/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
køb af combicamp i tyskland?
Fra : morslaxi
Vist : 4497 gange
100 point
Dato : 09-01-04 17:46

Vi overvejer at købe en combicamp. Efter at have set på siderne her, kan jeg se, at der er store besparelser ved at købe campingvogn i tyskland, men er der nogen, som har erfaring med køb af combicamp/camplet i tyskland. Kan det lade sig gøre, er der penge at spare og er der nogle forhandlere tæt ved den grænsen??

Hilsen

Morslaxi

Kommentar
Fra : Sailor

Dato : 09-01-04 17:50

Camplet i Arnum (fabrikken) har i hvert fald en stor eksport til Tyskland og de vil sikkert gerne oplyse om forhandlere der.
Med venlig hilsen.
Sailor

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-01-04 20:03

køb brugt eller lej i tyskland

Accepteret svar
Fra : sigmatau

Modtaget 100 point
Dato : 12-01-04 00:56

Jeg tror ikke det kan betale sig, når man regner det om i service m.m. Vi har købt ny herhjemme i år - og der er jo altid lige noget som skal checkes og repareres. Det var heldigvis småting - så det var godt vi ikke skulle køre langt.

Kommentar
Fra : campnord

Dato : 17-01-04 19:03

Tjek www.mobile.de der kan du søge på brugte campingvogne og sikkert og camplet/combicamp.. Priserne i Tyskland er en del lavere end i DK, dels pga. lavere avance og så den lavere moms. Har selv købt brugt CV i Tyskland, Hobby 2002 560 Kmfe. solgte den efter et halvt år og tjente ret godt. Udgift ved omreg. i Dk er ca. 900,- kr.

Kommentar
Fra : nelinst

Dato : 04-02-04 23:44

Køb af ny campingvogn i tyskland type LMC 545RD, hvor finder man priser på nettet ?

Ved et evt. køb i tyskland, kan man få lavet service på LMC værksteder i DK. ?

Kommentar
Fra : campnord

Dato : 05-02-04 18:58

Hej Nelinst... en ny CV er der ikke de store besparelser på i tyskland..... du kan sikkert IKKE få lavet garanti rep. i DK. Men service vil de sikkert lave, det det jo er en ydelse du skal betale for!!
Prøv i stedet at forhandle en god pris frem hvis du henter i tyskland via en DK forhandler. Har selv handlet en ny Knaus og fået et stort afslag på den.. Jeg kan jo gi´ jer adressen til vores lokale LMC/knaus forhandler...

Med hilse, campnord

Kommentar
Fra : campnord

Dato : 05-02-04 18:58

Hej Nelinst... en ny CV er der ikke de store besparelser på i tyskland..... du kan sikkert IKKE få lavet garanti rep. i DK. Men service vil de sikkert lave, det det jo er en ydelse du skal betale for!!
Prøv i stedet at forhandle en god pris frem hvis du henter i tyskland via en DK forhandler. Har selv handlet en ny Knaus og fået et stort afslag på den.. Jeg kan jo gi´ jer adressen til vores lokale LMC/knaus forhandler...

Med hilse, campnord

Godkendelse af svar
Fra : morslaxi

Dato : 05-02-04 21:07

Tak for svaret sigmatau.

Kommentar
Fra : blykke

Dato : 20-04-04 19:44

Hej campers,

der er jo meget snak om køb af cv i tysklnd. Priserne ser meget indbydende ud. Jeg checkede en alm. Hobby - forskellen er hurtigt - min. kr. 15.000 - på en vogn lige under kr. 100.000. Dette er uden "prutten" - som jo selvfølgelig ikke er så alm i Tyskland.

Er der en der har prøvet at købe hos en tysk forhandler og kan beskriver proceduren lidt nærmere? Dvs. hvilke papirer, mv. videre - samt hvike myndigheder der skal involveres?

vh/ camper der overvejer de tillokkende priser i DE.