/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Oversigt over Record og tabeller i ODBC
Fra : bokaj
Vist : 602 gange
120 point
Dato : 21-03-02 16:07

Hej,

Jeg skal tilgå en database via ODBC, det er nu ikke mit problem.....
Men jeg kender ikke indholdret af de forskelige record og felter i databasen, er der en nem måde jeg kan finde/tjekke div navne i databasen ?
Det er via en CD Direct Driver. (Jeg arbejder på NT) Jeg havde en formodning om, at det kunne findes via ODBC Datakildeadministratoren, fra Kontrolpanelet, med ak nej....

Vh.

Bokaj

Kommentar
Fra : bokaj

Dato : 22-03-02 09:20

desværre, det er ikke en Acces database men en fil der ligger som . DAT med et odbc interface, og adgang via Cd direct.

Kommentar
Fra : LBN

Dato : 27-03-02 00:47

Det er ODBC driverens udbyder (dem der har lavet den) du skal ha fat i. ODBC drivere er MEGET forskellige, det eneste de har til fælles er måden at tilgå databasen på (f.eks. via ODBC Datakildeadministratoren). Det er muligt at CD direct databasen slet ikke understøtter at man kan forespørge på mulige tabeller etc.), så selv om ODBC skulle understøtte det du ønsker er det altså i sidste ende den underliggende database der afgør om det er muligt.

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 120 point
Dato : 04-05-02 13:01

adgang via cd direct.. hvordan i alverden kan det lade sig gøre ?

Kommentar
Fra : jakobojvind

Dato : 01-03-03 13:52

Der findes en ODBC driver til CD-Direct, den følger med installations CD rommen. Driver kan desværre kun benyttes hvis man har en netværks licens - dvs. den virker ikke i forbindelse med en enkeltbruger licens.