/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Kaninunger
Fra : SACA2
Vist : 779 gange
70 point
Dato : 09-01-04 19:55

Hvor gamle skal ungerne være, før vi kan "nusse" dem lidt?
Hvordan forhindrer man at "moderen" ikke foræder sig i maden til ungerne. (den er vant til at blive fodret morgen og aften, men har masser af hø i buret.)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-01-04 21:55

Når de har fået hår på *s* kaniner spiser da normalt ikke mere end de kan få ned Mvh SUNE

Kommentar
Fra : maria22

Dato : 09-01-04 22:39

Jeg vil også give Sune ret i, at kaninerne kun spiser hvad de kan (i modsætning til andre dyr som f.eks katte). Mn kanin har i hvert fald altid kunne styre sig:)
Med henblik på kaninungerne, så plejer de at være et par uger, eller som Sune siger....når de har hår:)

Kommentar
Fra : daniella1

Dato : 09-01-04 23:09

hejza:)
kaniner kan godt spise af kedsomhed eller bare for at have noget at lave, lige som os mennesker. Dat er forskelligt fra kanin til kanin om de vi spise bare af kedsomhed eller fordi de er sultene, så jeg give altid mine kaniner 1/2 skål mad om dagen.

Accepteret svar
Fra : AlbertKanin

Modtaget 70 point
Dato : 26-01-04 09:05

Hej
Kaninunger kan tages op af reden og undersøges fra de fødes. En gang om dagen er passende, så finder du også evt døde unger inden de rådner. Når de er 10 dage gamle åbner de øjnene, og så kan du tage dem op så ofte du vil. Hold dem bare stille og roligt, uden at rumstere for meget med dem, så vænner de sig til mennesker, og bliver meget mere tamme end kaninunger der bare bliver overladt til sig selv i reden. Læs mere på www.kaninbjerget.dk eller meld dig ind i Netkaniner www.netkaniner.dk vh AlbertKanin

Kommentar
Fra : AlbertKanin

Dato : 26-01-04 09:08

Angående ungernes mad, så kan du lave en "ungekabine", det er en kasse med et hul der er for lille til at moderen kan komme igennem. Der kan ungerne så spise alt det de har lyst til. En kanin kan sagtens blive for fed, og så kan den få svært ved at blive drægtig. Unger skal ikke have ubegrænset med piller, men der imod masser af godt hø og vand, samt behersket med piller. Fodrer du om aftenen, og de ikke har spist op næste morgen; ja så får de for meget!
vh AlbertKanin

Godkendelse af svar
Fra : SACA2

Dato : 26-01-04 22:11

Tak for svaret AlbertKanin.

tusind tak for dine svar..endelig en der havde forstand på at gøre kaniner tamme....Vi vil bruge dit forslag om en "baby" kasse...med mad....Da vores kaniner er vænnet til at få mad 2 gange dagligt, samt som belønning for "kunster". feks. kommer de når vi kalder, og kan udføre forskellige ting på "komando" indlært ved belønning...og vore kaniner ELSKER når vi på den måde leger med dem.....
Vi forventer at få unger i løbet af sommeren...men er godt igang med at forberede os og søge viden...bl.a på de hjemmesider du henviser til....
mvh SACA2