/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Ansøgning / Spørgsmål
10  Rellom 70
Hjælp en uviden
Fra : meretemusen
Vist : 1247 gange
30 point
Dato : 09-01-04 02:38

Hejsa!!

Jeg er en pige på 19 år, som i sommers blev student med et snit på 6.6, mit spørgsmål er så, jeg har en drøm om at læse til advokat, men der skal man have meget mere snit. Hvad kan jeg gøre for at sikre mig, jeg kommer ind og læser jura til sommer, det er virkelig noget jeg meget gerne vil. Hvis jeg bare kunne få et fedt svar på hvad jeg skal gøre vil jeg blive en ovenud lykkelig tøs.

På forhånd tak, Merete

P.s nogen som kender nogen som mangler nogle ansatte, for jeg står også og mangler et fast job, jeg er kun vikar nu, ikkke så fedt.

Kommentar
Fra : ingole

Dato : 09-01-04 05:10

Lav det du er god til og lad de andre om det de er gode til og prøv at være lidt kreativ i stedet for. En studentereksamen med 6,6 i snit er næsten en dumper så vær *for at du på statens regning har fået lov til at få suget bare en lille smule viden til dig Så er du godt på vej til at få både en sjov og lykkelig tilværelse.
*=glad

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 09-01-04 11:07

Med 6,6 er det lidt svært.
Få et job som elev, på et advokatkontor, og bliv advokatsekretær. Under denne uddannelse læser du jura på merkonom om aftenen.
Når du er blevet advokatsekretær (2 år) kan du efterfølgende søge ind på universitetet.
Dette var mit bedste råd.

mvh
jms

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 09-01-04 11:13

Jurastudiet er sindssygt hårdt (som de fleste universitetsstudier er det!)

Hvorfor fik du så lavt et snit? Gad du ikke lave noget, eller har du rent faktisk bestilt noget i timerne og derhjemme?
Hvis det sidste er tilfældet, er jeg bange for at du ikke har det, der skal til, for at klare et universitetsstudie.

Jms kommer med et godt forslag. Tænk over det, samt om du rent faktisk magter et krævende studie.

Kommentar
Fra : gch123

Dato : 10-01-04 20:08

Et andet bud kunne også være at blive elev hos en ejendomsmægler, der er også en del jura i jobbet

Mvh
GCH

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 18-01-04 17:37

Dit spørgsmål er stadig åbent.
Måske kan du ikke bruge nogen af de svar du har fået.
Fortsæt dialogen, hvis du ikke er tilfreds.
Jeg trækker mig ud af dette spørgsmål, og læser derfor ikke flere indlæg her.

mvh
jms

Kommentar
Fra : jullebassen

Dato : 31-05-04 20:43

Jeg tilslutter mig jmsgruppen og de øvrige indlæg. Du kommer højst sandsynligt ikke ind på jurastudiet nu, idet kvalificeringen til kvote to tager tid... Men held og lykke

Kommentar
Fra : Skattus

Dato : 27-04-05 15:47

Check om det måske er nemmere at komme ind på studiet i udlandet. F.eks. Norge eller Sverige. Men jeg vil alligevel tilslutte mig de øvrige: Med et gennemsnit på 6,6 er der noget galt, medmindre du har været alvorligt syg el. lign., så tænk dig godt om.

Kommentar
Fra : columbine99

Dato : 07-11-05 16:02

Den er svær... siden at jeg går ud fra at du har gjort dig mange overvejelser og har undersøgt, hvilke andre brancher og jobmuligheder der findes. Ellers vil jeg foreslå at du tager alle fagene om, som HF enkeltfag og sørge for at komme i en/flere læsegrupper for at forbedre dine karakterer.
Jeg ved at det lyder hårdt efter lige at have afsluttet eksamen, men jeg ser ikke andre muligheder for dig. Det vil også være svært for dig at få en elevplads, da de også vil forundres over dit snit, hvis du altid har vidst at det var det, som du ville.
Held og lykke med dit valg