/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Import fra Polen
Fra : rane
Vist : 10646 gange
20 point
Dato : 22-03-02 02:19

Hej. Jeg er ved at bygge et hus og skal nu til at montere vinduer. Jeg har i Danmark fået et tilbud på 160.000 kr. men jeg kan få de samme vinduer i polen for 75.000 kr.
Er der nogen der ved hvordan man importerer fra polen og hvad det evt. vil koste ?
mvh Rane

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 20 point
Dato : 22-03-02 07:09

har du overvejet jydsk vindues kompagni ? De leverer direkte fra fabrikken og har "polske tilstande" når vi snakker priser. Desuden undgår du problemet med garanti på fejl og mangler hvis det er købt i Polen. For hvordan står du mon der når der sker noget med de ny indkøbte vinuder fra Polen ? Jeg tror ret dårligt, så købt direkte fra fabrikken i Danmark og monter selv.

Godkendelse af svar
Fra : rane

Dato : 22-03-02 12:56

Du har ret. Jeg har selv overvejet det, men, de har kun trævinduer og for den samme pris kan jeg få dem i plast i polen. mvh. Rane

Kommentar
Fra : rane

Dato : 24-03-02 22:09

Mit spørgsmål lyder stadigvæk på om der er nogen der ved hvordan man importerer vinduer fra polen. Evt. hvis man selv henter dem.

Kommentar
Fra : henning55

Dato : 31-07-02 08:55

Kontakt Told og Skat de må kende reglerne
Husk at fortælle dem at det er til dit eget hus.

En anden mulighed er at kontakte en speditør de kan sikker hjælpe dig med et hele.

Henning

Kommentar
Fra : alpo

Dato : 01-08-02 16:00

Hent dem selv i Polen, stop ved grænsen og anmeld værdien, så skal Told og Skat nok sørge for at du kommer til at betale moms og evt. afgift. Ellers bed et speditionsfirma om at gøre det, så slipper du for at betale momsen i Polen og få den retur igen, hvis den polske fabrik udfærdiger eksportpapirene. Toldsatsen for at importerekan du finde på Told- & Skat's hjemmeside http://vita.toldskat.dk - Good luck.

Jan

Kommentar
Fra : nchrh

Dato : 22-10-02 14:42

Hej Rane
Jeg er bosat i Polen, og jeg kan hjælpe dig med informationer, hvis du ikke allerede har købt, jeg kan fortælle at køber du vinduer i Polen får du en langt højre kvalitet ind du gør hvis du køber i DK, de bruger gennerelt en bedere kvalitet i træ. Hvis du vil importere herfra så kan vindusfabrikanterne leverer direkte til dig. Der er 7% moms på vinduer i Polen men den bortalder hvis de eksporteres eks. til DK, men så skal du tilgengæld betale omkring 3 % told( Jeg ikker sikker på dennne sats) og 25 % moms. Men Gennerelt så er der rigtig mange penge at sparer på import af Vinduer fra Polen.Såfremt du ønsker yderliger information så kan du skrive til niels@hagensby.pl
Niels

Kommentar
Fra : tappert

Dato : 01-06-04 13:20

Til Niels (håber der stadig er liv i denne tråd)
Hej Niels - har du stadig mulighed for at bistå med information omkring import af vinduer fra Polen ??

Du er meget velkommen til at kontakte mig.
mark@tappert.dk