/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Vinkel stikpropper
Fra : jesper6
Vist : 9828 gange
120 point
Dato : 09-01-04 14:07

Hej,

Er der nogle som kan hjælpe.

Jeg leder efter nogle vinkel stikpropper. For en del år siden var det muligt at købe "flade stikpropper", således at der var plads til at skubbe en reol helt ind til væggen selv om stikkontakten sad bagved. (dem jeg taler om var typisk brune) Dog er farven underordnet.

Har nu været på en del loppemarkeder uden held og på alle mulige og umulige hjemmesider. Idag findes der åbenbart kun vinkel stikpropper, hvor ledningen kommer ud af siden i enden af proppen. dette hjælper ikke mht hvor langt ud fra stikkontakten en evt reol skal stå.

Er der nogle som ved hvor disse propper evt kan findes ?? (skal kun bruge et par stykker)

Jesper6

Kommentar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Dato : 09-01-04 14:18

Hej Jesper6

Jeg ved kun at de ikke mere er lovlige i DK !
Hvis du skal have fat på nogen, bliver det nok som brugte - Hør evt. hos ældre lampeforretninger - el-installatører etc.
Jeg har heller ikke set noget lignende i udlandet - de er typisk meget mere klodsede end de danske ( Stikpropperne )

Måske er du heldig at der er nogen der ser dette, som har nogen liggende, eller har kendskab til hvor de kan skaffes !

Jeg kan kun ønske dig held & lykke !

MVH. - Ole Brink - www.hvidevaredele.dk

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 09-01-04 14:24

prøv at se på denne side... http://www.hojagerbelysning.dk/marina_camping/camping.pdf/Side%202.PDF

hvis det ikke er den type du søger så vend lige tilbage

Kommentar
Fra : jesper6

Dato : 09-01-04 14:33

Hej Buch78,

De har ikke dem jeg leder efter. på dem jeg leder efter kommer "benene" ud der hvor skruen i en normal stikprop sidder. Det vil sige at de ikke fylder mere end hvis man lægger en alm. stikprop vinkelret op på stikkontakten.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 130 point
Dato : 09-01-04 14:34

RS COMPONENTS har både med og uden jord, demko godkendt og hele molevitten tlf 38169999

Kommentar
Fra : jesper6

Dato : 09-01-04 14:40

Hej 3773,

Kan ikke finde dem på deres hjemmeside !!!

Det er ikke de alm./moderne vinkelpropper jeg leder efter. Der spare jeg kun det lille stykke plads som ledninger tager når den kommer ud af stikproppen. Se yderligere beskrivelse i mit svar til Buch78

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-01-04 14:51

varenumrene er

det er det der findes!

Kommentar
Fra : jesper6

Dato : 09-01-04 15:00

Hej igen 3773

som www.hvidevaredele.dk skriver i sit indlæg så sælges de propper jeg leder efter ikke mere. De vinkelstikpropper du henviser til fylder ligeså meget som alm stikpropper (der er ikke plads til dem i kontakten hvis en reol skal stå helt oppe ad væggen foran en stikkontakt. Dem jeg leder efter sælges ikke igennem aut. forhandlere mere (har tjekket ALT via nettet mm.) Det jeg leder efter er en person som evt ved at de findes derhjemme hos dem selv i en rodekasse, hos en merchandiser eller lign.

Men ellers tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Gybben

Dato : 09-01-04 15:16

Jeg tror jeg ved hvad du taler om, jeg har nogle som kun rager ca. 15 mm ud fra stikkontakten, hvor ledningen går ud i bunden. Jeg ved ikke om jeg har nogle til at ligge, men skal prøve at kigge.

Kommentar
Fra : jesper6

Dato : 09-01-04 15:17

Hej Gybben.

Lyder som de rigtige.

