/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Bremsebakke...
Fra : CiaoStyrer
Vist : 475 gange
320 point
Dato : 11-01-04 12:29

Så er det blevet bremsernes tur... Jeg skal have sat denne bremse bakke i min ciao: http://www.thansen.dk/product.asp?c=201870586&n=282547736&pn=282547753 .. hvordan gør jeg det....??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-01-04 12:35

Af med hjulet vip de gamle bakker af med en Sktuetrækker skift til de nye fjedre men inden skal du rense tromlen ud med et stykke smergellærred blæse støvet ud når du so sætter de nye bakker i skal du helst ikke røre for meget ved belægningen og hvis der kommer snavs på så slib dem let du sætter dem på skrå i den ene side først med fjedrene imellem og vipper den anden bakke på plads det kan godt drille lidt Ps inden du sætter bakker i igen skal du selvfølgelig rengøre ankerpladen og kontrollerer at vrideren som skubber bakkerne fra hinanden kan dreje let ellers adskil ved at skubbe den ud rens og smør Mvh Sune

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 11-01-04 12:38

Kan du uddybe hvordan jeg får de gamle ud... Hvilken side skal jeg ind fra....??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-01-04 13:15

Når du tager hjulet af hommer bremsebakkerne til syne og kan kun som beskrevet angribes fra den side hvor du kan se dem

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-01-04 13:16

Der er vel 2 bakker??

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 11-01-04 13:51

Det ved jeg faktisk ikke om der er.... Men man kan ikke se bremse bakkerne når man tager hjullet af... Men jeg må lige prøve her i dag/morgen at tage det af, igen.. Og så tjekke om man kan se dem....

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 11-01-04 15:03

Der er kun en bremsebakke... og man skal ind fra den side hvor cykel kæden sidder (har jeg set i et t-hansen blad)....... Hvordan skilder man det af... der sidder ingen møtrik eller noget...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-01-04 15:03

Ja det er en kompliceret sag, men hele den venstre side der sidder inde i navet, skal ud for at komme til bakken.
Sunowich, din beskrivelse gælder mange knallerter, da du taler om bakker, men her er kun en bakke, inde bag "bagtøjsgearet"
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-01-04 15:19

Ja det ka jeg så forstå såe jeg trækker mig det har jeg ikke rodet med så hej

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 11-01-04 15:22

Okay, men mange tak alligevel...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-01-04 15:44

Sunowich, ellers en meget sober forklaring, det er ikke så tit vi ser folk der kan angive en god gennemgang, så vi/jeg glæder os til at have dig med på holdet (Knallertholdet)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-01-04 21:00

CiaoStyrer: Baghjul af, er der ikke en bolt på den anden side der skal af fælgen, for at trække indmaden ud.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 14-01-04 22:20

Du mener på den side, hvor cykel kæden er, eller hvad....?? Jeg skal lige kigge en gang mere, men jeg mener ikke der er nogen bolt, eller en møtrik som t-hansen bladet viser....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-01-04 23:16

Ja på den højre side.
Lige som et cykelhjul, hvor akselen har en møtrik på hver side for at holde lejerne og bremse/el.gear sammen, og uden for hver møtrik er der igen en der spænder hjulet fast til stellet.
Normalt skruer man ikke de inderste bolte af et cykelhjul, da kuglerne i lejeskålen falder ud, men dit hjul har faste kuglelejer, så der sker intet ved at skille ad.
Men på venstre side er der 4 bolte der spænder gearet sammen, men jeg er ikke klar over om de skal af.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 23-01-04 12:39

Under tandhjulet til cykelkæden sidder der en stor møtrik.. den tror jeg skal af, men jeg havde ikke lige noget jeg kunne gøre det med, så jeg skriver igen når jeg får den af....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-02-04 00:17

Nå hvordan går det så?
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 320 point
Dato : 23-04-04 22:20

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Du har jo mistet pointene i alle tilfælde.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.
Når der som i dit spørgsmål ikke har været indlæg længe, går det i stå, da ingen ser der kommer indlæg ind i deres E-Mail.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 24-04-04 10:32

Tak for svaret pallebhansen... Jeg har ikke fået den skiftet endnu... men jeg tror jeg selv kan finde ud af det...