/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Styrketræning og vægttab sammentidig
Fra : okayokay
Vist : 1986 gange
20 point
Dato : 08-01-04 01:18

Hej jeg hedder Peter og vil lige sige hvor fed jeres brevkasse er. Man kan altid få et godt råd her :D

Jeg vil rigtigt gerne have et vaskebræt og flotte brystmuskler! Jeg mangler ca. at tabe mig 3-4 kg så vejer jeg min idealvægt, og på den måde er mine muskler mere markeret!

Men så er spørgsmålet; hvordan taber jeg mig, samtidig med jeg træner mine muskler større?

Har læst man skal spise overskud af kalorier til at bygge musklerne op, men så kan jeg jo ikke tabe mig de kilo jeg skal for at få looket...

V. h Peter

Accepteret svar
Fra : henningborchert

Modtaget 20 point
Dato : 08-01-04 07:42

Hej Peter

Det du har hørt er kun den halve sandhed. De fleste mennesker skal spise ca 80 gram protein om dagen, hvilket giver 320 kalorier fra protein. Hvis du vil have opbygget dine muskler, og du samtidigt fortager styrketræning har du brug for mere protein, og dermed naturligvis også flere kalorier, da hvert gram protein svarer til 4 kalorier.

Du skal nok regne med at spise ca 160 gram protein om dagen, men det er vigtigt at dit totale antal kalorier ligger under dit forbrug, hvis du samtidigt vil tabe dig lidt.

Den nemmeste naturlige proteinindtag er igennem kød, hvor du skal fokusere på fedtfattigt lyst kød, som f.eks. kylling og kalkun. Der er også utroligt mange gram protein i tun og rejer.

Hvis du vil vide mere om netop proteinens gavnlige virkning så kig evt. her http://slankigen.webbyen.dk

mvh

Henning

Godkendelse af svar
Fra : okayokay

Dato : 08-01-04 13:24

Tusind tak for svaret Henning... Er jeg meget glad for.. Troede ikke jeg kunne gøre begge ting samtidig! Har læst du følger sådan et træningsprogram/fedtforbrænding hvor folk taber mellem 2-7 kilo om måneden... Så hvis jeg virkeligt gik til den i en måned burde jeg kunne tabe de 3-4 kilo, så hvordan gør jeg det? :D

Men om du kan svare på det eller ej så, MANGE tak for svaret!

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 08-01-04 13:33

Hejsa og tak for point´ene

Du skal blot sørge for at få dækket dit behov for proteiner som jeg skrev. Hvis du spiser 160 gram proteiner om dagen, og holder dig på 1500 kalorier, vil du tabe de ønskede kg i løbet af 1 måned.

Hvis du er interesseret, kan du blot via min hjemmeside skrive til mig, så skal jeg sende dig programmet, hvor du selv kan taste dine data ind og se hvad du vil tabe dig.

Udover at du kan holde kontrol med hvad du spiser, så indeholder programmer en fødevaretel på over 1200 varer, så det er nemt for dig at planlægge hvordan du får dine 160 gram proteiner og ikke kommer over 1500 kalorier.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : okayokay

Dato : 08-01-04 14:06

Okay har skrevet til dig på din hjemmeside, som iøvrigt er helt i top (har læst den :D)... Hedder Anders der.. For der her er ikke rigtig min bruger bare en vens...
Så du sender altså bare en email med programmet? Bruger du MSN?

V.h Anders :D

Kommentar
Fra : okayokay

Dato : 08-01-04 14:27

Okay har skrevet til dig på din hjemmeside, som iøvrigt er helt i top (har læst den :D)... Hedder Anders der.. For der her er ikke rigtig min bruger bare en vens...
Så du sender altså bare en email med programmet? Bruger du MSN?

V.h Anders :D