Lad mig høre fra dig

Jesper

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-01-04 15:21

RS sælger ikke til pravate skal bruge adgangs kode.
og den type du leder efter kan kun købes på det brugte marked (flad 90 vandrete ben ledning ned)
den model der er kommet nu (flad 90 lodrette ben ledning ned)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-01-04 19:43
Kommentar
Fra : jesper6

Dato : 12-01-04 08:46

Hej Rotw.

Tak for linket. Dog stikker disse propper ligeså langt ud fra væggen som normale stikpropper.

Dem gybben nævner er dem jeg højst sansynligt leder efter (de rager kun ca 1,5 cm ud fra væggen)

Jesper

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-01-04 08:56

Jesper, jeg kender dem. Har nogle gamle til at ligge i rodebunken. Hvor mange skal du bruge? De er noget gamle og i hverttilfælde den ene var brun!!!?!?? (grimt).

Kommentar
Fra : jesper6

Dato : 12-01-04 09:10

Hej 3773,

Lyder supergodt.

Skal bare bruge 1-2 stk.

De plejer at være brune og grimme, men det gør ikke noget da de skal være bagved en reol som så endelig kan skubbes helt ind til væggen istedet for at stå og flagre 5-6 cm ude fra væggen.

Du kan evt lige skrive til mig på jea1@ofir.dk og så kan du få min adresse der.

Jesper6

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-01-04 09:18

Er først hjemme igen tirsdag aften, så skal jeg prøve at rode lidt i gemmerne (deler værksted med en gammel gammel elektriker, så der burde være mulighed for et eller andet). Har med sikkerhed en, det ved jeg.

Kommentar
Fra : jesper6

Dato : 12-01-04 10:24

Super. Ser frem til at høre fra dig.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-01-04 09:08

Sådan et stik fylder (til orientering) 17mm.

Kommentar
Fra : jesper6

Dato : 14-01-04 09:50

Det går nok

Som sagt kan du lige skrive på min mail og så kan vi finde ud af det med adressen mm.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-01-04 09:59

Jeg har sendt på din mail, Jesper!

Kommentar
Fra : jesper6

Dato : 14-01-04 10:14

Hhm har intet fået.

Prøv evt på jea1@mail.dk (det er et ET-TAL efter a'et)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-01-04 11:00

Har prøvet (igen igen). Har du stadig intet fået?

Kommentar
Fra : jesper6

Dato : 14-01-04 11:41

jo har fået mailen og sendt en retur

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-01-04 11:55

Det må da være landet langsomste mail server. Har stadig intet set!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-01-04 11:58

Gad vide om det er en aflagt kandu-server de bruger!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-01-04 09:20

Fik du dit stik? Sendte det i fredags (blodige portopriser iøvrigt).

Kommentar
Fra : jesper6

Dato : 19-01-04 10:28

Hej 3773,

Mange tak for stikket. Har allerede monteret det og det virker til UG.

Ja, nogle gange er det bedre bare at putte det i en kuvert da det er billigere med hensyn til porto.

Håber jeg kan gøre gengæld næste gang du leder efter et eller andet du mangler herinde.

Godkendelse af svar
Fra : jesper6

Dato : 19-01-04 10:29

Tak for svaret 3773.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-01-04 10:35

Næ næ, Jesper, konvolutten bliver for tyk med de nye portoregler. Men jeg burde have skilt stikket ad, så kunne jeg have sparet lidt.

Hvis du kan finde servicemanualer til TV kan du hjælpe mig SONY KV-S2953E. Umuligt at finde. Jeg har udlovet 1000 point til den der kan.

Kommentar
Fra : ludvig1

Dato : 20-01-11 15:59

Hej 3773

jeg er ny bruger på sitet og kan derfor ikke skrive direkte til dig.
Jeg står i samme problem mht en vinkelstikprop, kan du skaffe 1 stk mere
vil jeg være dig dybt taknemmelig

du kan skrive til mig på denne adresse

vinnieogjohn@thuromail.dk

eller ringe

de bedste hilsener
John