/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
El-regning
Fra : golife
Vist : 1900 gange
100 point
Dato : 12-01-04 13:59

Er der nogen der ved hvor man skal klage over en urimelig el-regning fra Københavns E, (dem er der klaget til)... Og det hjalp selvfølgelig ikke...

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 12-01-04 14:10

Hvad angår EL regninger, er forbrugerne på herrens mark. Forsyningsselskaberne ønsker ikke klagenævn, men Bent Bendsen vil muligvis lave lovforslag. I kontant i sidste uge i Kontanten, blev direktøren for Københavns Energi bedt om at regne ud, hvad en kwt koster. Det kunne hun ikke. Vi forbrugere må bare vente.
Torben

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-01-04 14:12

Hvis du har fulgt lidt med i nyhederne på det seneste ville du have hørt/læst, at EL branchen har afvist at være med til at oprette et ankenævn.
Du kan evt. kigge på:
http://www.fbr.dk/

Accepteret svar
Fra : laukjaersgaard

Modtaget 110 point
Dato : 12-01-04 14:26

Alligevel skal du ikke miste modet.
Som bauchmann og BjarneD så rigtigt skriver, prøver man fra forskellige sider at få oprettet et ankenævn for energiforsyning (el, olie, gas m.v.), og det går jo ikke så godt.
Du skal have fat i Forbrugerklagerådet/-nævntet som du finder på www.fbr.dk hvor du under "Klager" kan finde frem til at skema - jeg citerer lige et par linier fra hjemmesiden:

Du skal være opmærksom på, at Forbrugerklagenævnet kun behandler sager, hvor varen eller tjenesteydelsen har kostet mellem 800 og 100.000 kr. (ved køb af sko og tekstiler dog mindst 500 kr., for biler dog mindst 10.000 kr.)

Gebyr
Det koster 150 kr. at få en sag behandlet i Forbrugerklagenævnet. Hvis du får medhold i din klage, skal den erhversdrivende betale gebyret. Hvis klagen ikke kan behandles, får du også pengene tilbage.

Citat slut.

Når du finder www.fbr.dk, skal du ind under Klager (venstre kolonne) og vælge Forbrugerklagenævnet i midterste kolonne, her kan du læse mere om forbrugerklagenævnet og finde et klageskema.

Lau

Godkendelse af svar
Fra : golife

Dato : 12-01-04 15:12

Tak for svaret laukjaersgaard. Det var det jeg havde brug for...

Kommentar
Fra : laukjaersgaard

Dato : 12-01-04 15:44

Det var så lidt - held og lykke.

Hvis du har brug for hjælp til at formulere klagen, så vil jeg gerne prøve at hjælpe (lau.kjaersgaard@e-mail.dk).

Lau