layer 2 eller Layer 1(hvis der står baggrund)
Prøv og centrere din udklip ved at brug værktøj Move tool
Når du er færdigt med at centrere din unklip så klik på Layer - Layer style - Drop Shadow
I dialog box - i Distace vælger du 30px - OK
Det her er bare et eksempel
MVH

Kommentar
Fra : zippen

Dato : 26-01-04 22:37

Hej Monsen

Når du dobbeltklikker på laget hvor du har dit udklip liggende i lag paletten, skal du sørge for at dobbeltklikke helt ude i højre side af laget i lagpaletten. Dvs. lige før scroll baren. Så skulle dine layer styles komme frem og du kan få skygge på. Du kan også bare markere det aktuelle lag og trykke på det lille sorte ikon med et negativt f i bunden af lag menuen, så kommer layer styles også op.
Håber det kan hjælpe dig!

Mvh.
Zippen

Accepteret svar
Fra : jeannettehs

Modtaget 200 point
Dato : 24-05-04 09:02

Hej Monsen 1234

http://www.prodic.dk/
Denne side er der en masse gode ideer til hvordan man laver effekter, såsom skygger, i photoshop... jeg ved ikke om det også er muligt at lave det hele i Elements. Men det er da et forsøg værd.

M.v.h Jeannette

Godkendelse af svar
Fra : Monsen1234

Dato : 16-09-04 18:58

Tak for svaret jeannettehs.